Poll
Question: Wat vonden jullie van de Stille Omgang?  (Voting closed: 03 April, 2007,; 11:16)
Gaaf! wanneer is de volgende? - 2 (22.2%)
voor herhaling vatbaar - 4 (44.4%)
gemengde gevoelens - 2 (22.2%)
eens maar nooit meer - 0 (0%)
anders want..... - 1 (11.1%)
Total Voters: 9

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Stille Omgang  (Read 1006 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« on: 19 March, 2007,; 11:16 »

Wat vonden jullie van de stille omgang (en alles er om toe)? Voor herhaling vatbaar of eens maar nooit meer? Laat het weten en evt. kun je wat persoonlijks vertellen....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #1 on: 19 March, 2007,; 16:24 »

Ik vind het moeilijk om precies in woorden uit te drukken wat nou mijn indruk was van de processie. Het duurde ook even voor ik me er echt bij betrokken voelde. Maar het feit dat je zoveel verschillende mensen ziet lopen - jong en oud, man en vrouw, priester en leek - vond ik wel heel erg mooi: hoe verschillend ook, iedereen was er met hetzelfde doel voor ogen. Het deed me denken aan de grote demonstratie in Amsterdam in oktober 2004, maar dan met een spirituele lading.

Het jongerenprogramma viel me ook alleszins mee. Mooie woorden van Pastor Ad Verest en Bisschop Punt, een Mis die niet overheerst werd door een band die popmuziek speelde, en ik had de kans om even met VA bij te kletsen (we waren twee muzieksnobs die het optreden van The Fruits even moesten ontlopen Wink)

Een mooie ervaring, spiritueel en sociaal gezien, en ook een die me heeft geraakt, vooral door de woorden van de bisschop (zowel zijn getuigenis als zijn homilie).

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 19 March, 2007,; 17:54 »

Mwah ik vrees dat ik toch met wat gemengde gevoelens erop terugkijk.

De locatie was trouwens wel mooi, maar miste toch de intieme sfeer van vorig jaar vond ik.
De inleiding van pastoor Verest (zoiets?) vond ik zelf best interessant. Maar volgens mij was het ook voor een groot gedeelte best pittig en lang. De tieners in onze groep haakten bijvoorbeeld volledig af. Daarna kwam in hun ogen weer een verhaal, wat het een lange zit maakte voor de jongsten onder ons.De inleiding (en preek overigens) van Mgr Punt vond ik fantastisch  Cheesy

Jammer dat het geluid bij the Fruits niet optimaal was. De zanger was achterin onverstaanbaar en aangezien wij achterin zaten was dat jammer  Vond de sfeer tijdens de Fruits trouwens behoorlijk saai, waarom werd er zo verschrikkelijk stil gezeten? En ook jammer dat vele het als een pauze moment zagen, dat was niet echt tof richting de band vond ik . Maar ja, ik ben dan ook zwaaaar Fruits fan  Cool

De viering was mooi, ondanks dat ik niet alle liedkeuzes van het koor echt begreep. Veel onbekende nummers waardoor je met de jongeren niet echt "ff lekker" mee kon zingen. Was het misschien verstandiger geweest de "jongerenklassiekers" erin te verwerken? En van wat ik om mij heen hoorde was de liturgie niet helemaal correct, al heb ik me daar niet aan gestoord overigens  Smiley

Ik miste in het programma toch de sprankeling en spettering van vorig jaar. Vond het vorig jaar dynamischer, meer muziek, minder stilzitten. Ook de sfeer vond ik matig vergeleken met vorig jaar.

Wat mij overigens ook opviel was dat er vrij veel volwassenen aanwezig waren. Niet dat dat erg is, maar dit wordt toch gepresenteerd als HET jongerenonderdeel van de SO en dat de volwassenen zich dan aansluiten bij de andere vieringen? Ik kreeg soms echt een beetje het gevoel dat ze (i.p.v apie kijken) jongeren kwamen kijken  Lips Sealed

Het tempo van de Stille Omgang zelf was vrij hoog vond ik. De mensen die slecht ter been waren hielden het amper bij.  Plus vond ik het daarom moeilijk me te concentreren op gebed/God/rozenkrans e.d omdat ik zelf ook wat last van mn benen kreeg.
Ik heb van enkele mensen gehoord die moeilijk lopen dat ze enkele gedeeltes helemaal alleen hebben gelopen omdat ze de groep niet bij konden houden. Iemand vertelde mij dat hij het strategisch moest plannen, als de groep even stopte moest hij sprinten om weer aansluiting te vinden. Het is ongetwijfeld niet bewust gebeurd, maar ben hier erg van geschrokken.

Heb verder wel genoten hoor, SO blijft toch een geweldige ervaring! En volgend jaar ga ik ongetwijfeld gewoon weer  Wink

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 19 March, 2007,; 19:36 »

Het was voor mij de eerste keer dus ik heb niets waar ik het mee kan vergelijken; ik was er niet de hele tijd bij, m'n groep en de seminaristen vertrokken pas om 9uur ofzo. We kwamen aan op tijd voor de Mis, die wel mooi was (maar ja, inderdaad, wie dacht dat je zomaar midden in de Veertigdagentijd "alleluia" gaat zingen, zowel bij het slotlied als voor het evangelie?). Ik zat achterin naast VA, we konden alles prima zien en hadden ook lekker veel ruimte om te knielen enz, wat meestal niet mogelijk was dat ik zag.

De Omgang zelf vond ik wel anders. Ik dacht ook dat we wel best snel liepen, misschien te snel voor diegenen die het lopen niet zo makkelijk vinden, zelfs in een groep jongeren. Ik geef toe dat ik wel afgeleid werd door de "gewone" mensen in de stad. En ik moet me ook beter laten informeren over het verhaal zelf - kheb het meerdere keer gehoord maar in een bepaalde manier snap ik het nog niet echt. Maar ja, het is voor mij relatief nieuw en niet zo bekend als, bijv, de gebeurtenissen in Lourdes of Fatima, of de betekenis van Walsingham in Engeland.

Ik miste wel iets (wat gek klinkt, het was after all de eerste keer voor mij); ik had geen gevoel dat ik deel van een grotere groep was. Misschien zou het mooier zijn (qua mijn voorkeuren Tongue) als iedereen bijeen kon komen in één plaats op een bepaald moment. Tsja, dat zou natuurljik onmogelijk zijn met zoveel (maar dat dan precies waarom ik het graag zou willen zien...ik moet een beetje aan de Marienfeld denken in 2005) en hoe het in het centrum van Amsterdam gewoon is qua kerken enz.

Maar on the whole, wel mooi. Kheb veel geleerd. Als het lukt zou ik er volgend jaar wel alweer heen gaan.

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 19 March, 2007,; 21:36 »

Ook wel aardig wat mensen van hier gezien, VA volgens mij ook tijdens de SO zelf, volgens mij liep je naast Livi? Alina uiteraard gezien, bedankt voor de snoepjes trouwens, hebben we in de bus aardig van genoten  Cheesy

En ik dacht even snel broeder Hugo te zien lopen, al weet ik niet zeker of hij het uberhaupt was

En Markie natuurlijk en nog veeeeeel meer

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 21 March, 2007,; 12:15 »

Anja: als je iets extreem langs in groen met paars zag, dat was ik, ja Smiley

Ik ben zelf nogal een doorstapper, dus voor mij was het tempo prima. De volgende keer neem ik een rozenkransboekje mee want ik was het derde geheim van het licht vergeten (ALWEER) - dus PP maar even gestoord, en die wist het (natuurlijk). Ik vond het echt superleuk, al zit ik te denken of ik volgend jaar wel weer naar het jongerenprogramma ga. De inleidingen etc. en het bekenden zien (zo. veel. bekenden) waren erg gaaf, maar met zo'n "jongerenmis" heb ik gewoon niet zoveel.  Al met al: volgend jaar weer Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 21 March, 2007,; 22:23 »

(Ja maar eigenlijk had ik het derde geheim fout, de gedaanteverandering is het vierde. Het derde is the Sermon on the Mount...mea culpa!)

broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« Reply #7 on: 21 March, 2007,; 23:17 »

Het derde geheim is in het Nederlands: Jezus trekt rond en verkondigt het Koninkrijk Gods en roept op tot bekering. Dat is toch wat anders dan de bergrede? Wat is het nu officieel?

Ik ga de officiele Latijnse versie maar eens zoeken...

Providebit!
broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« Reply #8 on: 21 March, 2007,; 23:22 »

OK, Ik lees hier: "Proclamatio Regni Dei coniuncta cum invitamento ad conversionem," met andere woorden: 'De verkondiging van het Rijk Gods verbonden met de uitnodiging tot bekering.'

Providebit!
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #9 on: 28 March, 2007,; 15:23 »

Ik vind het altijd grappig dat we dat een "geheim" noemen Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #10 on: 28 March, 2007,; 21:43 »

Ja...wat is er mis mee met het woord "mysterie"?

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: