|
Lathund
|
 |
« on: 03 September, 2008,; 09:42 » |
|
Nu Broeder Hugo niet of nauwelijks meer post, is er eigenlijk niemand om te antwoorden in het Vragenvuur. Is het misschien een idee om dit forum tijdelijk helemaal dicht te gooien of om een priester/geestelijke uit te nodigen om specifiek hiervoor op Credimus te komen?
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #1 on: 03 September, 2008,; 10:12 » |
|
@ Lathund:
Ik zou het persoonlijk een goed plan vinden om een priester (desnoods een paar) op te sporen die tekst en uitleg wil(len) geven bij dat waar onze kennis tekort schiet.
Met de keuze moeten we wel oppassen dat we geen extreem orthodoxe priester kiezen die alles en iedereen die ietwat progressiever is de deur uittrapt en anderzijds niet een extreem progressieve priester die dat juist met de orthodoxere onder ons doet. Eentje die ergens in het midden zit, zowel de GR/NOM als de BR/TR op waarde kan schatten, en desnoods beide kan celebreren ook, lijkt mij wenselijk, maar ik vrees dat die wel wat dun gezaaid zijn..
Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #2 on: 03 September, 2008,; 12:39 » |
|
 Jullie brengen me op héle slechte ideeën.  Ik zal mijn biechtvader eens een peper tussen z'n billen stoppen. Misschien dat ik 'm zo gek kan krijgen dat 'ie zich aanmeldt voor Credimus en dan is 'ie vast de beroerdste niet om een paar vragen te beantwoorden.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #3 on: 03 September, 2008,; 12:51 » |
|
Zou mooi zijn als het open kon blijven  Ik denk dat ik wel iemand zo gek kan krijgen. Als jullie niemand kunnen vinden let me know oke
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #4 on: 03 September, 2008,; 13:39 » |
|
@ Lathund:
Ik zou het persoonlijk een goed plan vinden om een priester (desnoods een paar) op te sporen die tekst en uitleg wil(len) geven bij dat waar onze kennis tekort schiet.
Met de keuze moeten we wel oppassen dat we geen extreem orthodoxe priester kiezen die alles en iedereen die ietwat progressiever is de deur uittrapt en anderzijds niet een extreem progressieve priester die dat juist met de orthodoxere onder ons doet. Eentje die ergens in het midden zit, zowel de GR/NOM als de BR/TR op waarde kan schatten, en desnoods beide kan celebreren ook, lijkt mij wenselijk, maar ik vrees dat die wel wat dun gezaaid zijn..
Gr, Minollie
Roep dat niet te hard Minol; oké ze zullen dun gezaaid zijn, maar ééntje weet ik. Alleen ... hoe krijg ik die zo ver? Hmmmn, via mijn biechtvader!
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #5 on: 03 September, 2008,; 13:48 » |
|
Roep dat niet te hard Minol; oké ze zullen dun gezaaid zijn, maar ééntje weet ik. Alleen ... hoe krijg ik die zo ver? Hmmmn, via mijn biechtvader!
Ik hoop van ganserharte dat ze wat dikker gezaaid blijken te zijn dan ik vooralsnog vermoed.. Maarre.. wie heb jij dan in gedachten als ik zo vrij mag zijn? Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #6 on: 03 September, 2008,; 14:06 » |
|
 Jullie brengen me op héle slechte ideeën.  Ik zal mijn biechtvader eens een peper tussen z'n billen stoppen. Misschien dat ik 'm zo gek kan krijgen dat 'ie zich aanmeldt voor Credimus en dan is 'ie vast de beroerdste niet om een paar vragen te beantwoorden. Heeft die daar tijd voor dan?  Ik weet ook wel iemand (een zekere spreker op bootcamp was dat). Die is echter niet zo internettig geloof ik...
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Reply #7 on: 03 September, 2008,; 15:03 » |
|
Ik hoop dat het forum open zal blijven. Ik vind het een heel goed idee om een priester uit te nodigen om vragen te beantwoorden op het forum.
Als er niet onmiddellijk een priester kan gevonden worden, zou misschien een Pater of Broeder of Zuster van een religieuze orde een tijdje de vragen kunnen beantwoorden tot er een priester gevonden wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #8 on: 03 September, 2008,; 16:01 » |
|
Ik hoop van ganserharte dat ze wat dikker gezaaid blijken te zijn dan ik vooralsnog vermoed.. Maarre.. wie heb jij dan in gedachten als ik zo vrij mag zijn?
Gr, Minollie
Als mijn biechtvader mij goed heeft geïnformeerd/ik hem goed heb begrepen, de pastoor van Sint-Michielsgestel, pastoor F. As. Heeft die daar tijd voor dan? Géén idee, maar ik kan toch vragen? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #9 on: 03 September, 2008,; 16:24 » |
|
We zouden zr. Elvira-Maria kunnen vragen....
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
Pius
Stevig Anker

|
 |
« Reply #10 on: 23 September, 2008,; 19:37 » |
|
Op zich wil ik me best op werpen als vragenbeantwoorder. Ik heb er geen 'graadje' in, maar wel ervaring (vooral op andere fora) en ik heb m'n bronnen. Naar mijn mening sta ik in het midden van de Kerk, een tikje centrum-rechts. Sterke punten zijn: Kerkgeschiedenis, dogmatische theologie, Bijbelwetenschap en filosofie. Zwakkere punten: Liturgie en pastorale theologie. Op zich heb ik er ook geen probleem om mijn antwoorden eerst door een 'filter' te laten gaan, waarbij de Credimus crew mijn bijdrage wijzigt als ze dat nodig acht.
|
|
|
|
|
|
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #11 on: 28 October, 2008,; 13:38 » |
|
Nu Broeder Hugo niet of nauwelijks meer post, is er eigenlijk niemand om te antwoorden in het Vragenvuur. Is het misschien een idee om dit forum tijdelijk helemaal dicht te gooien of om een priester/geestelijke uit te nodigen om specifiek hiervoor op Credimus te komen?
Waar is broeder Hugo dan gebleven (of dat een impertinente vraag)?
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #12 on: 29 October, 2008,; 20:55 » |
|
Hij probeert zo min mogelijk op internet te zitten en heeft volgens mij zijn internetverbinding opgezegd.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #13 on: 04 November, 2008,; 22:00 » |
|
Br. Hugo heeft inderdaad geen internet meer in de kluis, maar verder gaat het prima met hem 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
LaatsteDag
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #14 on: 25 February, 2011,; 09:08 » |
|
Br. Hugo heeft inderdaad geen internet meer in de kluis, maar verder gaat het prima met hem  Zijn laatste antwoord in Vragenvuur is in ieder geval alweer een jaar oud. Wat een van de mooie onderdelen van dit forum zou kunnen zijn, is in de praktijk een aanfluiting. Als er al eens een vraag wordt gesteld, blijft die eerst langdurig onbeantwoord, om daarna te worden verplaatst zodat tenminste nog iemand kan antwoorden. Welke boodschap geef je daarmee aan mensen die interesse tonen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|