Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kinderbijbel  (Read 1375 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Geerthe
Troostende Fluit

« on: 12 October, 2008,; 18:18 »

TTik denk dat jij me wel wat ptofessioneel advies kan geven. Ik wil graag een kinderbijbel kopen, een goede, leuke, met leuke plaatjes, Katholiek verantwoord. Voor van 5 tot 8 jr of zo.
Ik kan alleen niet lekker naar de winkel om die dingen in te kijken, moet hem online bestellen.
Weet jij een keigoede leuke bijbel met mooie plaatjes? Die ik dan bij Columba kan bestellen?
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 12 October, 2008,; 19:00 »

TTik denk dat jij me wel wat ptofessioneel advies kan geven. Ik wil graag een kinderbijbel kopen, een goede, leuke, met leuke plaatjes, Katholiek verantwoord. Voor van 5 tot 8 jr of zo.
Ik kan alleen niet lekker naar de winkel om die dingen in te kijken, moet hem online bestellen.
Weet jij een keigoede leuke bijbel met mooie plaatjes? Die ik dan bij Columba kan bestellen?

Ja ik weet wel wat ja, niet alles, maar wel wat  angel

1
Een hele mooie (maar wel uitgebreid en beetje prijzig dus) is deze:
Deel 1:
Deel 2:

Er is een boek voor het OT en NT, beide 16,95 per stuk, dus als je het samen wil geven wordt het wel tikkie duur. Maar ik gebruik hem ook op school in de onderbouw, hele mooie platen ook! Ik vind het momenteel de beste die er nu is. Voor kinderen die net 5 zijn, is het taalgebruik een tikje moeilijk soms. Maar dat kun je meestal zelf ter plekke wel wat ombuigen. Op bol.com kun je de eerste bladzijden bekijken trouwens Smiley

Op bol.com zijn tweedehands exemplaren te bestellen geloof ik - misschien een tip! Smiley Maar ook via Colomba te bestellen!

2
De kleuterbijbel (plaat)die ik daar zie staan vind ik niet zo'n aanrader. Hij is heel dik en de illustraties zijn niet zo heel aantrekkelijk vind ik zelf.

3
Dit is ook geen verkeerde hoor, alleen soms een tikkie te protestants naar mijn mening, maar een goede tweede: de Kijkbijbel. Hier in het noorden erg  populair dus Wink

4
Je hebt nog een andere populaire, het hoogste woord. De platen zijn prachtig, maar taalgebruik is erg zweverig, met gedichten en verschillende auteurs, erg verwarrend.

5. Een Ark vol verhalen, kom ik ook veel tegen. Op zich niet verkeerd, maar de plaatjes zijn niet zo mooi vind ik zelf.

Tenslotte:
Als je ooit nog eens mooie voorleesboeken zoekt buiten een kinderbijbel om, absoluut de prentenboeken van Max Lucado. Daar ben ik echt helemaal weg van, daar kun je zulke fantastische gesprekken met kinderen mee voeren! Zooooo schattig  Cry

Hopelijk kom je zo een beetje op weg, anders geef je maar een gil!

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #2 on: 12 October, 2008,; 19:33 »

WOW TT je bent SUUUUPER!!! (en zo lekker snel ook angel)
Denk dat ik voor die eerste opties ga, eerst nog even  de rest nachecken, maar iig heeel erg veel dank!
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 12 October, 2008,; 19:34 »

oke :d laat maar even weten welke het is geworden, vind ik wel leuk om te weten  Cheesy

Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #4 on: 12 October, 2008,; 20:51 »

You cant believe it, bij Columba waren die 2 bijbels die je als eerste noemde, nog in het opruim gedeelte in de aanbieding. Heb ik dus gelijk besteld, scheelt 5 euro per deel, betaal ik eens geen verzendkosten, dat is ongeveer hetzelfde bedrag namelijk! Nou maar hopen dat ze inderdaad voor die lage prijs nog weg kunnen.. Kans is er natuurlijk dat ze ze al kwijt zijn maar ja i keep my fingers crossed!!
Dat boek vanMax  Lucado ziet er inderdaad mooi uit zeg! Is iets voor en andere keer! Zeker een goede tip.
De meiden zijn nu mijn oude boeken aan het ontdekken. De "woordjes bij leuke plaatjes" van Richard Scarry zijn momenteel helemaal In in huize G. (gedrukt in 1966 haha!)
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #5 on: 18 November, 2008,; 21:49 »

TT nog maar een keer dank voor je tips. De meiden, vooral kleuter S van 5, plukt elke avond vol ongeduld de kinderbijbel OT uit de kast en nestelt zich naast me en dwingt minstens 2 verhalen  te lezen. Ze zit er helemaal in en vind het erg spannend, wat Jozef allemaal overkomt. Straks met advent gaan we met "ons dagelijks brood" aan de slag, vind ik ook een mooi boek, heb je daar ervaring mee? (geschreven door pastoor Michel Hagen) Heb ik vorig jaar gekocht.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #6 on: 19 November, 2008,; 14:35 »

Wat leuk  Cheesy ! Dat dagelijks brood ken ik nog niet zo goed moet ik eerlijk zeggen.

Ik gebruik trouwens elk jaar voor mijzelf in de Advent  een boekje van de Abdij van Berne, die maken ook die liturgieboekjes die je parochies aantreft. Ooit eens van mijn voormalig pastoor gekregen, beviel mij goed  Smiley Maar niet geschikt voor kleine kinderen!

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: