Pages: 1 [2] 3 4 ... 8   Go Down
  Print  
Author Topic: Missen in St. Willibrordkerk te Utrecht  (Read 7100 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #15 on: 26 May, 2009,; 18:52 »

@ Marq:
Ik zou er best heen willen, maar het is voor mij gewoon niet te doen, qua afstand en dus geld.

Potjandorie...
Als ik dat bovenstaande zo lees zou ik je haast gaan subsidiëren en soort van overhalen met wat financiële steun.. Wink Is het echt zo bar en boos met je bankrekening joh?

@ PP:
Wacht maar tot ik een OV-kaart krijg Evil angel Afro

Moet ik daar nu bang voor worden? Wink

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #16 on: 26 May, 2009,; 19:06 »

Zou je kúnnen doen.  Roll Eyes

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Guppie
Tent van Abraham

« Reply #17 on: 26 May, 2009,; 20:59 »

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn maar ik denk dat het al veel zou schelen als de BR naar de ochtend zou worden verplaatst. Half zes in de middag is gewoon een lastig tijdstip.

Laetetur cor quarentium Dominum
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #18 on: 26 May, 2009,; 23:04 »

@ Guppie:
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn maar ik denk dat het al veel zou schelen als de BR naar de ochtend zou worden verplaatst. Half zes in de middag is gewoon een lastig tijdstip.

Daar zit absoluut iets in, dat zei EH Komorowski zelf trouwens ook al, hoewel hij daar ook aan toevoegde dat als de H.Mis om 17.30u is en echt tig mensen trekt het hem een 'rotzorg' zal zijn als dat zo blijft..
Ikzelf zou het op zich een slimme zet vinden als ze de BR/TR vervroegen naar bijvoorbeeld 12.00u, voorafgegaan door de GR/NOM om 10.30u. Maar laten we voorlopig eerst maar eens proberen de BR/TR daar überhaupt te handhaven he? Wink

Gr,
Minollie

“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #19 on: 28 May, 2009,; 12:20 »

@ Marq:
Is het echt zo bar en boos met je bankrekening joh?

Och, ik ben geen miljonair Wink En trouwens, in de meeste weekenden (en tegenwoordig daarbuiten ook al ) trekt de eigen parochie aan me. Ik zou in elk geval niet met regelmaat naar Utrecht kunnen komen.

@ PP:
Moet ik daar nu bang voor worden? Wink

She has an OV card and she's not afraid to use it! Evil Tongue

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #20 on: 28 May, 2009,; 14:54 »

Och, ik ben geen miljonair Wink En trouwens, in de meeste weekenden (en tegenwoordig daarbuiten ook al ) trekt de eigen parochie aan me. Ik zou in elk geval niet met regelmaat naar Utrecht kunnen komen.

@ Marq:
Ik ben zelf echt tig jaren (bijna 25 jaar nml) achtereen zo'n beetje wekelijks (al dan niet zelfs door de weeks) in de Krijt op het priesterkoor te vinden geweest. Ik kan niet anders zeggen dan dat het zwerven in andere kerken met een zekere regelmaat een verrijking voor me is geweest. Enerzijds leer je de vervelende extremen kennen (waardoor je je eigen stekkie meer gaat waarderen als het daar best aardig gaat) en anderzijds kom je ook weleens op plekken terecht waar je half watertandend van genoegen weggaat..

Ik heb dan ook sinds m'n comeback in de Krijt (mei 2006) afspraken lopen dat ik met zekere regelmaat niet daar ben maar elders (meestal als acolyth dan trouwens, dus in functie.. Smiley), dat werkt prima kan ik je melden.

Btw Marq:
Mag ik vragen hoe het dienen van HH.Missen enzo allemaal gaat?

Gr,
Minollie

Marq
Credimaster

« Reply #21 on: 28 May, 2009,; 15:46 »

Ik geloof meteen dat dat een verrijking is geweest voor je, Minollie. Ik zie er ook zeker de waarde van in. Helaas is het voor mij simpelweg niet mogelijk om met enige regelmaat naar andere kerken te gaan. Het openbaar vervoer op zondagochtend is in Emmen en omgeving vrijwel niet aanwezig, bijvoorbeeld. Naar Groningen kom ik wel op tijd voor de Mis van 11 uur, maar andere locaties worden een stuk lastiger... En ja, geld speelt helaas ook een rol daarin.

Maar verder bevalt het dienen uitstekend  Smiley Een kwestie van leren natuurlijk, met vallen en opstaan, maar ik weet m'n weg aardig te vinden op het priesterkoor. Ik heb gediend met verschillende priesters (waaronder twee bisschoppen) en sinds vorige week dien ik ook bij uitvaartmissen. Maar voordat we deze draad helemaal uit z'n context rukken... je kan me altijd een PM sturen Smiley

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #22 on: 08 June, 2009,; 16:03 »

Ik ben deze zondag in Groningen. En tja, Utrecht is makkelijker te bereiken voor noorderlingen, en je hoeft er niet zo vroeg voor op te staan. Maar ik houd het het liefst bij de Agnes!

Komende woensdag en donderdag bivakkeer ik in Amsterdam. Vanwege een cursus.
Vraagje: is er 's avonds "iets te doen" in de Agnes? En wat is het adres van de Agnes en is het gemakkelijk te bereiken? Ik heb zitten googelen, maar niets kunnen vinden.......alleen een site van mensen die kennelijk een verschil van mening met het bestuur en de priesters of zo hebben....en een site die in opbouw is.....

Niet meer actief op het forum.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #23 on: 08 June, 2009,; 16:04 »

...of is er iets anders kerkelijks te doen? ......

Niet meer actief op het forum.
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #24 on: 08 June, 2009,; 16:18 »

Hoi SR, (wat trouwens verrekte dichtbij de afkorting voor senior komt.. Wink)

De eerste site van het oude bestuur moet je maar negeren, dat is een verhaal apart en niet een van het meest plezierige type. De tweede site is de nieuwe site, maar wat ik begrepen heb is de nieuwe webmaster spoorloos verdwenen en wordt de site afgezien van de mistijden niet meer bijgehouden.

De tijden die er op genoemd worden zijn overigens wel de tijden zoals die momenteel gelden.

Als alternatief (voor mij zelf bekend) zou je in het centrum naar de Krijtberg kunnen (Singel 448), daar is de hele week door om 17.45u nog een avondmis, geen latijn maar gewoon nederlands en volgens de GR/NOM.

Of je kan naar de Keizersgrachtkerk (kapel -> Keizersgracht 218-B) waar om 19.30u nog een avondmis is.
Hoe of wat met de invulling hiervan zou ik niet weten, ik kom er eigenlijk nooit.. maar ik vermoed een GR/NOM in het nederlands.

Hoop je hier een handreiking gedaan te hebben.

Gr,
Minollie

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #25 on: 09 June, 2009,; 07:41 »

Keizersgracht is een goede NO van het Opus Dei. Soms met gratis Spaans accent Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #26 on: 22 June, 2009,; 11:41 »

Hallo mensen.

Het is weer zover.
Komende zondag (28 juni) gaan we weer naar de Willibrord om 17:30.
Een ieder die nieuwsgierig is naar de H. Mis in Utrecht, kom ook!  Grin

Hopelijk tot zondag,
Amanda

PS. na de Mis gaan we nog lekker eten en drinken
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #27 on: 22 June, 2009,; 15:24 »

Gezellig Smiley

Ben komende zondag in Utrecht om met een vriendin wat bij te kletsen en was van plan om om half zes in de Willibrord te zitten. Moet nog wel even zoeken waar het precies zit, maar dat zal vast wel goed komen.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #28 on: 22 June, 2009,; 21:56 »

Op de site van de St. Willibrord: www.sintwillibrorduskerk.nl
is rechtsboven onder "route" te zien waar de kerk ligt en hoe deze bereikbaar is.

Wat betreft de eerste site van het oude bestuur van de St. Agneskerk.
Nu de beloofde onthullingen uitblijven is deze site, geheel tegen de bedoelingen van de makers,
een pro pater Knudsen 'cult site' geworden.
Wat is nou mis met een pater die soms een Duits biertje lust?
We kunnen onze geestelijken toch niet afschepen met dat Hollandse slootwater dat pretendeert
bier te zijn? Alleen Limburgers en Duitsers kunnen immers echt bier brouwen. Wink

W.b. de Willi:

Vaker hebben we vragen gekregen of de TR niet naar een ander tijdstip kan verhuizen.
Om 9.00 uur zullen echter te weinig mensen van buiten Utrecht kunnen komen.
De TR na de Latijnse Hoogmis van 10.30 uur (NOM-ad orientem) houden is ook geen optie.
Dan drinken we koffie en worden contacten onderhouden. Om 13.00 uur wordt al alles in gereedheid
gebracht voor het zondagmiddagconcert van 14.00 uur. Deze concerten en andere evenementen
zijn broodnodig om de (onderhouds en stook) kosten van het kerkgebouw te kunnen financieren.
Het Apostolaat levert maar een fractie op van de middelen die nodig zijn om de kerk in stand te kunnen houden.
Uiteraard had ik liever doorlopend alleen Heilige Missen (getijden, Lof en aanbidding) gezien die uitpuilden van de gelovigen.
Volle RK kerken behoren in ons land echter (voorlopig) tot het verleden.
Een belangrijk praktisch bezwaar van een andere Mistijd voor de TR is dat er dan niet voldoende acolieten aanwezig kunnen zijn.
De meeste misdienaars van 17.30 uur hebben 's ochtends andere kerkelijke verplichtingen.
Nu bestaat ook de mogelijkheid voor de paters van de Petrusbroederschap om na de Hoogmis van 17.30 om biecht te horen. Hier is zeker behoefte aan.

Minollie ik hoop dat ik jullie zondagavond weer eens kan begroeten.
Tenminste als ik dan op tijd terug ben uit Limburg.
Door omstandigheden kan ik voorlopig niet meer alle zondagse HH. Missen dienen in de Willi.

Nieuwe acolieten blijven overigens van harte welkom in Utrecht, zowel voor de gewone als voor de buitengewone vorm van de Romeinse ritus.

Dx2
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #29 on: 23 June, 2009,; 01:19 »

Hoi DD, maat van me..

Wel, men zegt weleens 'Waar Amanda77 gaat is Minollie niet ver vandaan.'.
Nu gaat dat vaak maar gelukkig niet altijd op, (zo slaafs zijn we gelukkig geen van beiden.. Wink) maar als alles gaat zoals het zondag in de planning staat dan vrees ik dat je ons weer eens gaat zien man.. Wink

Achteraf ontkom je niet aan een drankje en wat vast voedsel natuurlijk in ons gezelschap.. Cheesy

Voorlopig iig groetjes van 1/3 van het trio acolythen uit Amsterdam..

Gr,
Minollie

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8   Go Up
  Print  

Jump to: