Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Een mededeling...  (Read 766 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« on: 17 January, 2007,; 14:12 »

Sommige dingen zou ik het liefst tegen iedereen persoonlijk willen vertellen, maar omdat dat soms gewoon niet gaat (omdat ik sommigen van jullie niet zo vaak zie, bijvoorbeeld), doe ik het maar op deze manier.

Kort voor kerst heb ik mijn pastoor verteld dat ik het besluit heb genomen (of dat Iemand Anders dat voor mij gedaan heeft) dat ik tijdens de Paaswake gedoopt wil worden, mede omdat je een keer een besluit moet nemen, en na een jaar werd het daar wel tijd voor, maar ook omdat ik geloof dat het het juiste moment is voor mij. Dat betekent natuurlijk niet dat het helemaal vaststaat, maar toch wilde ik het niet langer voor me houden, zeker niet tegenover de mensen die me al verschillende keren een 'emergency baptism' hebben proberen te geven... ( Wink)

Ik heb het gisteravond al meegedeeld aan de Bonifatiusgroep Groningen, en ik wil het ook niet geheimhouden voor jullie, aan wie ik in het afgelopen jaar heel veel heb gehad wat betreft mijn kennismaking met het geloof.

Dat is het dus, het weekeinde van 7 en 8 april (en op de 9e ben ik jarig, kan het toepasselijker?), in de Jozefkathedraal in Groningen, door Bisschop Eijk, en met PP als meter (wat heel raar klinkt als je het hebt over iemand die jonger is dan ik...).

Het lijkt me erg leuk als jullie erbij zouden willen zijn (voorzover mogelijk, natuurlijk).

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #1 on: 17 January, 2007,; 14:47 »

Wow gefeliciteerd Marq!!
Ik ben echt blij voor je ook al ken ik je niet! Smiley
Ben benieuwd naar je verhaal als het zover is....

Met Pasen (ik geloof paaszondag maar weet t nog niet zeker) worden mijn 2 dochters van bijna 4 en van 8 gedoopt!
Pasen will never be the same again!

Oh ja, mijn initiatie in de Katholieke Kerk zal zaterdag 28 april plaatsvinden, in een kapel van de Benedictijnse abdij St Wandrille, in st Wandrille, Frankrijk! Frere Rob Bovendeaard, die mij en mijn man intensief (heeft) begeleid/t, zal met toestemming van de Bisschop de Mis celebreren (Zeg ik dat correct zo?)
Is een super super toffe monnik en begeleider...

Groetjes, Geerte

Let Go and let God Smiley

Geerte
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 17 January, 2007,; 15:01 »

YAAAAAAAAAY!!!!  Grin Grin Grin Cheesy Cheesy Cheesy Grin Grin Grin Cheesy Cheesy Cheesy

Ahem. Congrats Smiley

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 17 January, 2007,; 17:45 »

Ey wat gaaf he  Grin Gefeliciteeeeeeerd  Cheesy!!

Ik heb het ook meegemaakt en die avond is niet te beschrijven zo mooi. Geniet ervan!

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #4 on: 17 January, 2007,; 18:21 »

Marq,

ook ik ben met Pasen gedoopt. Ik zal er zijn! Gefeliciteerd!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #5 on: 17 January, 2007,; 19:48 »

Dank, dank allemaal.

Aan de ene kant is het een heerlijk gevoel: het is nu echt en niet alleen meer een mogelijkheid, en aan de andere kant is het ook ontzettend spannend. Ik heb de 24e weer een gesprek met de pastoor, samen met een aantal andere dopelingen, dus dan kan ik me waarschijnlijk al een iets beter beeld vormen van wat er te gebeuren staat.

Wow gefeliciteerd Marq!!
Ik ben echt blij voor je ook al ken ik je niet! Smiley
Ben benieuwd naar je verhaal als het zover is....

PP heeft al met haar camera lopen zwaaien, dus volgens mij kan ik m'n verhaal in woord en beeld doen.

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 17 January, 2007,; 23:48 »

Als je het allemaal te veel gedoe vindt kunnen we alsnog die optie met de River Ex en zo doen, hoor... Smiley

Knuffels!

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #7 on: 17 January, 2007,; 23:49 »

LOL Cheesy Cheesy

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Marq
Credimaster

« Reply #8 on: 18 January, 2007,; 09:13 »

Als je het allemaal te veel gedoe vindt kunnen we alsnog die optie met de River Ex en zo doen, hoor... Smiley

Knuffels!

Hm, even nadenken... ik heb iemand in de rivier zien donderen toen ik in Exeter was, en als ik moeten kiezen tussen dat en het doopvont in de kathedraal... neu, niet zo'n moeilijke keuze.

Matthijs
Stevig Anker
**

In Eo Vivimus

« Reply #9 on: 22 January, 2007,; 20:15 »

Marq!

Deo Gratias!

Christ said: the Truth will set you free.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: