|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #195 on: 27 April, 2011,; 17:58 » |
|
Ik vind zelf bidden per chatbox een verschrikking, maar als anderen het willen, spreek vooral iets af  fijn dat je weer wat leven in de brouwerij wilt brengen, Paulus!
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #196 on: 28 April, 2011,; 11:14 » |
|
Mijn idee VA! Ik heb het een paar keer meegemaakt dat er een gebed werd gestart in een chatbox. Dat doet de naam "chat"box geen eer aan. Chatten zou m.i. impliceren dat er een chat (gesprek) gaande is. Daarbij kan volgens mij geen sprake zijn bij een gebed. Ik ben in voorkomende gevallen dan ook snel afgehaakt.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #197 on: 12 August, 2011,; 01:07 » |
|
Wat is het hier stil, zeg......waar zou iedereen zijn? 
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #198 on: 13 August, 2011,; 06:35 » |
|
Ik was in Amsterdam.....Ik probeer de hoeveelheid tijd die ik achter mijn pc zit te verminderen en te 'ruilen' voor tijd met mijn Liefde
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #199 on: 14 August, 2011,; 20:55 » |
|
Mijn excuus voor de afgelopen dagen: - 12 augustus: onderweg van het zuijen naar het noorden en 's avonds te lam om nog iets te doen - 13 augustus: 's morgens met mijn moeder (inmiddels 83!) naar Groningen en 's middaags (v.a. een uur of half drie) boodschappen doen en 's avonds buiten bezig om een te veel uit de kluiten gewassen struik terug te dringen met de heggenschaar. Hierdoor 's avonds weer te lam om iets te doen. - 14 augustus - vandaag dus: 's morgens de tv-mis op België 1 gevolgd (vanuit de trappistinnen(?)klooster in Klaarenbeek (o.i.d.) en 's middags met ma naar mijn broer omdat pa en ma vandaag 50 jaar getrouwd zouden zijn geweest. Om een uur of kwart over twee daar vertrokken richting het zuijen. Mijn broer bracht ma naar huis.
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hier bén ik weer!
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #200 on: 15 August, 2011,; 13:55 » |
|
Ben er ook weer. Terug van een schitterende Latijnse H. Mis in de kathedraal en lunch in het park bij het Groninger Museum.
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #201 on: 27 October, 2011,; 11:36 » |
|
Het is mij opgevallen dat er enkele jaren geleden, meer berichten werden gepost en gelezen op het Credimus forum dan dit anno eind 2011 is. Ik vind dat best jammer. Maar ik kan begrijpen dat het tegenwoordig met het dagelijkse werk en indien van toepassing ook het gezin het best druk kan zijn.
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #202 on: 27 October, 2011,; 15:51 » |
|
Ik kom hier toch wel dagelijks langs, maar als er niet iets gepost wordt waarop ik kán/wíl reageren, dan valt er weinig te reageren...  (volgen jullie het nog?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #203 on: 27 October, 2011,; 16:15 » |
|
Je hebt inderdaad gelijk. Er wordt nog maar weinig gepost op het Credimus forum, dus reactie geven is dan uiteraard vrij lastig. Ik begrijp echter niet hoe het kan dat er enige jaren geleden wel veel meer gepost werd op het Credimus forum en dit dit nu echt helemaal stil ligt. Dit vind ik best jammer. Hoe zou dit toch komen, door de drukte van alle dag?, of omdat mensen andere bezigheden hebben? of omdat mensen zich niet meer thuis voelen op het Credimus forum?
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #204 on: 27 October, 2011,; 21:57 » |
|
Ik denk voornamelijk de eerste twee factoren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #205 on: 28 October, 2011,; 07:25 » |
|
Inderdaad. Druk, druk, druk...En een andere oorzaak is twitter en Facebook. Misschien een idee om te migreren, dan wel accounts aan te maken en te synchroniseren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #206 on: 28 October, 2011,; 12:34 » |
|
Ik ken veel mensen van de Katholieke charismatische vernieuwing. Ik heb op Facebook op mijn prikbord bij wat ben je aan het doen mensen op het Credimus forum gewezen. Ik hoop dat we zo wellicht wat nieuwe Credimus leden zullen mogen kunnen verwelkomen. Ik zie inderdaad dat er veel Rk gelovigen op Facebook actief zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #207 on: 28 December, 2011,; 18:04 » |
|
Zelfs nu op het einde van het jaar 2011 is het nog veel stil op het cdredimus forum. Dat vind ik best jammer. Ik heb een aantal postings gedaan waarvan ik hoopte een leuke reactie terug te krijgen. Ik vind het jammer dat er nog niemand op heeft willen of kunnen reageren.
Wellicht dat het na Oud en Nieuw in 2012 weer wat drukker zal worden op het Credimus Forum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #208 on: 22 April, 2012,; 09:01 » |
|
Beste Credimus leden,
wat jammer dat het al weer zo lange tijd stil is op het credimus forum. Ik krijg vandaag bezoek van een vriend en ik ga zodadelijk om 11:00 naar de H. Mis bij mij in de buurt. Ik hoop dat er nog weer wat vaker Credimus leden online zullen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|