Pages: 1 2 3 [4]   Go Down
  Print  
Author Topic: Quotes  (Read 10770 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #45 on: 02 September, 2008,; 16:33 »

Grin

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #46 on: 21 September, 2008,; 19:40 »

189. Wie haben die Laien am Priesterambt Christi teil?
Sie haben daran teil, indem sie ihr Leben mit allen Tätigkeiten, Gebeten und apostolischen Unternehmungen, dem Familienleben und der täglichen Arbeit, den geduldig ertragenen Beschwernissen des Lebens und der Erholung von Leib und Geist durch Jesus Christus als geistiges Opfer darbringen, das Gott gefällt (1 Petr 2, 5), vor allem in der Eucharistie. So bringen auch die Laien als Christus Geweihte und mit dem Heilgen Geist Gesalbte die Welt selbst Gott dar.

[Katechismus der Katholischen Kirche, Kompendium]

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #47 on: 21 September, 2008,; 20:07 »

Hier in het Engels:

189. How do the lay faithful participate in the priestly office of Christ?
They participate in it especially in the Eucharist by offering as a spiritual sacrifice “acceptable to God through Jesus Christ” (1 Peter 2:5) their own lives with all of their works, their prayers, their apostolic undertakings, their family life, their daily work and hardships borne with patience and even their consolations of spirit and body. In this way, even the laity, dedicated to Christ and consecrated by the Holy Spirit, offer to God the world itself.

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Matt
Troostende Fluit

« Reply #48 on: 25 September, 2008,; 14:58 »

"Als iemand mij had bewezen dat Christus niet in de waarheid is, en als het mathematisch bewezen was dat de waarheid niet in Christus is, dan zou ik desondanks liever bij Christus blijven dan bij de waarheid." (Fjodor Dostojevski)

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Marq
Credimaster

« Reply #49 on: 25 September, 2008,; 15:10 »

Dat is een mooie quote, Matt Smiley

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Matt
Troostende Fluit

« Reply #50 on: 29 March, 2010,; 15:27 »

"Tell a person that you're the Metatron and they stare at you blankly. Mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everybody is a theology scholar."

Uit prachtfilm 'Dogma'! Zelden een reli-film gezien die mij zo raakte! Terwijl 'ie toch ook tamelijk onzinnig is.

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Trivia
Lurker

Mens sana sana corpurum...

« Reply #51 on: 20 September, 2010,; 03:21 »

Denken is zo buitengewoon vermoeiend dat velen de voorkeur geven aan oordelen. - Otto Weiss

-God's wegen zijn ondoorgrondelijk. -
Trivia
Lurker

Mens sana sana corpurum...

« Reply #52 on: 23 September, 2010,; 09:01 »

Een stuk tekst dat ik gelezen heb, van Anselm Gruen uit " Vergeet het beste niet. ":

20 september; Het maakt veel uit, in wat voor omgeving ik leef. In de oudheid had men bij het bouwen van woningen nog een gezond zintuig voor de plekken waar goed te leven is. Wij zijn niet alleen wat onze lichamelijke, maar ook wat onze psychische gezondheid betreft afhankelijk van het klimaat, het landschap, de woonomstandigheden. Wij moeten letten op Gods scheppingsorde en ons leven zo inrichten, dat wij gezond naar lichaam en geest kunnen leven.

En daar sluit ik mij van harte bij aan.

-God's wegen zijn ondoorgrondelijk. -
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #53 on: 21 February, 2011,; 21:33 »

Een nieuwe klassieker  Grin

"Protestanten zijn dom, want een protestant die nadenkt wordt katholiek" - P.S. Kuis, 2011 nChr.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Oogje
Levende Tuin

« Reply #54 on: 22 February, 2011,; 10:56 »

Ik kan niet voor of tegen de vrije liefde zijn, omdat de vrije liefde niet bestaat. Het wezen van de liefde is, dat zij niet vrij is, en dat zij zich gevangen en gebonden geeft, en dat zij offer is, en dat zij dient.
(Gerard Reve)

Het bewerken en bewaren van een tuin is eerder een reageren op dan het regeren van de tuin. [...] Bewerken en bewaren van een tuin betekent: kritisch openstaan voor veranderingen. Dat is de dienst die Adam wordt opgedragen. Dat is Adams godsdienst.
(Guus Kuijer)

Je vrouw kan je verlaten, je kameraad kan je verraden, maar de Dood heeft nog nooit iemand vergeten of verlaten. Denk daarom niet té onaardig over de dood, hijzelf is zo kwaad nog niet. Hij is een gevoelig jongetje, dat houdt van dansen en van kunst. Hij is je uiteindelijke minnaar, die het laatste bed met je deelt.
(Herman Finkers)
Pages: 1 2 3 [4]   Go Up
  Print  

Jump to: