|
Salve Regina
|
 |
« on: 20 May, 2009,; 09:40 » |
|
Gelezen op de website van de Vereniging voor Latijnse Liturgie:De ledendag vindt plaats op 29 augustus 2009. De dag begint om 10.30 uur met een Heilige Mis in St. Willibrorduskerk Utrecht (Minrebroederstraat 21). De hoofdcelebrant is mgr. dr. W. Eijk. Ledenvergadering is in de Domtoren. De afsluitende Vespers zijn om 16.30 uur. Zie ook: www.latijnseliturgie.nl
|
|
|
|
« Last Edit: 20 May, 2009,; 10:58 by puellapaschalis »
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #1 on: 20 May, 2009,; 11:30 » |
|
Toppie, een Vevolali-dag 
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #2 on: 20 May, 2009,; 13:29 » |
|
Gaan we er weer een Credimus-uitje van maken? 
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #3 on: 20 May, 2009,; 14:07 » |
|
Ik heb het genoteerd. Ja, dat lijkt me echt leuk! Wel is qua eten Utrecht duur. Voel er veel voor om door te reizen naar de cantina en guiness bij kelly. Maar ik heb het igg al in mijn agenda gezet! Voor velen van ons is Mgr. Eijk "onze oude bisschop" en ik denk dat hij het vast ontzettend leuk vind om ons (compleet met mantilla voor de dames) vooraan te zien zitten!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #4 on: 20 May, 2009,; 16:31 » |
|
Hoi luitjes,
OK... Zaterdag 29 Augustus, Ledendag en Utrecht.. Klinkt als 3 goeie redenen om mezelf die kant op te slepen..
Ik zet hem in m'n agenda en doe m'n best erbij te zijn en het naar m'n zin te hebben (incl het eten etc..)
Gr, Minollie (die zich zowaar weer eens meldt na een hele lange bagger periode die nog lang niet voorbij is..)
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #5 on: 20 May, 2009,; 20:08 » |
|
Ik zit wellicht in Belgie dat weekend (als het meezit). Een vriend van mij zal zn eeuwige professie doen en als het even kan wil ik daarbij zijn. Dus in principe niet, maar krijg ik belgie niet rond, dan waarschijnlijk wel 
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #6 on: 21 May, 2009,; 19:25 » |
|
Gaaf Minollie, dat je er misschien bij kan zijn!  Mis, vergadering, Vespers en daarna met z'n allen een hapje eten? Lijkt me een prima invulling van de dag. Wie is een beetje bekend in Utrecht en kent daar een leuk betaalbaar restaurantje?
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia
|
 |
« Reply #7 on: 21 May, 2009,; 20:24 » |
|
Kijk, kijk, das heel goed nieuws!! Ik ga er absoluut heen de 29e. Als ik een voorstel mag doen: Naast de Dom-toren zit een heel leuk eetcafe-tje waar we (o.a. Minollie en ik) heerlijke sate met stokbrood eten als we op zondagen in Utrecht zijn. En dat alles voor een goede prijs. (met 15 euro eet je je helemaal vol) Een absolute aanrader!!  Ik hoop jullie dan ook weer te zien. Dit keer een terrasje pakken onder de Dom? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #8 on: 22 May, 2009,; 07:36 » |
|
.... Dit keer een terrasje pakken onder de Dom?  Ik ben helemaal voor. Ik heb ergens gehoord dat "Le Clochard" ook betaalbaar en gezellig schijnt te zijn. Misschien is het een idee om op Utrecht Centraal ergens af te spreken zodat we gezamenlijk de Willibrordus binnen kunnen gaan? De Tijd (in het hoekje op CS) lijkt me een geschikt punt....Wel even tijd ed overleggen....
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #9 on: 22 May, 2009,; 09:38 » |
|
Credimus-vevolali-dag lijkt me een heel goed idee. En dit jaar ga ik geen rare vragen stellen hoor 
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #10 on: 23 May, 2009,; 12:12 » |
|
Credimus-vevolali-dag lijkt me een heel goed idee. En dit jaar ga ik geen rare vragen stellen hoor  Maar dat is toch half de bedoeling van Credimus meetups? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #11 on: 23 May, 2009,; 12:30 » |
|
Maar dat is toch half de bedoeling van Credimus meetups?  Pfffft 
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #12 on: 23 May, 2009,; 14:10 » |
|
Naast de Dom-toren zit een heel leuk eetcafe-tje waar we (o.a. Minollie en ik) heerlijke sate met stokbrood eten als we op zondagen in Utrecht zijn. En dat alles voor een goede prijs. (met 15 euro eet je je helemaal vol) Een absolute aanrader!!  Is dat toevallig dat cafeetje met hele oude Romeinse funderingen in de kelder? Daar ben ik een keer geweest. Het café zelf zag er best gezellig uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #13 on: 24 May, 2009,; 15:04 » |
|
Is er dit jaar net zoals vorig jaar een lezing bij, die zie ik niet op aankondiging staan?
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #14 on: 25 May, 2009,; 00:29 » |
|
@ David: Euh, goeie vraag of er een lezing zal zijn, maar.. normaal gesproken komt de officiele uitnodiging een week of zes van te voren met verdere info wat betreft lezingen/tijden etc en dat duurt dus nog even..
Het is namelijk al eens eerder gebeurd dat ze een spreker aankondigden en dat deze (jawel 7 weken) van te voren moest af laten weten, van dat soort mindere dingen houden ze bij de VvLL niet echt..
Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|