|
Mama-L
|
 |
« Reply #30 on: 12 August, 2009,; 23:17 » |
|
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|
Mama-L
|
 |
« Reply #31 on: 12 August, 2009,; 23:31 » |
|
Er is nooit een boek geschreven door JPII dat de titel 'Theologie van het lichaam' heeft. Wel schijnt er een boek te zijn waarin de verzamelde toespraken tijdens audiënties van de Paus in het kader van deze serie gaf. Een groot deel van deze toespraken is te vinden in het NL op www.RKdocumenten.nl (dossier Theologie van het Lichaam) : http://www.rkdocumenten.nl/dossier.php?dossier=122 In het verleden hebben de broeders van St. Jan (toen nog in Enschede/Leuvenheim) daar ook inleidingen over gegeven. Ik heb zo maar het vermoeden dat ze dit in de toekomst opnieuw zullen doen in het kader van de Johannesacademie. (gewoon omdat het onderwerp aan populariteit wint EN -belangrijker- omdat het onderwerp niet aan actualiteit inboet).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #32 on: 13 August, 2009,; 06:22 » |
|
Hij gaat - ik meen - zaterdagmiddag naar Vaals, naar de Abdij van de benedictijnen, waar hij oblaat is. Maar wat let je om de plebanie te bellen en het hem zelf te vragen? 
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Matt
|
 |
« Reply #33 on: 13 August, 2009,; 10:59 » |
|
Hmm, ik ga van vrijdag tot zondag n wekeendje camperen in Vaals. Kijken of ik zondag naar de Hoogmis kan in de Abdij!  Staat al lang op het verlanglijstje!
|
|
|
|
|
|
"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #34 on: 13 August, 2009,; 11:20 » |
|
Dat Bodar in de abdij is, wil nog niet zeggen dat 'ie er ook preekt... Maar acolyth komt er ook voor zijn retraites en is er héééééél tevreden over.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Matt
|
 |
« Reply #35 on: 13 August, 2009,; 11:26 » |
|
Dat Bodar in de abdij is, wil nog niet zeggen dat 'ie er ook preekt... Maar acolyth komt er ook voor zijn retraites en is er héééééél tevreden over.
Proberen kan altijd ;-)
|
|
|
|
|
|
"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #36 on: 13 August, 2009,; 14:27 » |
|
Vraag even wanneer E.H. Bodar de Jozefkathedraal onveilig gaat maken? Dan houd ik me aanbevolen...Vaals is mooi, maar voor Grunnigers en Drenten een héél eind rijden/treinen...
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #37 on: 13 August, 2009,; 21:47 » |
|
Via zijn website kun je het hem zelf vragen.
Naar het schijnt, vertrekt Bodar zondagmiddag pas naar Vaals. (Hoorde ik vanmiddag in de St. Jan.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mama-L
|
 |
« Reply #38 on: 17 August, 2009,; 23:56 » |
|
Ik las gisteren een bijzondere ‘reflectie’ (weet even niet hoe ik het anders noemen zal) van Christopher West n.a.v. wat father Raniero Cantalamessa schreef over een modern fenomeen wat hij ‘atheisme in goed geloof’ (mensen die zich door God verlaten velen) noemt. Het is in het Engels op de site van ‘Theology of the Body Institute’ en is hier te vinden: http://www.tobinstitute.org/newsItem.asp?NewsID=48 Ik ben zo vrij geweest het te vertalen en op mijn ‘blog’ (lieke-fishing.blogspot.com) te plaatsen en hier in een bijlage (als dat lukt).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mama-L