|
Ingrid
|
 |
« Reply #15 on: 25 February, 2011,; 09:51 » |
|
In de tijd dat die forum echt actief was enzo, en er ook gemodereerd, gemoderatord weet ik wat het is, werd, toen werkte het 
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #16 on: 25 February, 2011,; 12:23 » |
|
En de beantwoorder internet gebruikte.
Als jullie suggesties hebben voor iemand met vergelijkbare credenties en kwaliteiten als Br. Hugo...
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #17 on: 25 February, 2011,; 12:43 » |
|
Ja klopt VA, heb je gelijk in. Sorry.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die dat kunnen, maar de vraag is of ze zin hebben om hier af en toe een vraag te beantwoorden. Al moet ik zeggen dat het wel fijn zou zijn.
(ben momenteel wat moe enzo, dus m'n reacties zijn niet altijd even genuanceerd. Excuses)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #18 on: 25 February, 2011,; 12:51 » |
|
Om mij hoef je je geen zorgen te maken  ik ben alleen nog moderator in de zin dat Noorman af en toe een spambot ziet en ik die dan een kopje kleiner maak. Inhoudelijk is David nu Grote Dictator, maar die heeft ook andere dingen aan z'n hoofd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LaatsteDag
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #19 on: 25 February, 2011,; 14:27 » |
|
En de beantwoorder internet gebruikte.
Als jullie suggesties hebben voor iemand met vergelijkbare credenties en kwaliteiten als Br. Hugo...
Ik heb wel suggesties, afhankelijk van wat je eisen zijn aan "credenties en kwaliteiten".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #20 on: 25 February, 2011,; 14:41 » |
|
Een priester of religieus, affiniteit met de doelgroep, goed in de leer, menselijk en met humor. Denk ik dat het lijstje ongeveer is. Ik hoop ondertussen dat Mgr. Eijck geen lucht krijgt van ons broederkloonprogramma  Ik spreek David denk ik zondag, dan zal ik hem dit en de andere dingen eens voorleggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LaatsteDag
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #21 on: 25 February, 2011,; 20:32 » |
|
Alleen priesters? Geen diakens of bisschoppen? En een religieus, moet die de eeuwige geloften hebben afgelegd?
Wat IS precies de doelgroep? En hoe beoordelen jullie leerstellige kwaliteiten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #22 on: 26 February, 2011,; 08:59 » |
|
Je doet best moeilijk LaatsteDag. De Broeder heeft zelf nog niet de eeuwige geloften afgelegd voor zover ik meende te weten, is geen priester en ook geen diaken..dus denk dat dit je vraag op zich aardig beantwoordt. Doelgroep is ook niet zo moeilijk te raden lijkt me. Aan mensen die het niet zo nauw nemen met de leer van de Kerk hebben we hier niet heel veel behoefte. Mensen die aan het Lieve-Jezus-syndroom lijden zeg maar 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #23 on: 26 February, 2011,; 10:24 » |
|
Als ik onderstaande genoemde eisen lees:
Met de keuze moeten we wel oppassen dat we geen extreem orthodoxe priester kiezen die alles en iedereen die ietwat progressiever is de deur uittrapt en anderzijds niet een extreem progressieve priester die dat juist met de orthodoxere onder ons doet. Eentje die ergens in het midden zit, zowel de GR/NOM als de BR/TR op waarde kan schatten, en desnoods beide kan celebreren ook, lijkt mij wenselijk, maar ik vrees dat die wel wat dun gezaaid zijn..
dan heb ik wel het idee dat er nog weleens wat ingewikkeld wordt gedaan. Is het niet voldoende om gewoon iemand te hebben met voldoende kennis van zaken? Een beantwoorder kan toch bijvoorbeeld ook totaal niets met de buitengewone ritus hebben, maar gewoon katholieke vragen prima kunnen beantwoorden? Iemand die gewoon normaal katholiek gelooft, zonder teveel gedoe, zou toch voldoende moeten zijn? Dan hoeft het niet eens per se een geestelijke of religieus te zijn. Zolang diegene maar blijk geeft van voldoende kennis over de Kerk, de sacramenten, actuele kwesties en de verschillende vormen van spiritualiteit, en voldoende inlevingsvermogen heeft, lijkt mij dan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #24 on: 26 February, 2011,; 10:34 » |
|
Overigens moet je je afvragen of je echt moet willen dat maar één of twee mensen vragen kunnen beantwoorden. Op een ander (doch interkerkelijk) forum waar ik kom, kunnen gestelde vragen gewoon door jan en alleman worden beantwoord en dat loopt over het algemeen ook prima. Vaak antwoorden alleen zij die echt antwoord op de betreffende vraag weten en foute antwoorden worden vaak wel weer gecorrigeerd. En als er dan eens een discussie door een vraag ontstaat, dan weet de vragensteller meteen dat het blijkbaar niet altijd allemaal zo duidelijk is en vast ligt. Hoogstends wordt er dan verzocht de discussie in een ander topic voort te zetten, als het teveel van de oorspronkelijke vraag afwijkt.
Dat lijkt mij toch ook niet altijd verkeerd. Immers, op dit forum hebben we het over een Kerk waar heel veel ook gewoon niet vastligt en waar dus ook ruimte is voor discussie over schijnbaar objectieve vragen of antwoorden. Ik heb daarom het idee dat hier ook genoeg gebruikers lid zijn die best vragen zouden kunnen beantwoorden maar dat nu niet kunnen, van oppervlakkige als welke sacramenten er zijn (die kan elke katholiek hier toch wel beantwoorden?), tot meer diepgaande als hoe de liturgie zich heeft ontwikkeld door de eeuwen heen. En als de vragensteller wat in de war raakt door een ontstane discussie, dan is er vast wel iemand die de discussie netjes kan samenvatten voor diegene.
Er zullen vast wel redenen zijn dat het nu zo gesloten is, maar ik denk dat het ook goed kan zijn om de controle een beetje los te laten en te vertrouwen op de volwassenheid van de gebruikers hier en de bereidheid de ander te helpen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LaatsteDag
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #25 on: 26 February, 2011,; 15:02 » |
|
Je doet best moeilijk LaatsteDag. Natuurlijk, iemand die probeert mee te denken, dat is best moeilijk. De Broeder heeft zelf nog niet de eeuwige geloften afgelegd voor zover ik meende te weten, is geen priester en ook geen diaken..dus denk dat dit je vraag op zich aardig beantwoordt. Maar ik had dat dus moeten weten begrijp ik. Dat geeft inderdaad de doelgroep wel aan: incrowd. Goed te weten, want daar behoor ik niet toe, en dan is mijn meedenken kennelijk ongewenst. Prima  Doelgroep is ook niet zo moeilijk te raden lijkt me. Aan mensen die het niet zo nauw nemen met de leer van de Kerk hebben we hier niet heel veel behoefte. Mensen die aan het Lieve-Jezus-syndroom lijden zeg maar  Ah ja, ik moet raden. Maar waarom zeg je niet gewoon dat ik niet tot de incrowd behoor en me dus niet moet bemoeien met wat hier gebeurt? Als jullie tevreden zijn over dit forum, prima hoor. Ik ben al weg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #26 on: 27 February, 2011,; 18:54 » |
|
Huh, wut?  Je bent echt m'n woorden aan't verdraaien, en anders m'n toon, want dat zeg ik niet, noch meen ik dat wat jij denkt dat ik zeg en bedoel. Tulijk is je mening en imput welkom, like dûh. Meer dat het m.i. wel duidelijk was wat de doelgroep enzo was. Blijkbaar niet. Misschien dat je naast hier meedenken ook op andere plaatsen kan posten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Reply #27 on: 29 April, 2011,; 15:41 » |
|
Hallo lieve mensen , Zou het kunnen mogelijk zijn dat er op de gebedsdraden of op een gebedsdraad zou kunnen gereageerd worden ?  Zo ja , dan zouden we samen de Rozenkrans of een tientje van de Rozenkrans kunnen bidden door elk een OnzeVader of/en een Weesgegroet te posten op zo'n gebedsdraad . Wat zou dat goed en gezellig kunnen zijn . Op veel Engelstalige en Franstalige forums kan men de Rozenkrans of een tientje van de Rozenkrans samen bidden . Ook zou er dan als iemand gebed vraagt op zo'n gebedsdraad kunnen gezegd worden door andere mensen dat men voor die persoon zal bidden of er kan als reactie op die vraag naar gebed een gebed gepost worden door iemand anders . Dit is ook op heel veel andere fora mogelijk . Ook zou het veel leuker en verrijkend zijn als men de mogelijkheid zou hebben om veel meer emoticons ( en liefst in veel kleuren en ook liefst grote emoticons ) in zijn/haar bijdrage(n) te kunnen gebruiken . Dit zou het forum veel mooier en indrukwekkender en veel aantrekkelijker kunnen maken . Zou dit mogelijk kunnen zijn ?  Roosjes en kaarsjes bvb. betreffende emoticons zouden heel prachtig zijn . Ik hoop van ganser harte dat dit mogelijk zou kunnen zijn . Ik zou er alleszins heel blij mee zijn .  Met vriendelijke groet ,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|