Sommige dingen zou ik het liefst tegen iedereen persoonlijk willen vertellen, maar omdat dat soms gewoon niet gaat (omdat ik sommigen van jullie niet zo vaak zie, bijvoorbeeld), doe ik het maar op deze manier.
Kort voor kerst heb ik mijn pastoor verteld dat ik het besluit heb genomen (of dat Iemand Anders dat voor mij gedaan heeft) dat ik tijdens de Paaswake gedoopt wil worden, mede omdat je een keer een besluit moet nemen, en na een jaar werd het daar wel tijd voor, maar ook omdat ik geloof dat het het juiste moment is voor mij. Dat betekent natuurlijk niet dat het helemaal vaststaat, maar toch wilde ik het niet langer voor me houden, zeker niet tegenover de mensen die me al verschillende keren een 'emergency baptism' hebben proberen te geven... (

)
Ik heb het gisteravond al meegedeeld aan de Bonifatiusgroep Groningen, en ik wil het ook niet geheimhouden voor jullie, aan wie ik in het afgelopen jaar heel veel heb gehad wat betreft mijn kennismaking met het geloof.
Dat is het dus, het weekeinde van 7 en 8 april (en op de 9e ben ik jarig, kan het toepasselijker?), in de Jozefkathedraal in Groningen, door Bisschop Eijk, en met PP als meter (wat heel raar klinkt als je het hebt over iemand die
jonger is dan ik...).
Het lijkt me erg leuk als jullie erbij zouden willen zijn (voorzover mogelijk, natuurlijk).