Op de site van de St. Willibrord:
www.sintwillibrorduskerk.nlis rechtsboven onder "route" te zien waar de kerk ligt en hoe deze bereikbaar is.
Wat betreft de eerste site van het oude bestuur van de St. Agneskerk.
Nu de beloofde onthullingen uitblijven is deze site, geheel tegen de bedoelingen van de makers,
een pro pater Knudsen 'cult site' geworden.
Wat is nou mis met een pater die soms een Duits biertje lust?
We kunnen onze geestelijken toch niet afschepen met dat Hollandse slootwater dat pretendeert
bier te zijn? Alleen Limburgers en Duitsers kunnen immers echt bier brouwen.

W.b. de Willi:
Vaker hebben we vragen gekregen of de TR niet naar een ander tijdstip kan verhuizen.
Om 9.00 uur zullen echter te weinig mensen van buiten Utrecht kunnen komen.
De TR na de Latijnse Hoogmis van 10.30 uur (NOM-ad orientem) houden is ook geen optie.
Dan drinken we koffie en worden contacten onderhouden. Om 13.00 uur wordt al alles in gereedheid
gebracht voor het zondagmiddagconcert van 14.00 uur. Deze concerten en andere evenementen
zijn broodnodig om de (onderhouds en stook) kosten van het kerkgebouw te kunnen financieren.
Het Apostolaat levert maar een fractie op van de middelen die nodig zijn om de kerk in stand te kunnen houden.
Uiteraard had ik liever doorlopend alleen Heilige Missen (getijden, Lof en aanbidding) gezien die uitpuilden van de gelovigen.
Volle RK kerken behoren in ons land echter (voorlopig) tot het verleden.
Een belangrijk praktisch bezwaar van een andere Mistijd voor de TR is dat er dan niet voldoende acolieten aanwezig kunnen zijn.
De meeste misdienaars van 17.30 uur hebben 's ochtends andere kerkelijke verplichtingen.
Nu bestaat ook de mogelijkheid voor de paters van de Petrusbroederschap om na de Hoogmis van 17.30 om biecht te horen. Hier is zeker behoefte aan.
Minollie ik hoop dat ik jullie zondagavond weer eens kan begroeten.
Tenminste als ik dan op tijd terug ben uit Limburg.
Door omstandigheden kan ik voorlopig niet meer alle zondagse HH. Missen dienen in de Willi.
Nieuwe acolieten blijven overigens van harte welkom in Utrecht, zowel voor de gewone als voor de buitengewone vorm van de Romeinse ritus.
Dx2