|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #180 on: 02 June, 2010,; 10:18 » |
|
Ik heb geen excuus. Tis gewoon veeeeeel te mooi weer. En dit weekend wordt het 25+ dussseeeeeee..... Tot maandag ofzo 
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #181 on: 05 June, 2010,; 15:07 » |
|
Genieten jullie ook zo van het mooie, warme weer?
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #182 on: 05 June, 2010,; 15:22 » |
|
Nee; niet echt. Krijg weer volop last van mijn zonneallergie: grote bulten in m'n gezicht en hals (en jeuken dat die krengen doen!). Het loopt hier richting de 30 graden en da's écht geen weer voor een noordeling.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #183 on: 05 June, 2010,; 17:25 » |
|
Da's echt vervelend, Viet. Gelukkig voor jou wordt het vanaf morgen wat koeler. Tenminste er wordt onweer enzo voorspeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #184 on: 05 June, 2010,; 17:57 » |
|
Ik ben vandaag naar Assen geweest: Hans Weber en Gijs ter Veer werden geprofest in de OFS. Na afloop koffie gedronken in de tuin van het parochiehuis. En een wijntje: ik werd toch terug naar huis gereden 
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #185 on: 05 June, 2010,; 18:52 » |
|
De waaier aan op stand 2, gordijnen aan de zonzijde van het huis dicht en verder net doen of ik aan het "werk" ben (niets doen dus); zo is het redelijk te doen.
Zeer tegen mijn gewoonte in ga ik denk ik morgen toch even gebruik maken van de koopzondag en een ´real cool cotton´ t-shirt kopen bij de Hema. Ik heb er eentje met lange mouwen en die is inderdaad lekker koel, maar ik wil er ook nog eentje met korte mouwen.
Die onweer mag trouwens best komen, als ik maar onderdak ben. Moet namelijk langs wegen met veel bomen en bovendien gaan onweer en Viet niet goed samen.
Zo; dan is het NU tijd voor een ijsje!
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #186 on: 05 June, 2010,; 20:37 » |
|
IJsje, da's een idee! Ik heb er nog geen gehad dit jaar. Misschien morgen maar eens kijken of ik iets lekkers kan scoren tussen de Missen door  Ik geniet wel van dit weer, lekker zonder jas de deur uit. En slapen dat ik de laatste dagen (nou ja, nachten dan) doe... Ik weet niet of het door het weer komt, maar het bevalt me wel.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #187 on: 09 June, 2010,; 07:45 » |
|
't is weer zo stil..... klaag, klaag....  allemaal naar het stembureau 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #188 on: 09 June, 2010,; 10:24 » |
|
't is weer zo stil..... klaag, klaag....  allemaal naar het stembureau  Wat zijn wij dan toch een modelburgers! 
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #189 on: 09 June, 2010,; 13:03 » |
|
Wat zijn wij dan toch een modelburgers!  Inderdaad. Ik heb ook net gestemd en op 't laatste moment ben ik niet voor Emile Roemer gegaan, maar voor een Drent die de belangen van de noordelijke provincies goed behartigd. En dat is zeker geen overbodige luxe als we hier geen co2 opslag willen, als we willen meeprofiteren van het geld dat ONS gas opbrengt en als we in het noorden goed OV willen blijven houden.... Als het aan al die westerlingen ligt, gebeurt dat dus niet....Daarom heb ik op Jan Mastwijk gestemd (het enige minpuntje aan dit heerschap is, dat zijn leider Harry Potter II is).
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #190 on: 09 June, 2010,; 13:16 » |
|
Jouw overwegingen zijn de mijne Alina, zij het dan voor de zuidelijke provincies. Voor de gein heb ik vanmorgen de stemwijzer ingevuld en wat kwam eruit? TON! (Daar gaat deze dame dus mooi niet op in.  ) Eigenlijk had ik tussen de middag bij het station willen stemmen, maar dan had ik wél mijn stemkaart moeten meenemen en die ligt nog geduldig op mijn tafel te wachten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #191 on: 09 June, 2010,; 15:58 » |
|
Je zou denken dat het hier wel wat drukker zou zijn met dit druilerige weer. Maar ja, ik zat zelf de hele middag kerkwacht te spelen in de kathedraal.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #192 on: 19 June, 2010,; 17:35 » |
|
Ik ben verkouden....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #193 on: 19 June, 2010,; 20:57 » |
|
Als je het forum maar niet aansteekt...  Het zou me niks verbazen als ik dat morgen ook ben. Vandaag twee keer helemaal natgeregend (en dan stralende zon zodra je thuis bent...  ).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #194 on: 27 April, 2011,; 17:31 » |
|
Het is inderdaad erg stil op het RK Credimus forum. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al lange tijd op zoek was naar een RK forum waarin met andere getrouwe RK kon delen welke trouw zijn aan de RK Leer. Via Google zoeken op Rk forum kwam ik hier niet. Via ieen zeer getrouwe Rk gelovige die ik ken kwam op dit super gave Rk forum.
Het valt mij op dat de protestants christelijke gelovigen veel actiever zijn op het internet dan wij als Rk gelovigen. Dit vind ik best wel jammer. Dit des te meer omdat we mijns inziens in een tijd leven waarin Rk gelovigen het moeilijk hebben om zich staande te houden.
Via een christelijke site waar ik enige tijd deel van uit maakt was er een chatroom welke zich wekelijks richt op samen al chattende bidden. Dit lijkt mij voor als als op dit Rk forum ook wel een zeer goed idee. Wellicht zou meer PR ook goed werken. Ik zal in ieder geval in mijn vriendenkring PR gaan maken.
Groeten van Paulus
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|