Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Go Down
  Print  
Author Topic: We zijn al begonnen :)  (Read 4197 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #75 on: 28 April, 2010,; 12:14 »

Indien niemand hier allergisch is aan Belgen wil ik graag deelnemen aan het Bootcamp. Twee Tridenijnse Missen op een week ftw.

...

Hoorde ik daar iemand niezen? Grin

Ik mag jou wel Smiley

No day without a night, no night without a day.
Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #76 on: 28 April, 2010,; 13:39 »

Is Parijs-Chartres niks voor jou? Drie Tridentijnse H. Missen in één lang Pinksterweekend....

Win.
Moet ik eens achter horen. Ik ben al blij dat ik onlangs een manier gevonden heb om wekelijks een Mis in de EF bij te wonen. Erg handig om twee traddies als ouders te hebben die bereid zijn taxi te spelen indien ze daar een Latijnse Mis voor krijgen. Grin

Lathund, dank.

Missa ad orientem, Gregorian chant, the smell of incense... I must be in Abraham's Bosom.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #77 on: 28 April, 2010,; 16:07 »

Win.
Moet ik eens achter horen. Ik ben al blij dat ik onlangs een manier gevonden heb om wekelijks een Mis in de EF bij te wonen. Erg handig om twee traddies als ouders te hebben die bereid zijn taxi te spelen indien ze daar een Latijnse Mis voor krijgen. Grin
Lucky you.

Zolang je maar niet gaat zeuren over dat de meeste missen in die week nog steeds volgens de gewone ritus zijn ben je van harte welkom (en anders heb ik nog wel een stukje eendentape bij me  angel)

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Marq
Credimaster

« Reply #78 on: 28 April, 2010,; 17:41 »

Bwaha, 'eendentape' Grin

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #79 on: 28 April, 2010,; 18:27 »

Lucky you.

Zolang je maar niet gaat zeuren over dat de meeste missen in die week nog steeds volgens de gewone ritus zijn ben je van harte welkom (en anders heb ik nog wel een stukje eendentape bij me  angel)

Geld het dragen van een 'It's better in Latin' shirt als zeuren?  Wink
In ieder geval, ik ben opgegroeid in een ketterse en modernistische parochie waar men 'klap, klap, klap in de handen' tijdens de Heilige Mis zong. Ik kan dus wel wat verdragen.

Missa ad orientem, Gregorian chant, the smell of incense... I must be in Abraham's Bosom.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #80 on: 28 April, 2010,; 18:45 »

Tss. Waarom is dat shirt in het Engels? 'Melior est in Latinam' (of wat de correcte vertaling ook is) zou beter zijn.

No day without a night, no night without a day.
Marq
Credimaster

« Reply #81 on: 28 April, 2010,; 19:37 »

Ingrid zegt wel 'gewone ritus' en dat is het ook, maar dan wel met een verhoogde kans op ad orientem en Latijn. Op Bootcamp hebben we tot nu toe altijd gewoon mooie missen gehad zoals het hoort.

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #82 on: 28 April, 2010,; 22:22 »

Tss. Waarom is dat shirt in het Engels? 'Melior est in Latinam' (of wat de correcte vertaling ook is) zou beter zijn.

Dat zou misschien nog een mooi apostolaat zijn? Katholieke shirts ontwerpen. Maar dat 'better in Latin' shirt bestaat al wel.

Marq, ik had al wel het gevoel dat de Liturgie in orde zal zijn. Als je weet dat er twee Tridentijnse Missen zullen zijn moet je er vanuit gaan dat diezelfde clerici geen circusliturgie van de Gewone Vorm gaan maken. Smiley

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #83 on: 29 April, 2010,; 11:00 »

Vox Clamantis: als je mee naar Chartres wilt moet je snel even mailen naar chartres@ecclesiadei.nl . Gegarandeerd iedereen zonder Belgen-allergie gezien we voor een groot deel met de Walen meelopen (volgens de oud-Franse filosofie "alles boven Parijs is één pot nat").

Bij het eerste bootcamp hadden we achter elkaar een priester van bijna 2 meter en een van 1.65 die in hetzelfde kazuifel werden gehesen, waarop die van 1.65 uitgebreid uit ging leggen uit welke traditie kazuifels-die-tot-halverwege-de-arm-komen stammen. Over kazuifels-waar-de-priester-bijna-in-verdwijnt was 'ie verdacht stil. In elk geval. Was mooi Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #84 on: 29 April, 2010,; 20:53 »

Ik heb mij aangemeld voor het Bootcamp. Chartres zal nogal moeilijk zijn, aangezien ik nogal een zwakke gezondheid heb (xald en Addison's). Wink

Geestelijke verbondenheid voor mij dus.

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #85 on: 29 April, 2010,; 21:00 »

Prima, daarvoor kun je ook mailen Wink nemen we je mee.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #86 on: 29 April, 2010,; 21:11 »

Ik heb mij aangemeld voor het Bootcamp. Chartres zal nogal moeilijk zijn, aangezien ik nogal een zwakke gezondheid heb (xald en Addison's). Wink

Geestelijke verbondenheid voor mij dus.
xald?
Addison's zegt me wel wat (gelukkig, m'n kennis laat me niet geheel in de steek Wink)

Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #87 on: 29 April, 2010,; 21:31 »

Ok, inmiddels even snel wat opgezocht. Je mag me in een PM wel iets uitleggen als je wilt over wat voor jou specifiek geldt (ja sorry, medische achtergrond), maar hoeft niet. Maar iig voordat je hier een lading medische tekst neer gaat zetten waar de helft niks van snapt Tongue

Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #88 on: 29 April, 2010,; 23:28 »

Pres. Kennedy en Zalige Elizabeth van de Drie-Eenheid hadden Addison's.
I iz speshul. Grin

Ik zal in de Geest meebidden voor het liturgisch herstel in Nederland en België, en voor de verspreiding van de EF van de Ritus.

Marq
Credimaster

« Reply #89 on: 01 May, 2010,; 13:03 »

Zo, nu heb je Ingrid echt leren kennen. Noem iets medisch en ze laat je niet met rust tot ze alles weet Tongue Wink

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Go Up
  Print  

Jump to: