Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Schoenen  (Read 958 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« on: 12 February, 2009,; 17:00 »

Ik heb deze:

Ze zijn van Meindl en voor "tussen plat en behoorlijk heuvelig in".

Gisteren ben ik begonnen met inlopen, en ik heb GEEN blaren (dat komt waarschijnlijk doordat ik er wandelsokken bij heb gekocht, want ik kreeg zelfs blaren in mijn pantoffels.)

Overigens heb ik vooral schoenen gekocht omdat m'n knieen stuk zijn en ik verder alleen gymp-achtige schoenen heb, dat ging 'm dus niet worden. Mijn vader heeft wandelschoenen maar loopt gewoon op z'n dagelijkse schoenen.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Marq
Credimaster

« Reply #1 on: 12 February, 2009,; 17:06 »

Ik heb geen wandelschoenen, en dat zou wel eens een probleem kunnen worden. Ik heb namelijk ook geen geld om wandelschoenen te kopen. Maar ik benw el in april jarig... Wink

M'n huidige schoenen lopen prima, maar ik denk niet dat ze nou zo geschikt zijn voor 40 km per dag.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
David
Co-redemptrix
Moderator

« Reply #2 on: 12 February, 2009,; 18:14 »

Er zijn er die lopen op wandelsandalen (met of zonder sokken, heb beide gezien).
Anderen lopen op gewone schoenen.
Zelf zweer ik bij berg/wandelschoenen, maar ik heb zwakke enkels, en iets zonder degelijke steun werkt niet. Daar komt nog bij dat ik smalle voeten heb, en lage schoenen dus te veel gaan slippen.

Denk dat het belangrijkste is: goede stevige schoenen die goed om de voeten zitten en niet gaan slippen.

Het eerste jaar liep ik op gewone schoenen. Na afloop was ik totaal kapot: liep met o-benen want kon mijn benen niet meer recht buigen.
Daarna ben ik ieder jaar op bergschoenen gegaan, met wandelsokken. En dat is me heel goed bevallen.

O ja, en halverwege tijdens een pauze de schoenen niet uittrekken, want dan gaan je voeten opzwellen, en heb je daarna wanneer je ze weer aantrekt meer kans op problemen. (Bij stenen in de schoen mag je ze natuurlijk wel uittrekken om het ongemak te verwijderen, wanneer je dat wilt natuurlijk).
« Last Edit: 12 February, 2009,; 18:16 by David » Logged

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 12 February, 2009,; 18:21 »

Wandelschoenen heb ik al (die zijn m'n dagelijkse tenzij er iets Heel Belangrijks is) en die zijn dus denk ik goed ingelopen.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 12 February, 2009,; 19:51 »

O ja, en halverwege tijdens een pauze de schoenen niet uittrekken, want dan gaan je voeten opzwellen, en heb je daarna wanneer je ze weer aantrekt meer kans op problemen. (Bij stenen in de schoen mag je ze natuurlijk wel uittrekken om het ongemak te verwijderen, wanneer je dat wilt natuurlijk).

Ja, da's een belangrijke tip. Zorg ook dat je eigenlijk altijd droge sokken (als je die draagt) klaarhebt om aan te trekken. De hele dag in natte sokken lopen is niet gezond.

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #5 on: 12 February, 2009,; 19:55 »

Nog een tip: loop eens binnen bij de ANWB. Soms hebben ze leuke aanbiedingen! Ik heb er mijn wandelschoenen weg. Samen met een nieuwe winterjas, een muts en een pet voor ietsje meer dan 100 euri (was 2 art. halen, 1 betalen). Je kunt vast wel een pasje van iemand lenen (just yell).

Verder: schoenen moeten lekker lopen!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 12 February, 2009,; 20:11 »

Zelf zweer ik bij berg/wandelschoenen, maar ik heb zwakke enkels, en iets zonder degelijke steun werkt niet. Daar komt nog bij dat ik smalle voeten heb, en lage schoenen dus te veel gaan slippen.

David, je kon links en rechts ook niet uit elkaar houden toch?

Wij zijn KLONEN.

(Overigens is het heel handig: op mijn wandelsokken staat een L en een R. Helaas is dat door de schoenen heen weer niet te zien.)

Naast schoenen niet uittrekken werkt voeten een klein stukje omhoog leggen (op je tas bv) erg prettig om het bloed een beetje terug te laten stromen. Neem dat maar aan van iemand voor wie het hoofd en de voeten erg ver van elkaar verwijderd zijn Smiley

Ja, da's een belangrijke tip. Zorg ook dat je eigenlijk altijd droge sokken (als je die draagt) klaarhebt om aan te trekken. De hele dag in natte sokken lopen is niet gezond.

Ja! Belangrijk! Natte sokken = schoenen die niet goed zitten = wrijving = blaren = auwie.

Verder: schoenen moeten lekker lopen!

Dat zouden mensen nog bijna vergeten volgens mij Smiley Dan kopen ze schoenen omdat heel veel andere mensen ze lekker vinden zitten. Dat is net zoiets als natuurkunde gaan studeren omdat IK het zo leuk vind. Mooi principe, maar lang hou je het niet vol Smiley

--Pope John Paul II
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #7 on: 12 February, 2009,; 22:05 »

Nog een praktische tip van een collega: begin op tijd (ik méén min. 2 weken van tevoren) met het insmeren van je voeten met kamferspiritus. Het stinkt misschien als de *piiieeep*, maar de huid wordt er hard van, wat weer de kans op blaarvorming sterk vermindert.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #8 on: 12 February, 2009,; 22:10 »

Ja, vanaf twee weken vantevoren de huig harden met alcohol, heel belangrijk.

--Pope John Paul II
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #9 on: 12 February, 2009,; 22:32 »

Huig? Dat is toch dat ding achter in je keel? Oké, die moet misschien óók gehard worden, maar of dát met alcohol moet...
Je bedoelt waarschijnlijj de huiD. (Ach, het verschil tussen de d en de g is slechts de f... Grin)

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #10 on: 12 February, 2009,; 23:03 »

huig - huid - wellicht beide Wink

--Pope John Paul II
Marq
Credimaster

« Reply #11 on: 16 February, 2009,; 12:33 »

I like the way you're thinking, VA Wink

Niels
Lopende Piusalmanac
Levende Tuin

« Reply #12 on: 16 February, 2009,; 12:42 »

De gouden tip van Pastoor R. Franken uuut Mook een zalf voor op je voeten te koop bij elke betere drogist

Gehwol voeten zalf.

Veel succes met trainen. gr . Niels

( deze pastoor loopt altijd de vierdaagse van Nijmeeguh).
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: