Pages: 1 ... 5 6 [7]   Go Down
  Print  
Author Topic: Getijdenboek  (Read 8431 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #90 on: 14 January, 2010,; 15:47 »

Dingen aanschaffen kost meestal geld. Ikke student, ikke niet veel geld. En voorlopig werkt het goed zo, 'k heb in principe alleen af en toe even een aanwijzing nodig waar ik weer moet zijn.

Merci.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #91 on: 14 January, 2010,; 18:06 »

Snap ik, Ingrid. Het is ook niet persoonlijk bedoeld. Op zich vind ik de prijs best meevallen: nog geen  20,--. Dit jaar kreeg je er gratis het Klein Rituale erbij.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Oogje
Levende Tuin

« Reply #92 on: 14 January, 2010,; 20:47 »

Nu ontdekte ik ook dat in het getijdenboek zélf nog een handige aanwijzing staat: de eerste zondag door het jaar blijkt namelijk niet te bestaan. Bij de eerste week door het jaar, op bladzijde 588, staat enkel aangegeven dat na het feest van de Doop van de Heer, op zondag of maandag, de tijd door het jaar begint. Ook staat aangegeven dat je in week I moet beginnen en dat daarna logischerwijs de tweede zondag door het jaar aanvangt. Er blijkt ook een slotgebed te zijn voor die hele eerste week, maar die ontdekte ik ook pas vandaag... Roll Eyes

Lastiger wordt het na de Paastijd, als de tijd van het jaar weer vrolijk verder gaat bij waar het gebleven was, maanden geleden, vlak vóór Aswoensdag... Dan is die liturgische kalender toch wel handig, want ik ontdekte vorig jaar dat ook een simpel boekenleggertje toch nog niet nauwkeurig genoeg bleek: hij lag bij controle een zondag te vroeg. Dus...
Marq
Credimaster

« Reply #93 on: 15 January, 2010,; 11:14 »

Online kun je natuurlijk ook Inge's getijdenpodcast gebruiken: http://nl.taquoriaan.com/getijden/rubriek/getijden/

Zij geeft in de notities bij de podcasts aan op welke pagina we moeten zijn:

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #94 on: 17 January, 2010,; 16:00 »

Allemaal een aantal handige tips, merci.

Over het algemeen lukt het me ook wel aardig, maar soms dan ben ik de draad even kwijt. Toch fijn dat hier mensen zitten die het gelukkig allemaal wat beter weten Wink

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #95 on: 24 January, 2010,; 18:49 »

Morgen - 25 januari - is het een (verplichte) feestdag: de Bekering van de heilige apostel Paulus.
De teksten voor de getijden kun je vinden vanaf pagina 1227; daar staat de uitnodiging en begint de lezingendienst. De lauden vind je op p.1228 - we bidden de psalmen van de eerste zondag (p. 780) en de vespers vind je op p 1231 (de psalmen vind je echter op p 1587).
Dit voor het geval er onder jullie zijn die de draad kwijt raken.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Pages: 1 ... 5 6 [7]   Go Up
  Print  

Jump to: