Linked Events
  • EH offert Mis in de Agnes: 12 October, 2008
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: H. Mis in de Agnes, geofferd door EH A Bodar: 12 oktober  (Read 971 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 30 September, 2008,; 16:35 »

Op zondag 12 oktober 2008 zal E.H. Antoine Bodar de H.Mis opdragen in de Sint-Agneskerk te Amsterdam. De H.Mis is om 10.00 uur. Om 12.00 uur is er natuurlijk as always de usus antiquior.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Secretaris Sursum Corda
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #1 on: 01 October, 2008,; 10:05 »

Cheesy

Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto. Sicut erat in principio, et nunc et semper: et in saecula saeculorum. Amen
www.theodoricus.blogspot.com
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 01 October, 2008,; 15:01 »

Helaas kan ik niet Sad Ander ga ik echt instorten met al het reizen.

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #3 on: 04 October, 2008,; 11:29 »

Dat wordt een vroegertje voor mij want ik wil uiteraard de Tridentijnse mis niet missen maar de viering en met name de preek van Bodar evenmin.
Nou dan maar allebei ...toch?  Wink

Laetetur cor quarentium Dominum
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 10 October, 2008,; 12:22 »

Wie gaat dan? Smiley

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #5 on: 11 October, 2008,; 00:35 »

@ PP:

Celebrant: EH A.Bodar pr

Ceremoniarius, wieroker, 2 acolythen, lector..

Dit is de bezetting op het priesterkoor.. Wink en tevens een hele kudde van oud-gedienden die wel vaker bij bijzondere gelegenheden acte de présence geven.. Cheesy

M'n moeder is er ook bij, Amanda77 zou er ook bij zijn. Misschien dat er nog wat meer kennissen van ons bij komen (straks moeten we de galerij nog gebruiken.., kan je me wegdragen.. Wink)

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #6 on: 11 October, 2008,; 09:22 »

Als de Nationale Storingen haar naam geen eer aan doet, wil ik graag effe tussen de H. Missen door een bakkie pleur in De Garage doen. My treat!

Ik heb er zin in! Nu nog even bidden dat er geen "aanrijding met persoon" bij Hilversum of zo is....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #7 on: 13 October, 2008,; 00:41 »

@ Allen:

Na een dagje heftig katholiek in de weer zijn (2 HH.Missen dienen x 1.15u [Agneskerk en Catherinakathedraal Utrecht] en goed 4 uur heen en weer rijden voelt als een werkdag met minstens 10 overuren..).., ben ik nu dan eindelijk thuis om straks m'n bed op te zoeken..

Zij die wilden komen maar er niet waren (om wat voor twijfelachtige reden dan ook.. Wink) hebben een bijzonder mooie H.Mis gemist. EH A. Bodar was in vorm, celebreerde de H.Mis op een bijzondere wijze en had een preek van het type 'Daar kan je het mee doen..'. De aanwezige acolythen waren het alom bekende bijzonder goed lopende team dat samen jaren ervaring heeft opgedaan in de Krijtberg en een geheel vormen waar men zich gewoonweg niet aan stoort. Voor de muzikale omlijsting was het Agneskoor opgetrommeld en dat heeft z'n best gedaan de H.Mis fatsoenlijk te zingen.

Echt doodzonde dat jullie een en ander gemist hebben.., maar.....
De kans is bijzonder groot dat EH A. Bodar vaker de H.Mis van 10.00u in de Agneskerk zal celebreren.
Als alles gaat zoals het er nu naar uitziet zal de volgende keer zijn eind November 2008, om precies te zijn met Christus Koning (GR/NOM) en dus op zondag 23 November.., als een en ander goed kan worden geregeld dan hopen we dat dat een volledig Latijnse H.Mis zal worden.. Ik houd jullie op de hoogte OK?
Doe jezelf dus een lol en maak die zondag maar alvast vrij in de agenda..

Voor de mensen die daar ook nog eens interesse in hebben..
Zondag 30 November 2008, 1ste Zondag v/d Advent, Jaar B..
Zal om 10.00u de H.Mis in de Agneskerk worden gecelebreerd door EH H. Fonck.
Ook dit is een priester die een H.Mis op een bijzonder waardige wijze celebreert, het Latijn meer dan een beetje machtig is (hij zingt het beter dan menig Schola.. Wink) en die ook zo'n beetje standaard wordt bijgestaan door het genoemde team acolythen.
Ook voor die dag geldt dat het een aanrader is om die dag in de agenda vrij te maken..

Zo... en dan is het zo tijd om energie te tanken.. *running low on energy..*

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: