Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Gerardus Majella-processie, 28 juni, Barger-Oosterveld  (Read 701 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« on: 08 June, 2009,; 12:55 »

Op 28 juni, da's een zondag, vindt de 103e Gerardus Majella-processie plaats in het Drentse Barger-Oosterveld. Ik denk dat ik daar dit jaar maar eens ga kijken.

Het programma is als volgt:

10.30 uur: Gezongen H. Mis in het processiepark met Mgr. Dr. Gerardus de Korte als hoofdcelebrant. Aansluitend de processie die zal gaan door het kerkenbos, langs de statieweg en langs de graven  van dee dierbare overledenen.

12.15 uur: Afsluiting in de parochiekerk met zegen met de reliek van de Heilige Gerardus.

12.30 uur: Tijd voor ontmoeting en samenzijn op het kerkplein rondom de parochiekerk. Er is gelegenheid tot het nuttigen van één en ander, er zal een verkoopstand zijn met religieuze artikelen (met name Gerardus-gerelateerd) en tevens zal de plaatselijke muziekvereniging ‘Volharding’ dit samenzijn opluisteren met muziek.

14.30 uur: Diaken Frans Wielens vertelt in de parochiekerk het verhaal van Barger-Oosterveld en haar Kerk.

De parochiekerk en het terrein van het processiepark bevindt zicha an de Splitting 142 in Barger-Oosterveld.

Meer info: http://www.rkemmen-erica.nl/gerardus/bedevaart.html

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 08 June, 2009,; 12:57 »

12.30 uur: Tijd voor ontmoeting en samenzijn op het kerkplein rondom de parochiekerk. Er is gelegenheid tot het nuttigen van één en ander, er zal een verkoopstand zijn met religieuze artikelen (met name Gerardus-gerelateerd) en tevens zal de plaatselijke muziekvereniging ‘Volharding’ dit samenzijn opluisteren met muziek.

Shocked

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 08 June, 2009,; 13:22 »

...is dat raar?

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 08 June, 2009,; 13:26 »

Ik lees het als "Dan hebben we de gelegenheid om elkaar op te eten."

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 08 June, 2009,; 13:37 »

Nee, dan zouden ze "dan is er gelegenheid tot het nuttigen van elkaar" hebben geschreven Wink

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 08 June, 2009,; 13:38 »

PP, misschien is het omdat "one" in het engels een persoonlijk voornaamwoord is?

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #6 on: 08 June, 2009,; 15:40 »

Marq: Op 28 juni, da's een zondag, vindt de 103e Gerardus Majella-processie plaats in het Drentse Barger-Oosterveld. Ik denk dat ik daar dit jaar maar eens ga kijken.

Ik ben een paar jaar geleden naar deze Gerardus bedevaart geweest. Mgr. Eijk ging toen voor in de Eucharistieviering in het park en daarna was de processie. Het was echt de moeite waard. In de jaren erna is het me niet meer gelukt om er dan heen te gaan. Wie weet dit jaar.....
Het is in ieder geval aanbevelenswaardig. Dus Credimussers, als je in de gelegenheid bent......gááááánnnnnn.......  Wink

Cheesy angel Cool

Niet meer actief op het forum.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: