Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 26 juli Gezongen Traditionele Latijnse Mis in Brugge  (Read 527 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Marie
Gebedsleidster
Tent van Abraham

« on: 21 July, 2009,; 10:51 »

uitnodiging:

Zondag 26 juli
8ste Zondag na Pinksteren
Gezongen Traditionele Latijnse Mis
(missaal 1962, Kyriale XI)

H. Bloedbasiliek
Burg, Brugge
(bovenkapel)

om 18 uur

Opgedragen door EH Komorowski
Deze Mis is een initiatief van de Werkgroep Mysterium Fidei
met vriendelijke toestemming van de rector van de Basiliek.

Info bereikbaarheid:
Er is o.m. gratis parkeergelegenheid in de Minderbroedersstraat, Zwarte Leertouwersstraat en omliggende straten. Ook rond de St. Annakerk is er gratis parkeergelegenheid.
Met het openbaar vervoer: vanaf het station neemt u de bus richting centrum tot aan de Grote Markt.

Oogje
Levende Tuin

« Reply #1 on: 21 July, 2009,; 14:44 »

Mooi, zulke initiatieven. Maar toch hè... Het zou toch beter zijn dat men de gewone Mis eens op meer plaatsen in het Latijn zou opdragen, met het gregoriaanse zang? Het kan zelfs nog ad orientem als men dat wil, met het Asperge me in plaats van de gewone schuldbelijdenis... Ik bedoel, die buitengewone Mis is mooi hoor, maar heel soms lijkt het wel alsof een bijzondere Mis alleen nog maar buitengewoon kan worden opgedragen en men zo de schatten en mogelijkheden binnen de gewone Mis niet kent of zo.

Maar goed, misschien ben ik ook wel een zeurkous, dat kan natuurlijk ook.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 21 July, 2009,; 16:52 »

Oogje: je had bij Bootcamp moeten zijn, duidelijk Smiley Hoewel we weinig Gregoriaans zongen tijdens de stille Missen.

No day without a night, no night without a day.
schoppenkoning
Levende Tuin

« Reply #3 on: 21 July, 2009,; 17:06 »

Mooi, zulke initiatieven. Maar toch hè... Het zou toch beter zijn dat men de gewone Mis eens op meer plaatsen in het Latijn zou opdragen, met het gregoriaanse zang? Het kan zelfs nog ad orientem als men dat wil, met het Asperge me in plaats van de gewone schuldbelijdenis... Ik bedoel, die buitengewone Mis is mooi hoor, maar heel soms lijkt het wel alsof een bijzondere Mis alleen nog maar buitengewoon kan worden opgedragen en men zo de schatten en mogelijkheden binnen de gewone Mis niet kent of zo.

Maar goed, misschien ben ik ook wel een zeurkous, dat kan natuurlijk ook.

Geen zeurkous, gewoon nuchter.

Zoals in de abdij van Vaals, de nieuwe mis, helemaal gregoriaans... prachtig, ook al is daar maar één altaar midden in de kerk en zelfs het tabernakel in de crypte.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: