Linked Events
  • Oliewijding: 08 April, 2009
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Oliewijding op 8 april in Ter Apel  (Read 644 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« on: 03 April, 2009,; 18:09 »

Op woensdagavond 8 april, de avond voor Witte Donderdag, zal onze bisschop de heilige oliën wijden en zegenen: het Chrisma voor onder andere doopsels en vormsels, de ziekenolie en de olie voor de geloofsleerlingen. In dezelfde viering vernieuwen de priesters traditiegetrouw hun wijdingsbeloften. Al met al een moment van grote betekenis voor het kerkelijk leven in ons bisdom Groningen-Leeuwarden.

Aan de Sint Willibrordusparochie te Ter Apel is dit jaar de eer te beurt gevallen om deze viering te mogen organiseren. Het pastoraal team en bestuur nodigen u allen van harte uit om bij deze viering aanwezig te zijn.
Heel bijzonder is deze uitnodiging gericht aan de tieners en jongeren die het sacrament van het Vormsel gaan ontvangen. Zij zullen immers met het nieuwe Chrisma gezalfd worden. Jongeren uit onze parochie ontvangen hen graag in hun aan het parochiehuis verbonden jeugdhonk.
De viering begint om 19:30 uur. Na de viering zijn alle aanwezigen uitgenodigd voor koffie, thee en Groninger koek. Voor de tieners en jongeren zal er ook frisdrank zijn.

Mensen (groepen) die lang moeten reizen bieden we vanaf 18:30 uur graag een eenvoudige broodmaaltijd aan. U zult zich daarvoor wel moeten aanmelden door vóór 1 april per post of via e-mail een berichtje te sturen met de mededeling dat u graag mee-eet, van welke parochie u komt én met hoeveel personen. Het emailadres is willibrordus@zonnet.nl. Het adres van de kerk en parochie luidt: Hoofdstraat 75, 9561 JD Ter Apel.

We hopen u te mogen begroeten op de achtste april 's avonds !

A. Bultsma, pastoor van Ter Apel

www.parochieassen.nl/oliewijding.html

Mag deze in de AGENDA?

« Last Edit: 03 April, 2009,; 23:23 by puellapaschalis » Logged

Niet meer actief op het forum.
Marq
Credimaster

« Reply #1 on: 03 April, 2009,; 18:45 »

Ik ga proberen erbij te zijn. Hangt er even vanaf waar ik die nacht overnacht, maar ik ga het proberen.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Marq
Credimaster

« Reply #2 on: 07 April, 2009,; 12:33 »

Is er iemand die vanuit Groningen richting Ter Apel gaat, en die nog een plekje in de auto overheeft? En mag ik dat plekje dan innemen? Wink

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #3 on: 07 April, 2009,; 12:38 »

Helaas ben ik te laat gewaar geworden dat het deze keer in Ter Apel is. Ik kwam het bericht hierover een paar dagen geleden ook min of meer bij toeval tegen en heb het toen direct maar hier geplaatst. Ik heb de indruk dat er niet al te veel ruchtbaarheid aan is gegeven.

Ter Apel...... Voor mij zó dichtbij!  Cry

Op dezelfde avond had ik al eerder afgesproken om deel te nemen aan een workshop chocolade paasei maken. Met onze personeelsvereniging. Ik kan wel besluiten om niet deel te nemen, maar het betaalde geld restitueren ze niet. En dat vind ik een beetje te jammer.

In Ter Apel zal ik er dus morgenavond niet bij zijn.

Niet meer actief op het forum.
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 07 April, 2009,; 12:39 »

Ja, de communicatie over de Chrismamis was vrij belabberd dit jaar.

Jammer dat je het moet missen... Maar, het voordeel is wel dat er chocola bij betrokken is. Tongue

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #5 on: 07 April, 2009,; 14:34 »

Jammer dat het zo belachelijk ver is voor mij. Ik heb echt het idee dat ik een stukje Goede Week mis doordat ik niet ga. Maar tis voor mn energie gewoon echt niet te doen als ik volgende dag nog fruitig op werk wil verschijnen en dan naar Groningen ga. En dat moet, want ik moet mn paasbiecht nog doen  Undecided

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: