TTik denk dat jij me wel wat ptofessioneel advies kan geven. Ik wil graag een kinderbijbel kopen, een goede, leuke, met leuke plaatjes, Katholiek verantwoord. Voor van 5 tot 8 jr of zo.
Ik kan alleen niet lekker naar de winkel om die dingen in te kijken, moet hem online bestellen.
Weet jij een keigoede leuke bijbel met mooie plaatjes? Die ik dan bij Columba kan bestellen?
Ja ik weet wel wat ja, niet alles, maar wel wat

1
Een hele mooie (maar wel uitgebreid en beetje prijzig dus) is deze:
Deel 1: Deel 2: Er is een boek voor het OT en NT, beide 16,95 per stuk, dus als je het samen wil geven wordt het wel tikkie duur. Maar ik gebruik hem ook op school in de onderbouw, hele mooie platen ook! Ik vind het momenteel de beste die er nu is. Voor kinderen die net 5 zijn, is het taalgebruik een tikje moeilijk soms. Maar dat kun je meestal zelf ter plekke wel wat ombuigen. Op bol.com kun je de eerste bladzijden bekijken trouwens
Op bol.com zijn tweedehands exemplaren te bestellen geloof ik - misschien een tip!
Maar ook via Colomba te bestellen! 2
De kleuterbijbel (
plaat)die ik daar zie staan vind ik niet zo'n aanrader. Hij is heel dik en de illustraties zijn niet zo heel aantrekkelijk vind ik zelf.
3
Dit is ook geen verkeerde hoor, alleen soms een tikkie te protestants naar mijn mening, maar een goede tweede:
de Kijkbijbel. Hier in het noorden erg populair dus

4
Je hebt nog een andere populaire,
het hoogste woord. De platen zijn prachtig, maar taalgebruik is erg zweverig, met gedichten en verschillende auteurs, erg verwarrend.
5.
Een Ark vol verhalen, kom ik ook veel tegen. Op zich niet verkeerd, maar de plaatjes zijn niet zo mooi vind ik zelf.
Tenslotte:
Als je ooit nog eens mooie voorleesboeken zoekt buiten een kinderbijbel om, absoluut de prentenboeken van
Max Lucado. Daar ben ik echt helemaal weg van, daar kun je zulke fantastische gesprekken met kinderen mee voeren! Zooooo schattig

Hopelijk kom je zo een beetje op weg, anders geef je maar een gil!