Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Heiligen  (Read 706 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« on: 31 January, 2007,; 18:53 »

Gewoon uit interesse.

Welke heiligen zijn belangrijk voor je, en waarom?

Ik ben de laatste tijd wat bezig met lezen over verschillende heiligen, omdat ik toch een doopnaam (of meer) wil kiezen die meer dan alleen maar leuk klinkt.

De heiligen die ik op het monent overweeg zijn Sint Jozef, man van onvoorwaardelijk vertrouwen en liefde, en de Heilige Hippolytus, man van rede en vaste overtuiging van goed en slecht.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 01 February, 2007,; 15:31 »

Franciscus; vanwege zijn radicaliteit en ook "bekering" op latere leeftijd, zijn solidariteit met de armen en uitgestotenen en vooral omdat hij alle schepsels als broeder/zuster zag.

Augustinus om zijn boude uitspraken: Heer maak mij kuis, maar nu nog niet.....

Clara van wege haar leven van bidden.....

Maar ik zou zeggen: ga eens te rade bij jezelf. Wat zijn voor jou belangrijke aspecten van Christus/het Christendom en zoek daar eens een heilige bij....

Wijsheid, vrede en alle goeds,

Alina.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 01 February, 2007,; 16:01 »

Ik vind de Heilige Jozef een prachtige patroonheilige voor jou, Marq.

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« Reply #3 on: 02 February, 2007,; 10:12 »

Om praktische redenen kun je beter niet Symphorianus, Telesphorus, Kausokalybites of Thaumaturgos kiezen. Ook sint Lullus raad ik af, hoe eerbiedwaardig ook (om dezelfde reden waarom Nederlandse dames beter niet sint-Cuthburga kiezen.)  Zelf vind ik Hilarius altijd wel bemoedigend.

Alle gekheid op een stokje: bij de goede sint-Jozef klop je nooit vergeefs aan.

Je zou er in verband met je beroep ook nog een typisch Britse heilige bij kunnen kiezen, zoals sint Aidan, sint Alban, sint Edward, sint Thomas Becket (of Thomas More) of John Fisher.

Providebit!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 02 February, 2007,; 14:23 »

Br. Hugo++;

Grin Grin Grin

</geek>

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Marq
Credimaster

« Reply #5 on: 03 February, 2007,; 11:40 »

Om praktische redenen kun je beter niet Symphorianus, Telesphorus, Kausokalybites of Thaumaturgos kiezen. Ook sint Lullus raad ik af, hoe eerbiedwaardig ook (om dezelfde reden waarom Nederlandse dames beter niet sint-Cuthburga kiezen.)  Zelf vind ik Hilarius altijd wel bemoedigend.

Zo'n Griekse naam klinkt natuurlijk wel ontzettend interresant, maar hoe leg je uit dat je je doopheilige hebt gekozen omdat z'n naam zo interresant klinkt...

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 04 February, 2007,; 23:54 »

Ik ben nogal dol op... veel heiligen. Smiley

Je kunt de kerkleraren af gaan, die zijn ALLEMAAL gaaf. Leuk lijstje om gewoon eens door te nemen. Ze hebben een eigen website, ik weet niet wie van hen 'm bijhoudt (misschien doen ze het allemaal samen, en St. Bonaventura typt, dan krijgen ze geen ruzie): http://www.doctorsofthecatholicchurch.com/

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #7 on: 05 February, 2007,; 15:56 »

'Mijn' Heilige:

De H. Tarcisius, m'n patroon bij m'n H. Vormsel (lang geleden in 1985).

De H. Tarcisius wordt algemeen beschouwd als de patroon van de acolythen, misdienaars en Eerste Communicanten. Tarcisius was een jongen in het begin van z'n tienerjaren in een periode dat Christenen niet bepaald rustig hun ding konden doen. Hij had de Eer om het Lichaam van Christus te brengen naar een gevangenis voor de daar verblijvende misdadigers. Onderweg werd hij echter lastig gevallen en hij werd gedood terwijl hij het Lichaam van Christus beschermde.

Mijn keuze om hem bij m'n H.Vormsel als patroon te nemen was niet geheel toevallig, rond die tijd was ik een pittig baasje met een veel te hoog gegrepen ideaal.. en ik vond het een mooi offer om iets dergelijks als de H. Tarcisius te doen.. Nou moet ik toegeven dat het leven laten voor het Lichaam van Christus me nu wel een stapje of wat te ver lijkt te gaan, maar ik houd er echt niet van als men er respectloos mee omgaat.
Sinds Oktober 2006 ben ik in het bezit van een pixus, dit om op de zondagen in geval van ziekte van m'n ouders voor hun de H.Communie mee te kunnen nemen en ze de mogelijkheid te geven te communiceren.
Op het moment dat ik na de H.Mis de pixus met het Lichaam van Christus in m'n handen heb, voel ik dat ik behoedzamer ben en er rust dan een eer op m'n schouders.
Spijtig genoeg heb ik me nu al enkele malen niet waardig genoeg gevoeld om dan ook m'n ouders de H.Communie te geven, dit laat ik dan maar over aan m'n broer die van de priester iig een tijdelijke zegen heeft gekregen om die ene dag deze mooie taak te mogen vervullen.

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: