|
Ingrid
|
 |
« Reply #135 on: 17 January, 2010,; 16:03 » |
|
<fluistertoon> Hoi allemaal...hoe is het hier? </fluistertoon>
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #136 on: 17 January, 2010,; 17:46 » |
|
*fluistert terug: Mwah.... het gaat; heb wat moeite met de zondagmiddag.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #137 on: 19 January, 2010,; 15:33 » |
|
* fluistert: ik heb me net een lawaaiweekend weg in juli geboekt....ga naar een concert van André Rieu in Maastricht....logeer in een hotel en zondagsmorgens naar de H. Mis in een mooie kerk (iemand suggesties?).....Walst zachtjes weer weg*
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #138 on: 19 January, 2010,; 15:36 » |
|
fluisterzingt: "hoe zachtkens glijdt ons bootje, al op het spieg'lend meer...." 
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #139 on: 19 January, 2010,; 20:11 » |
|
* fluistert: ik heb me net een lawaaiweekend weg in juli geboekt....ga naar een concert van André Rieu in Maastricht....logeer in een hotel en zondagsmorgens naar de H. Mis in een mooie kerk (iemand suggesties?).....Walst zachtjes weer weg*
Wat dacht je van de St. Servaes (aan het Vrijthof) of - hoe heet het ook al weer? - Maria Sterre der Zee (ook een hele mooie kerk, wel wat donker, maar allez... 'k Stuur je nog even een pmmetje...
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #140 on: 25 January, 2010,; 15:10 » |
|
Ik heb ook nog een tip voor Alina en andere belangstellenden: de kerk van de Zwarte Christus van Wyck (Maastricht). Ik ben er ooit eens geweest en het is echt de moeite waard.  Meer info: www.beleven.org/verhaal/de_zwarte_christus_van_wyck
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
muus
|
 |
« Reply #141 on: 29 January, 2010,; 22:47 » |
|
Op de vrijdagen zitten de blauwe zusters in de baseliek van Sterre der Zee. 
|
|
|
|
|
|
Da pacem Domine in diebus nostris quia non est alius qui pugnet pro nobis nisi tu Deus noster
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #142 on: 29 January, 2010,; 23:05 » |
|
Op de vrijdagen zitten de blauwe zusters in de baseliek van Sterre der Zee.  ... en ik kan ze geen ongelijk geven 
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #143 on: 17 April, 2010,; 10:05 » |
|
**fluistert** credimuisjes........waarom is het hier zo stil vandaag? ................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #144 on: 17 April, 2010,; 10:55 » |
|
Omdat iedereen nu naar die prachtige, vlekkeloos schone blauwe lucht zit te kijken, zonder enig condensspoortje van vliegtuigen en daarvan afgeleide sluierbewolking? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #145 on: 17 April, 2010,; 11:56 » |
|
Of misschien is er niks te vertellen... Het is weekend tenslotte 
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #146 on: 17 April, 2010,; 15:45 » |
|
Ik ben naar een vormingsdag van de OFS in Assen geweest. Was heel gezellig, heel verruimend en het was goed broeders en zusters uit andere delen van het land te ontmoeten. Heb hen verteld van de groep jongeren hier en dat dat hoop biedt voor de toekomst. Moet een ieder hiero groeten!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #147 on: 17 April, 2010,; 16:56 » |
|
Ik ben op't moment een klein beetje opgebrand, en kan vrij weinig hebben, zelfs vriendlief om me heen is te veel van't goede. Maar verder is het natuurlijk alleen maar goed dat men buiten is ipv hier op het forum 
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #148 on: 17 April, 2010,; 17:06 » |
|
Klinkt leuk, Alina  Ik hoop dat je snel weer een beetje bijgekomen bent, Ingrid. Grijp alle rust die je kan krijgen.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Guppie
|
 |
« Reply #149 on: 18 April, 2010,; 22:24 » |
|
En dan rijd je langs Schiphol onder een strakblauwe hemel waar een diepe stilte heerst. Toen dacht ik onwillekeurig aan de autoloze zondagen van begin 1974 en nog zie ik die jongeman in z'n trapautootje op de verlaten snelweg...  En dan denk je:"Goh, wat zou dat heerlijk zijn om in zo'n zelfde trapautootje je uit te leven op een verlaten startbaan op Schiphol" (zucht...)
|
|
|
|
|
|
Laetetur cor quarentium Dominum
|
|
|
|