Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Go Down
  Print  
Author Topic: Missen in St. Willibrordkerk te Utrecht  (Read 7077 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #30 on: 23 June, 2009,; 08:53 »

Achteraf ontkom je niet aan een drankje en wat vast voedsel natuurlijk in ons gezelschap.. Cheesy

Volgens mij wordt het dan een uurtje of twaalf voordat ik weer in Groningen aankom  angel

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #31 on: 23 June, 2009,; 15:57 »

Is het al bekend of na 14 juli de 17:30 uur Tridentijnse Hoogmis nog doorgaat?

Ik ga nl. maandagmorgen zeer vroeg ( 7:45 uur) vanuit Hooglanderveen voor een 2-daagse bedevaart naar Kevelaer. Daar dit tijdstip met de trein (of auto) niet vanuit Hoogeveen haalbaar is, wil ik zondagmiddag al die kant op. Hen nog slaapplekkie nodig en zou graag zondags in Utrecht een goede H. Mis bijwonen.

Wie kan me helpen?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #32 on: 23 June, 2009,; 15:58 »

Maandagmorgen moet maandagmorgen 27 juli a.s. zijn. angel

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #33 on: 23 June, 2009,; 18:27 »

Is het al bekend of na 14 juli de 17:30 uur Tridentijnse Hoogmis nog doorgaat?

Op deze vraag kan ik je geen goed antwoord geven, maar Domus Dei (die aan de Willibrord verbonden is) kan dat weer wel, dus ik zou zo willen adviseren om hem in het snotje te houden en te bidden dat de BR/TR ook na 14 Juli door zal gaan.. Op de site van de Willi staat momenteel nog 14 juli als datum, nu maar bidden/hopen dat dat achterhaald is..

Aan DD de eer om ons op de hoogte te houden..

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #34 on: 29 June, 2009,; 15:26 »

Was een mooie dag gisteren - zoals gezegd was het inderdaad bijna twaalf uur voordat ik thuis was.

Mis was mooi. Wel eventjes wennen weer, maar de tijd vliegt tijdens deze Mis (terwijl ik bij de NOM af en toe zelfs blij ben als we eens een eucharistisch gebed 2 hebben, maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen).

Maar wat een mooi kerkje. Klein, lief en heilig, zoals ik het graag zie.

Achteraf ook heel gezellig - bedankt mensen.

En nu idd hopen dat de TLM er zal bijven. Zal zien wanneer ik weer eens langs kan komen.

Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #35 on: 07 July, 2009,; 07:35 »

Wie kan mij de mogelijkheden tot het bijwonen van een goede (liefst Latijnse) viering in Utrecht en evt Amsterdam doormailen?

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #36 on: 07 July, 2009,; 10:46 »

Het staat hier: http://www.sintwillibrorduskerk.nl/index.php

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Oogje
Levende Tuin

« Reply #37 on: 07 July, 2009,; 16:41 »

Ach, ik heb al de buitengewone Mis in Deventer ontdekt, elke eerste en derde zondag van de maand om 16.00 uur in de Heilig Hartkerk, met daarna een kopje koffie. Soms met koor en wierook, soms zonder koor en half gesproken en gezongen. Dat eerste heb ik nog niet meegemaakt, maar ook gesproken blijft het een bijzondere ritus die ik graag zo één keer per maand bijwoon, naast de wekelijkse gang naar de gewone Mis natuurlijk, en daar door de pastoor ook op prettige wijze wordt opgedragen.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #38 on: 29 July, 2009,; 11:18 »

Vroeg me af hoe het ondertussen zit met de Buitengewone Ritus in de Willi...site lijkt niet ge-update nml, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe en wat. Iemand die er meer van weet?

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #39 on: 29 July, 2009,; 11:26 »

Is het trouwens ook gezellig koffieleuten na de H. Mis in de Willi ??  Smiley

Laetetur cor quarentium Dominum
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #40 on: 29 July, 2009,; 14:23 »

Hoi luitjes,

Op de homepage zelf staat nog steeds 14 juli als voorlopig laatste datum dat de BR/TR in de Willibrord is. Elders op de site (zie: http://www.sintwillibrorduskerk.nl/liturgie/ ) wordt er melding gemaakt dat de BR/TR er iedere zondag is om 17.30u. Maar of dat juist is durf ik niet te zeggen..

Ik zal eens navragen hoe of wat bij de kennissen die ik daar heb.

Er is na de H.Mis van 17.30u gelegenheid om te biechten, koffie drinken kan altijd maar dan niet in de Kerk  of de pastorie na deze H.Mis. Meestal zoek ik met mijn vriend(inn)en een eettentje op om koffie of iets anders te drinken en dat te combineren met wat lekkers als bijv saté.. Cheesy

Ik laat wat weten als ik wat weet..

Gr,
Minollie

“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #41 on: 29 July, 2009,; 17:34 »

Dag Ingrid,

Ik vond het ook heel gezellig enige weken geleden. Jullie mogen van mij vaker komen.
Jammer dat je zo ver moet reizen.

Dag Minollie,

De site zal vandaag (of morgen) worden geactualiseerd. Ook i.v.m. een een andere (minder prettige)
zaak. Onze pastoor (van Hout)  is ziek en moet binnenkort worden geopereerd. Graag jullie gebed voor hem.

Momenteel wordt er onderhandeld over een nieuwe verlengde proefperiode voor de TR in de Willi.
In de tussentijd zal de gezongen Tridentijnse Hoogmis gewoon doorgaan ('s zondags om 17.30 uur).
Mijn verwachting is dat het tijdstip voorlopig niet zal veranderen. Na de proefperiode (enkele maanden) blijft het ongewis. Zeker omdat de financiële situatie van ons Apostolaat niet rooskleurig is. Vandaar dat ik een ieder blijf uitnodigen voor de Tridentijnse Hoogmis in Utrecht. Het bezoek trekt aan, dus ik blijf hopen en bidden dat de TR een vast onderdeel van ons liturgisch aanbod kan worden.

Na de TR wordt er vaak koffie gedronken en/of gegeten. Zeker wanneer onze gewaardeerde Amsterdammers (en Groningers) aanwezig zijn. Koffie drinken in de pater Winand Cour (overdekte en afgesloten binnenplaats in het kerkgebouw) zou ook na de H. Mis van 17.30 uur een optie zijn, wanneer hier voldoende belangstelling voor is. Momenteel is het een ongelukkig tijdstip dit op te starten. Mede i.v.m. de dreigende grieppandemie. Voorlopig blijven we dus op zondagavond onze verpozing buiten de kerk zoeken. Er zijn immers genoeg gezellige gelegenheden op een steenworp afstand.

Hopelijk tot spoedig ziens in de Willi.
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #42 on: 29 July, 2009,; 19:00 »

Hoi DD,

Bedankt voor de update over de voortgang/status van de BR/TR in de Willi.
Ik zal pastoor Van Hout in m'n gebeden meenemen, een intentie meer maakt toch niet uit met die lijst van me.. Wink

Ik hoop (mede afhankelijk van Amanda77) dat we in Augustus weer eens jullie kant op kunnen komen.
De zondag die zich daar het beste voor leent is zondag 9 augustus, wat dat aangaat houd ik je op de hoogte OK? Het word weer eens tijd voor een gezellig samenzijn.. (wat doe jij eigenlijk zaterdag 29 augustus als de VvLL haar ledendag in de Willi houdt? [nog gastacolythen nodig?])

Gr,
Minollie

Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #43 on: 14 August, 2009,; 00:40 »

Graag gedaan Minollie.

Jij en Noorman heb ik inmiddels uitgenodigd om te dienen tijdens de H. Mis van de ledendag van de Vereniging. Je bent van harte welkom. Maar voel je niet verplicht.

Voor degenen die zaterdag nog een mooie H. Mis ter ere van Maria Tenhemelopneming willen
bijwonen: 15 augustus wordt om 10.30 uur een Latijnse Hoogmis in de Willi gecelebreerd door pastoor van der Vegt. Na afloop is er koffiedrinken in de pater Winand Cour.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #44 on: 01 October, 2009,; 09:30 »

http://www.rorate.com/nws.php?id=57313

Klinkt goed Cheesy

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Go Up
  Print  

Jump to: