Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Pelgrimsroutes naar Warfhuizen  (Read 575 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« on: 02 September, 2009,; 17:45 »

De broederschap zoekt vrijwilligers die pelgrimsroutes naar Warfhuizen willen bedenken, uitzetten en uitproberen vanuit Groningen, Winsum en Dokkum en ... (wie heeft nog ideeën)

Zijn hier liefhebbers voor?

De routes komen in ieder geval op een spiksplinternieuwe website van de broederschap (komt op www.mariabroederschap.nl) en misschien ook in een 'Warfhuister pelgrimsalmanak.'

Ook andere ideeën voor het nieuwe bedevaartseizoen mogen nu gespuid worden, want een van de komende weken wordt er in de kathedraal na de Mis over vergaderd.

Providebit!
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 02 September, 2009,; 18:22 »

wellicht een korte bedevaartsroute officieel voor ouderen/slecht-ter-been ed die in Wehe den Hoorn begint? Dezelfde route die al in gebruik was bij broederschap zeg maar.

Vanuit Dokkum kun je volgens mij een heel mooi stuk langs de dijk en hoef je pas bij Zoutkamp af te buigen. Maar ik ga het niet uitproberen  Grin

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #2 on: 02 September, 2009,; 18:57 »

Vanaf Groningen Stad is het ongeveer 20 km. Een ideale route, lijkt me.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #3 on: 02 September, 2009,; 19:08 »

Voetpelgrim of lange-afstandswandelaar ben ik niet. Ben allang blij als ik zonder problemen een uur volop kan nordic walken  Grin   Pelgrimswandelroutes ga ik "dus" niet uitproberen.  Tongue

In Warfhuizen ben ik wel een aantal keren geweest. Met de auto. Via de stad Groningen over de smalle weggetjes op het Hogeland. Erg mooi. De laatste keer was op m'n verjaardag. Toen heb ik m'n zus meegetroond naar de kapel om de kapel aan haar te laten zien. Dat zoiets óók in Groningen te vinden is.

Vorig jaar heb ik een keer een andere route gekozen. Via Appingedam en nog verder naar het noorden en dan TxxTxx de weg laten zoeken. Eén voorwaarde: geen autowegen! Ik heb toen heeeeeele mooie plekjes van ons "Golden laand" gezien Smiley  Grin  Tweede voorwaarde: je moet dan NIET op tijd staan  Grin

Niet meer actief op het forum.
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 02 September, 2009,; 21:25 »

Klinkt interessant. Ik ben niet echt in de buurt, maar wie weet komt er iets leuks in me op.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: