Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: The Ceremonies of the Roman Rite Described  (Read 568 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Minollie
Troostende Fluit

« on: 08 March, 2007,; 16:43 »

Hoi luitjes,

Ik heb gisteren het boek 'The Ceremonies of the Roman Rite Described' vanuit Engeland ontvangen.
Het betreft dan een mooi, stevig boek dat ingaat op de ceremonies die gebruikt worden binnen de Tridentijnse Ritus. Ben tot mijn schrik er gisteren dan ook direct in begonnen te lezen en heb het vermoeden dat dit niet al te lang gaat duren, daar het lekker wegleest.

Voor eventuele andere geďnteresseerden hieronder even de link:
LINKJE

Wink Wie overigens beweert dat monniken het op hun gemakkie doen die zit er fors naast..
Ik heb het zondagavond/-nacht zo'n beetje online besteld en met luchtpost op woensdag al binnen.. dat is sneller dan ik TNT-Post (voormalig PTT-dus..) ooit heb meegemaakt.. Wink

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 08 March, 2007,; 17:31 »

Dat boek heb ik wel gelezen toen ik nog in m'n geboorteparochie woonde, en heb nu de "opvolger" in m'n boekenkast, Ceremonies of the Modern Roman Rite. Beide zijn fantastisch!

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #2 on: 09 March, 2007,; 17:02 »

Heb het boek ook  Grin, een heel handig naslagwerk. Farnborough heeft overigens nog veel meer goede boeken.

Aanraders zijn:
Looking again at the Question of the Liturgy with Cardinal Ratzinger (Alcuin Reid OSB ed.)
The Organic Development of the Liturgy (door Alcuin Reid OSB)

(Je kunt ze gerust lenen, vraag maar dan neem ik ze wel 'ns een keer naar de Agnes mee)

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: