Welcome,
Guest.
Please
Login
or
Register
.
Home
Help
Search
Calendar
Login
Register
wij geloven, en geloven is leven!
»
Het forum
»
Theekamer
» Topic:
geloofsverdieping
Pages: [
1
]
Go Down
« previous
next »
Print
Author
Topic: geloofsverdieping (Read 447 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Alina ofs
Tent van Abraham
Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!
geloofsverdieping
«
on:
16 April, 2007,; 14:10 »
Ik denk erover een cursus/opleiding oid te gaan volgen om mijn geloof te verdiepen. Ik twijfel nog tussen enkele dingen.
Zo is er in eigen bisdom de Pastorale school. Deze is 's avonds. Is zwaar en veel teksten lezen, uitwerken. Geen bezinning inbegrepen.
Ook mogelijk is jongerenwerker van Duc in Altum. Is erg eenzijdig gericht. Ver weg. Maar wel praktijkbeleving en bezinning inbegrepen.
En dan de laatste optie. Is het langste en verste weg. Wel mogelijkheid tot overnachting. Goede docenten, veel persoonlijke begeleiding. Bezinning en praktijk verplicht. Naar verhouding goedkoop en heel algemeen.
Wat moet ik doen? Heeft iemand hier een advies? Als ik mijn hart volg, ga ik puur af op de docenten welke ik van elk van de opleiding heb mogen ontmoeten. En hun leiders.
Maar of dat verstandig is?
Graag advies.
PS: de laatste optie noem ik expres niet bij naam, maar wie weet waar ik zoal uithang, weet waar ie het zoeken moet en ziet op de webstek vanzelf wel iets staan.....
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator
Re: geloofsverdieping
«
Reply #1 on:
16 April, 2007,; 16:11 »
Ik zou tussen de eerste en de derde kiezen. Je wilt geen jongerenwerker worden!
PP
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar!
Alina ofs
Tent van Abraham
«
Reply #2 on:
16 April, 2007,; 16:35 »
De derde kleven een hoop nadelen aan....en één levensgroot voordeel! Maar het is zo ver weg......'s avonds kan ik wel terug, maar ik ben er niet op tijd. Maar ik las ergens iets dat je of daar of in de buurt bij zusters overnachten kon....
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Alina ofs
Tent van Abraham
«
Reply #3 on:
16 April, 2007,; 17:21 »
Dat levensgrote voordeel zit hem trouwens in één van de docenten en NIET in mensen die bij andere activiteiten in het gebouw betrokken zijn.....Dit keer eens niet!
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop
«
Reply #4 on:
17 April, 2007,; 15:23 »
Duc in Altum is zwaar hoor, tis lang en beslaan je volledige weekenden. Niet dat dat op zichzelf zo erg is, maar dat kan zwaar zijn als je doordeweeks ook al drukke agenda hebt.
Plus je wordt heel gericht opgeleid als jongerenwerker en of dat is wat je zoekt?
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Pages: [
1
]
Go Up
Print
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
Het forum
-----------------------------