Leuk! Een plekje in mijn favorieten is binnen

Kan ik me voorstellen, TT
De Kerk is voor veel wat jongere katholieken dan ook niet zozeer de eigen parochie, maar veel meer de eigen kerk waar men zich thuis voelt. Dan hier, dan daar. Van de WJD naar een meeting hier, dan eens in de parochie, volgend weekend weer ergens anders. lees ik o.a. op de blog.
Ik reageer hier even, kies ervoor om niet op de blog zelf te reageren.
Ik herken mij hier óók in. Het geldt niet n.l. alléén voor de jongere katholieken. Voor een groot deel zat ik tot mijn verbazing (en toch ook weer niet) en bijna tranen in mijn oogjes mijn eigen verhaal te lezen in deze blog van Schoppenkoning. Compleet met "schuilkerken", kilometers reizen en de "aanvallen", waartegen ik mij in ieder geval niet goed met woorden verdedigen kon, en die - zeker als ze van leeftijdgenoten kwamen, die ik niets kwalijk neem omdat zij óók kinderen van hun tijd zijn/waren - zeer deden en die veel eenzaamheid gebracht hebben. Daarentegen ben ik wel mijn eigen weg blijven gaan. Omdat ik dat gewoon niet anders kon. Zo gigantisch veel herkenning in die blog. En hoe dat ook: da's gewoon fijn!