Linked Events
  • Nachtwake: 09 April, 2009
Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: Nachtwake!  (Read 1686 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #15 on: 10 April, 2009,; 12:38 »

Ik wil jullie óók bedanken voor een fijne en gezegende Witte Donderdagavond, viering en nachtwake in de St. Martinus en St. Jozefkathedraal van Groningen.

Het was voor mij in die zin even stressen, dat ik weliswaar op tijd in Groningen was, maar dat toen bleek dat er een grote stoet auto's probeerde te parkeren in de parkeergarage aan de Rademarkt. Het was een kwestie van "auto er uit, auto naar binnen". Kortom, het schoot niet op en ik zag de wijzers van de klok stug richting 19 uur tikken. Waarbij ik wel ineens PP naar de kerk zag lopen en nog even tegen haar kon zwaaien.

Op een bepaald moment kon ik even doorrijden en keren en heb van die mogelijkheid gebruikt gemaakt, door terug te rijden naar de parkeergarage bij de Oosterpoort. Daar was in de tweede kelder op dat moment nog plek zat.

Daarna vlot richting kathedraal gewandeld, waar ik nog net op tijd binnen stapte. En waar TT en Alina me zagen rondkijken naar een plek. Bij hun in de bank dus  Grin  en 't was een daaaalders plekje!

Met m'n nieuwe camera heb ik nog wat foto's kunnen maken van de viering. Ik moet nog uit zien te vinden hoe ik die foto's op m'n p.c. tevoorschijn kan toveren, maar dat heeft wat mij betreft geen haast.

Tussen viering en nachtwake ben ik - want het was nog licht - even teruggewandeld naar de parkeergarage om m'n auto op te halen en te parkeren in de dichterbij gelegen Rademarktgarage. Die was om bijna half negen nog behoorlijk vol, maar ik heb toch een goed plekje in de derde kelder gevonden voor mij karretje.

De nachtwake - het ongeveer anderhalf uur wat ik er van meegemaakt heb - was erg mooi. De donkere Metten werden in het Gregoriaans gezongen. Er was Uitstelling van het Allerheiligste en ik heb de Blijde Geheimen van de Rozenkrans mee kunnen bidden.

Wat ik trouwens wel mis bij het bidden is het gebed waarom Onze Lieve Vrouw van Fatima heeft gevraagd, om het te bidden na het Eer aan de Vader:

O mijn Jezus
vergeef ons onze zonden
behoed ons voor het vuur van de hel
breng alle zielen naar de hemel
voor al diegenen die uw barmhartigheid
het meest nodig hebben.
Amen.

Voor het overige rest mij om jullie heeeeeeel hartelijk te bedanken! Het is gewoon geweldig!

Niet meer actief op het forum.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #16 on: 13 April, 2009,; 09:55 »

Ook ik heb maar een klein gedeelte meegemaakt, dankzij een overvol paasweekend met autokeuren, shoppen, visite, verjaardag, leziingen en nog meer. Maar het was, zoals te verwachten geweldig! Volgende keer (als er geen verjaardag roet in 't eten gooit) plan ik een heel Tridium in Groningen in!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #17 on: 13 April, 2009,; 10:39 »

Ik ook een klein gedeelte. Vond het een mooie wake, de metten vond ik moeilijk om te volgen  embarassed

Nog even fijn lekker bijgekletst in parochiezaal, bedankt dames!

over de rozenkrans, ik bid dat gebed er ook altijd bij ja (doen ze op radio maria ook trouwens).

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #18 on: 13 April, 2009,; 10:41 »

O mijn Jezus
vergeef ons onze zonden
behoed ons voor het vuur van de hel
breng alle zielen naar de hemel
vooral diegenen die uw barmhartigheid
het meest nodig hebben.
Amen.

Dat "voor al" hoort aan elkaar vast: "vooral" moet het zijn.

Taquoriaan
Levende Tuin

« Reply #19 on: 14 April, 2009,; 16:22 »

ik begin een rozenkrans sowieso altijd met de Twaalf Artikelen (Credo) en eindig met het Salve Regina enzo. Maar ik denk dat OLV het zo ook wel goed gevonden heeft.

Reactie van Roderick toen-ie hoorde dat ik 35 tientjes voor hem gebeden had: "Holy Cow!" bwahahaha!

Ik ben niet langer actief op dit forum en heb mijn profiel leeggemaakt.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #20 on: 14 April, 2009,; 16:50 »

ik begin een rozenkrans sowieso altijd met de Twaalf Artikelen (Credo) en eindig met het Salve Regina enzo. Maar ik denk dat OLV het zo ook wel goed gevonden heeft.
Met de Twaalf Artikelen waren we volgens mij wel begonnen de eerste keer, maar ik meende dat we die de vier keer daarna achterwege gelaten hadden om het als een soort doorlopend geheel te zien? Naja, er was een reden voor.

Nachtwake was trouwens erg bijzonder voor mijn gevoel Smiley

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #21 on: 14 May, 2010,; 19:57 »

Hier zijn nog foto's........... (beter laat dan nooit, nietwaar ?  )

picasaweb.google.com/101865320675518405030/WitteDonderdag2009?authkey=Gv1sRgCL3aksH4zbq_lgE#

Marq
Credimaster

« Reply #22 on: 15 May, 2010,; 11:17 »

Inderdaad beter laat dan nooit. Bedankt voor die foto's Cheesy

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Pages: 1 [2]   Go Up
  Print  

Jump to: