Pages: 1 ... 5 6 [7] 8   Go Down
  Print  
Author Topic: Missen in St. Willibrordkerk te Utrecht  (Read 7075 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #90 on: 09 August, 2010,; 11:19 »

Tja...die blogster moet maar eens een dagje met Mgr. Eijk op bedevaart. Zoals een aantal mensen van de Broederschap Amersfoort, het Gooi en omstreken onlangs in Kevelaer heeft ondervonden, is Mgr. Eijk heel anders dan gedacht. Velen hebben hem daar persoonlijk gesproken (en er werd ook heftig gediscussierd) en de mening van een aantal is 180 graden bijgesteld (in positieve zin).

Iemand bekritiseren op (noodzakelijk) beleid is makkelijk, helemaal vanuit een ander bisdom! Maar trek eerst maar eens met iemand op en probeer in zijn schoenen te gaan staan....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Noorman
Stevig Anker
**

« Reply #91 on: 09 August, 2010,; 13:36 »

Ja Alina, ik vermoed dat dan zal blijken dat er meer is dat hun bindt dan scheidt! De vraag is alleen: zou ze het durven? sommige mensen zitten zó opgesloten in hun vermeende eigen gelijk dat de wereld zo ongeveer instort als de werkelijkheid net even anders blijkt te zijn dan zij denken.

Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem.
Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem.
Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae.
Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #92 on: 23 October, 2010,; 11:05 »

Beste Credimussers, graag jullie aandacht voor de volgende HH. Missen in de St. Willibrorduskerk

------------------------------------------------------------------------------------------------

Tridentijnse Drieherenmis Catholica-dag

Zaterdag 30 oktober houdt het RK maandblad Catholica haar eerste ontmoetingsdag. Het thema van deze dag is: “Een eeuw van trouw en ontrouw ~ Honderd jaar strijd tegen het modernisme”.

De dag begint om 9.50 uur met het Latijnse rozenkransgebed in de St. Willibrordkapel.

Aansluitend is er om 10.30 uur in de kerk een Drieherenmis volgens de buitengewone vorm van de Romeinse ritus. Een votiefmis ter ere van de H. Moeder Gods. Deze H. Mis is voor iedereen vrij toegankelijk.

Celebrant is rector G.M.J. van der Vegt. Diaken en subdiaken zijn de E.H. P. van de Kerckhove en de E.H. D.J. Schneider.

De Gregoriaanse schola o.l.v. Arnoud Heerings zingt de 9e Mis. Organist is Bas Groenewoud.

Vóór en tijdens de H. Mis kunt u biechten. Er zijn hiervoor twee priesters paraat. De biechtstoelen bevinden zich achter en links voor in de kerk.

Voor de lunch en de lezingen, die op een andere locatie worden gehouden, kunt u zich nog opgeven: www.catholica.nl/aankondiging-catholica-dag. Op deze site vindt u ook het programma.         

------------------------------------------------------------------------------------------

Meerstemmige Latijnse Hoogmis op TV 

Op het Hoogfeest van de H. Willibrord, de patroonheilige van onze kerk, op 7 november is er zoals elke zondagmorgen een Latijnse Hoogmis. Deze begint echter niet om 10.30 uur, maar om 10.00 uur. De KRO/RKK zal deze Hoogmis rechtstreeks op de TV (Nederland 2) uitzenden. U bent dan van harte welkom. I.v.m. de opnamen vragen wij u dan voor 10.00 uur aanwezig te zijn.

Celebrant is rector G.M.J. van der Vegt. 
Het St. Willibrordkoor o.l.v. Bernard Rikkert de Koe zingt de Missa Brevis in Bes KV 275 van W.A. Mozart. Organist is Bas Groenewoud.

------------------------------------------------------------------------------------------

De inschrijvingen voor de Catholicadag verlopen voorspoedig. Voor de TV-Mis wens ik op 7 november een hogere opkomst. Hoop jullie dan in grote getale te mogen begroeten.

Dx2
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #93 on: 17 December, 2010,; 19:45 »

Kerstmis 2010 in de St. Willibrorduskerk

Minrebroederstraat 2  Utrecht
www.sintwillibrorduskerk.nl

Heilige Missen en kerkmuziek

Zondag 19 december: 4e zondag van de Advent
10.30 uur: Latijnse Hoogmis: celebrant: pater J. van Beeck O.F.M.
Zegening van beeldje Jezus-Kind, kerststal en kerstbomen
St. Willibrordschola: Gregoriaans
14.00 uur: Kerstsamenzang met het St. Willibrordkoor
16.45 uur: Latijns Rozenkransgebed in de St. Willibrordkapel
17.30 uur: Tridentijnse Hoogmis: celebrant: rector G.M.J. van der Vegt
Gregoriaanse schola o.l.v. Arnoud Heerings. Biechtgelegenheid

Maandag t/m donderdag: 20 t/m 23 december 2010
09.00 uur: Latijnse Heilige Mis in de kapel

Vrijdag 24 december: Kerstavond
22.45 uur: Kerk open
23.25 uur: Samenzang met het St. Willibrordkoor: kerstliederen en motetten

Zaterdag 25 december: Hoogfeest v. Kerstmis: Geboorte v.d. Heer
00.00 uur: Plechtige Latijnse Nachtmis: celebrant: pastoor Swijnenberg
St. Willibrordkoor: ‘Missa Pastoralis in D’ van František Xaver Brixi
10.30 uur: Plechtige Latijnse Dagmis: celebrant: W.E.H. J.H. Fonck
St. Willibrordkoor: ‘Missa Pastoralis in D’ van František Xaver Brixi                                                               
Gregoriaanse schola o.l.v. Arnoud Heerings: 2e Mis en 3e Credo

Zondag 26 december: Tweede Kerstdag: Heilige Familie
10.30 uur: Latijnse Hoogmis: celebrant: pastoor C. Mennen
14.00 uur: Orgelconcert: Willeke Smits speelt Kerstmuziek

Geen rozenkransgebed en Tridentijnse Hoogmis op Tweede Kerstdag!
Tijdens de Hoogmissen van 10.30 uur is er kindercatechese in de pater Winand Cour.
Na afloop (omstreeks 12.00 uur) bent u hier welkom voor de koffie en thee.
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #94 on: 22 December, 2010,; 00:59 »

Graag jullie aandacht voor de Heilige Missen in de St. Willibrorduskerk.
M.n. de Ambrosiaanse Hoogmis op 2 januari is een absolute aanrader.
Meer informatie over deze bijzondere viering kunnen jullie lezen op:
http://www.rkactiviteiten.nl/index.php?id=19722&title=Missa_Ambrosiana_in_Epiphania_Domini
--------------------------------------------------------------------------------------------

St. Willibrorduskerk

www.sintwillibrorduskerk.nl

Nieuwjaar en Driekoningen 2011

Heilige Missen en kerkmuziek

Maandag t/m vrijdag: 27 t/m 31 december 2010

Zaterdag 1 januari 2011 Hoogfeest: H. Maria, Moeder van God
10.30 uur: Latijnse Hoogmis: celebrant: pastoor J.A.H.L. Swijnenberg

Zondag 2 januari: GR: Hoogfeest:  Openbaring des Heren /
BR:  Feest: Allerheiligste Naam van Jezus

10.30 uur: Ambrosiaanse Hoogmis: celebrant: pastoor M. Claes
Gregoriaans Koor Utrecht o.l.v. Anthony Zielhorst:
Missa Ambrosiana in Epiphania Domini. 
Zie: www.rkactiviteiten.nl
14.00 uur: Orgelconcert: Bas Groenewoud speelt Oost-Europese orgelmuziek
Gregoriaanse schola o.l.v. Arnoud Heerings: Biechtgelegenheid

Maandag t/m vrijdag: 3 t/m 7 januari 2011

Zondag 9 januari 2011: Feest: Doop van de Heer / H. Familie
10.30 uur: Latijnse Hoogmis: celebrant: pastoor A.J.T. van den Hout
13.00 uur: Concert (herhaling: 15.30 uur): American Songbook
Monique van der Hoeven, zang en Willeke Smits, orgel
Gregoriaanse schola o.l.v. Arnoud Heerings. Biechtgelegenheid

Tijdens de Hoogmissen van 10.30 uur is er kindercatechese in de pater Winand Cour.
Na afloop (omstreeks 12.00 uur) bent u hier welkom voor de koffie en thee.
Paulus
Levende Tuin

« Reply #95 on: 11 May, 2011,; 10:46 »

Beste Credimus leden,

ik zou heel graag op een zondag naar de willen voor de Tridentijnse  Hoog H. Mis dan wel de Latijnse Hoog H. Mis.
Ik woon zelf echter in Brabant. Ik moet dan een stuk met het O.V. reizen.
Het lijkt mij echter veel fijner om samen met andere Credimus leden naar de H. Willibrord Kerk te gaan voor de Tridentijnse  Hoog H. Mis dan wel de Latijnse Hoog H. Mis.
Wie zou er mee willen gaan daarnaar toe op een Zondag?
Uiteraard kunnen we na afloop gezellig gaan uit eten met elkaar.

ik vind het heel fijn in de H. Willibrord Kerk ook bij de NOM de H. Mis gevierd wordt met het lichaam en het gezicht van de priester gericht op het oosten, op Christus aanwezig in het Tabernakel en dat bijna de gehele H. Mis waaronder de consecratie plaats vind bij het Tabernakel. Dit is al eeuwen zo en dit is helaas na 1970 verloren gaan.
Deo Gratias voor Paus Benedictus de 16e die de NOM in ere op de juiste manier wil herstellen zoals ik hiervoor beschreef.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #96 on: 11 May, 2011,; 17:23 »

Al eens gedacht om om 11:00 uur in de Agnes in Amsterdam aan te schuiven? Heel goed bereikbaar met OV (vanaf Amsterdam Zuid).

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Paulus
Levende Tuin

« Reply #97 on: 11 May, 2011,; 17:28 »

Zou denk ik wat mij betreft geen optie zijn vanuit de provincie Brabant naar Amsterdam te reizen naar de H. Agnes Kerk aldaar. Dat vind ik best wel een hele grote afstand. Voor mij ligt de H. Willibrord Kerk in Utrecht handiger

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #98 on: 11 May, 2011,; 17:58 »

't Zou me niet verbazen als Alina ofs een grotere afstand aflegt om die Heilige Mis bij te wonen. Zij komt uit Drenthe....

angel

Niet meer actief op het forum.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #99 on: 11 May, 2011,; 21:19 »

Ik ga er geregeld heen, al is dat voornamelijk als ik in het weekend elders in het land ben, waarbij ik op de terugweg naar de Willibrord ga in de avond.

Paulus, ik vrees dat een deel van de posters hier in het noorden woont, dus samen reizen gaat lastig. Maar ik wil best wel posten wanneer ik er heen ga. Samen eten gaat 'm niet worden - moet twee uur terug in de trein en dan nog bus/fiets naar huis, en kost me geld dat ik hier niet voor heb Wink

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #100 on: 12 May, 2011,; 07:30 »

't Zou me niet verbazen als Alina ofs een grotere afstand aflegt om die Heilige Mis bij te wonen. Zij komt uit Drenthe....

angel

Indeed!
@ Paulus: Amsterdam - Utrecht is amper een half uur - 3 kwartier langer reizen.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Paulus
Levende Tuin

« Reply #101 on: 12 May, 2011,; 11:06 »

Ik ga wellicht een keer mee met een seminarist van het Sint Jans Centrum (seminarie) op een zaterdag waar hij assisteert bij de Tridentijnse H. Mis in de H. Agnes Kerk in Amsterdam. Ik kan dan samen met hem mee reizen met de trein naar Amsterdam.

Wellicht dat we als we naar de Tridentijnse H. Mis of de NOM Mis in het Latijn willen gaan we met elkaar mee kunnen rijden, indien mogelijk?
Ik zou zelf heel graag regelmatig op zondag vanuit de proviencie Noord-Brabant mee rijden naar Amsterdam dan wel Utrecht voor BR/TR dan wel in Utrecht naar de NOM in het Latijn.
Wat vinden jullie van dit mogelijke voorstel?

Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #102 on: 13 May, 2011,; 05:55 »

Dan heb je mensen nodig die bij je in de buurt wonen en die kant op gaan Wink

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Paulus
Levende Tuin

« Reply #103 on: 13 May, 2011,; 11:03 »

Jep klopt inderdaad.
Ik zal er de komende tijd voor bidden

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #104 on: 14 May, 2011,; 10:03 »

Ik ben op zondagen dat ik niet ergens anders moet zijn 's ochtends in de Willibrord. Je kunt me herkennen aan dat ik een kop groter ben dan wie er verder ook is Wink

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8   Go Up
  Print  

Jump to: