Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: St. Willibrordprocessie Utrecht zo. 13 sept 2009  (Read 2872 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #15 on: 09 September, 2009,; 06:44 »

Ik kom ook niet. Ga onverwacht een dagje met mijn ouders en een paar vrienden uiteten (stond gepland voor een weekje later, is naar voren gehaald).

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #16 on: 09 September, 2009,; 08:18 »

Undecided Jammer, Minollie en Alina... Maar ongetwijfeld begrijpelijk. Ik zal in elk geval aan jullie denken en, tijdens de gebedsmomenten die er zonder twijfel zullen zijn, bidden voor jullie. Immers, iedereen heeft baat bij gebed Grin

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #17 on: 09 September, 2009,; 08:40 »

Steek dan meteen een kaarsje op voor de zus van mijn collega....en uit dankbaarheid!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #18 on: 09 September, 2009,; 10:15 »

Undecided Jammer, Minollie en Alina...

@ Marq:
Je moet maar zo denken, dan heb je Amanda77 eens een hele poos voor jezelf, kan je ook blij van worden.
Hoop wel dat je haar op enig moment weer laat gaan, want heel erg lang zonder haar is voor mij ook niet echt fijn. Wink

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #19 on: 09 September, 2009,; 11:28 »

@ Marq:
Je moet maar zo denken, dan heb je Amanda77 eens een hele poos voor jezelf, kan je ook blij van worden.
Hoop wel dat je haar op enig moment weer laat gaan, want heel erg lang zonder haar is voor mij ook niet echt fijn. Wink

Gr,
Minollie

Haha, dat is ook weer waar Grin

Dan vraag ik me wel af of je net zo zou reageren als er geen priesterstudent bij betrokken was... Tongue

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #20 on: 09 September, 2009,; 12:59 »

@ Marq:

Als ik de man in kwestie ken en vertrouw zou ik daar denk ik weinig tot geen probleem mee hebben.
Wat dat aangaat is dit voor jouw dus ook nog een compliment ook..

Even afgezien van het feit dat je priesterstudent bent, vind ik je een betrouwbaar persoon, dus ik kan me niet voorstellen wat ik hier tegen zou kunnen hebben.

Wens je dus ook veel devotie bij de processie maar ook veel lol met Amanda77.

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #21 on: 09 September, 2009,; 13:08 »

Haha, dacht ik al. Ik zat gewoon een dom grapje te maken. Dat moest even na een dosis Aristoteles te hebben gelezen.

Marq
Credimaster

« Reply #22 on: 11 September, 2009,; 10:19 »

Ik ben zeer waarschijnlijk een officieel onderdeel van de processie (misschien dat ik met een kruis of wierook moet sjouwen Tongue), en ik heb nog geen idee waar ik wanneer moet zijn (ik vermoed de sacristie van de Willi). Amanda, zien we elkaar rond 2 uur in de Willi?

Het belooft trouwens best indrukwekkend te worden: de processie is dit jaar officieel onderdeel van het Uitfeest, dus we zullen behoorlijk wat publiek hebben. Ik ben heel benieuwd!

Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #23 on: 11 September, 2009,; 10:46 »

Ikke zou liever bidders zien dan publiek........   Tongue  angel

Niet meer actief op het forum.
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #24 on: 14 September, 2009,; 11:28 »

Bidders waren er ook genoeg hoor  Grin Oke oke, meer mag altijd natuurlijk. Ik zou zo zeggen; Kom ook mee volgend jaar!  Tongue (stille hint voor allen... hihihihi)

Het was inderdaad een mooie manier van geloven mag gezien worden! Eerst een gebedsmoment in de Willibrordkerk. Nieuw dit jaar en een prachtige manier om je voor te bereiden op de processie. Daarna opstellen en uitlopen uit de Kerk van de processie. Eenmaal buiten nog een kort gebed en praatje van Mgr. Eijk en een lied, waarna de processie begon.
Een spannend moment is toch altijd weer de Domplein. Deze stond vol met feestvierende mensen ivm autoloze zondag. Utrecht pakt dan altijd groots uit. Maar de muziek op het podium werd gestopt, de mensen gingen opzij en de lange stoet/processie ging er prachtig langs. Dit was echt op en top; geloven mag gezien worden!  Grin
Onder het gelui van de kerkklokken gingen we tenslotte naar de kathedraal, waar de afsluitende vespers was. Mooi gezongen. Het wordt elk jaar mooier en beter!

Tenslotte afgeloten op de katholieke Utrechtse wijze; met veel gezelligheid en een hapje/drankje.
Volgend jaar absoluut weer!  Cheesy
Pages: 1 [2]   Go Up
  Print  

Jump to: