|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #30 on: 14 April, 2008,; 21:24 » |
|
Nog een stukje van In Conversation with God: My soul thirsts for God, for the living God. Is this thirst compatible with our experience of our defects and even our falls? Yes, because saints are not those who have never sinned, but those who have always got up again. Refusal to pursue holiness at seeing ourselves full of defects is a hidden form of pride and obvious cowardice which will end up stifling our desires for God.
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Taquoriaan
|
 |
« Reply #31 on: 16 June, 2008,; 14:17 » |
|
Quibus primo illud respondendum est, quod ibi legimus in specie columbae apparuisse Iohanni Spiritum Sanctum, ubi legimus etiam Christum natum esse de femina; et non oportet in parte credere evangelio et in parte non credere. Unde enim credis in columbae specie demonstratum esse Spiritum Sanctum, nisi quia in evangelio legisti? Ergo et ego inde credo Christum natum esse de virgine, quia in evangelio legi. Quare autem Spiritus Sanctus non est natus de columba, quemadmodum Christus de femina, illa causa est, quia non columbas liberare venerat Spiritus Sanctus, sed homonibus significare innocentiam et amorem spiritalem, quod in columbae specie visibiliter figuratum est. St. Augustinus - De agone christiano Eén van zijn meest briljante uitspraken. Ik lag dubbel toen ik het voor het eerst las. Het hele boek is trouwens tof, ik mag zijn manier van weerlegging van dwalingen wel. Erg vermakelijk.  )
|
|
|
|
|
|
Ik ben niet langer actief op dit forum en heb mijn profiel leeggemaakt.
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #32 on: 16 June, 2008,; 15:11 » |
|
vertaling aub? Kan wel m'n woordenboek gaan pakken en bezig gaan, maar heb het al te druk eigenlijk 
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #33 on: 16 June, 2008,; 15:12 » |
|
bla Dat is gemeen! 
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Taquoriaan
|
 |
« Reply #34 on: 16 June, 2008,; 15:30 » |
|
Quibus primo illud respondendum est, quod ibi legimus in specie columbae apparuisse Iohanni Spiritum Sanctum, ubi legimus etiam Christum natum esse de femina; et non oportet in parte credere evangelio et in parte non credere. Unde enim credis in columbae specie demonstratum esse Spiritum Sanctum, nisi quia in evangelio legisti? Ergo et ego inde credo Christum natum esse de virgine, quia in evangelio legi. Quare autem Spiritus Sanctus non est natus de columba, quemadmodum Christus de femina, illa causa est, quia non columbas liberare venerat Spiritus Sanctus, sed homonibus significare innocentiam et amorem spiritalem, quod in columbae specie visibiliter figuratum est.St. Augustinus - De agone christiano Eén van zijn meest briljante uitspraken. Ik lag dubbel toen ik het voor het eerst las. Het hele boek is trouwens tof, ik mag zijn manier van weerlegging van dwalingen wel. Erg vermakelijk.  ) Ik ging er -naar nu blijk ten onrechte- vanuit dat iedereen met z'n nicks en onderschriften in het Latijn het wel kon lezen, het is namelijk tamelijk simpel latijn. Ik zal even een vertaling uit de losse pols geven: Ten eerste moet ik deze mensen (die geloven dat de Zoon een lichaam was dat uit de hemel kwam neerdalen, Taq) laten weten dat er bij dezelfde evangelist bij wie we kunnen lezen dat Christus uit een vrouw is geboren, ook staat geschreven dat de heilige Geest in de gedaante van een duif aan Johannes is verschenen. Waarom gelooft u dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif is verschenen? Toch omdat u dat in het Evangelie hebt gelezen. Ik geloof dus dat Christus uit een maagd werd geboren omdat ik dat in het Evangelie gelezen heb. En dat de Heilige Geest niet kwam om de duiven te bevrijden, maar om voor de mensen het teken te zijn van onschuld en geestelijke liefde. Dat was wat er in de gedaante van een duif zichtbaar werd gemaakt.. En dat vond ik dus geinig.
|
|
|
|
|
|
Ik ben niet langer actief op dit forum en heb mijn profiel leeggemaakt.
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #35 on: 16 June, 2008,; 15:33 » |
|
ah ok, merci voor de vertaling. Heb zelf wel latijn gehad, maar is wat te verwaterd om een stuk tekst (tis idd niet het moeilijkste latijn) goed uit de losse pols te kunnen vertalen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #36 on: 16 June, 2008,; 22:30 » |
|
Ghihi 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #37 on: 23 June, 2008,; 18:41 » |
|
Ok, een quote die niet van een kardinaal, de Paus of ander bekend katholiek figuur af komt, maar ik eigenlijk wel heel goed vind (soms bevat leerstof nog wat anders nuttig):
Als we meer zouden moeten praten dan luisteren, dan hadden we wel twéé monden en één oor (Mark Twain)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #38 on: 24 June, 2008,; 09:51 » |
|
Vorige week gehoord; de retraitepredikant méénde van paus Benedictus XVI: "God heeft meer geduld dan ons soms lief is."
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Matt
|
 |
« Reply #39 on: 24 June, 2008,; 11:52 » |
|
Youth must not simply be considered as an object of pastoral concern for the Church: in fact, young people are and ought to be encouraged to be active on behalf of the Church as leading characters in evangelization and participants in the renewal of society.”
JP II
|
|
|
|
|
|
"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #40 on: 03 August, 2008,; 22:20 » |
|
Oh. Dat is een HELE goede. Die moet ik boven m'n bed hangen denk ik 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #41 on: 25 August, 2008,; 19:08 » |
|
”We kunnen de liturgie niet aantrekkelijker maken door kunstgrepen of ondoordachte toegevingen. Alleen door daaraan deel te nemen en het te ondergaan, kan de liturgie impact krijgen op iemand. Ondanks alle goede bedoelingen van Vaticanum II zijn de actieve deelname en het algemeen priesterschap van de gelovigen onvoldoende in de kerkpraktijk doorgedrongen. We nemen te passief deel aan de liturgie. Actief deelnemen aan de liturgie betekent dat onze persoonlijke spiritualiteit op de golflengte van de zondagsliturgie wordt afgestemd.”
Prof. Joris Geldhof
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #42 on: 01 September, 2008,; 14:58 » |
|
”We kunnen de liturgie niet aantrekkelijker maken door kunstgrepen of ondoordachte toegevingen. Alleen door daaraan deel te nemen en het te ondergaan, kan de liturgie impact krijgen op iemand. Ondanks alle goede bedoelingen van Vaticanum II zijn de actieve deelname en het algemeen priesterschap van de gelovigen onvoldoende in de kerkpraktijk doorgedrongen. We nemen te passief deel aan de liturgie. Actief deelnemen aan de liturgie betekent dat onze persoonlijke spiritualiteit op de golflengte van de zondagsliturgie wordt afgestemd.”
Prof. Joris Geldhof
Ja, dat is echt waar. Voor mij is het bij een BR makkelijker om actief deel te nemen, want bij de NO staat er de hele tijd iemand doorheen te kletsen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #43 on: 02 September, 2008,; 10:54 » |
|
Dze quote wilde ik graag met jullie delen, ik geloof dat hij van het buurmeisje van ene VA is  Voor mij is het bij een BR makkelijker om actief deel te nemen, want bij de NO staat er de hele tijd iemand doorheen te kletsen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #44 on: 02 September, 2008,; 12:47 » |
|
Nee, die is echt van mij... mijn buurmeisje heeft de BR niet echt bewust meegemaakt want toen moest ze zingen en daar heeft ze niet zoveel ervaring mee, het arme kind. Maar dankzij PP en de buurman van m'n vader lukte het wel geloof ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|