|
Totus Tuus
|
 |
« on: 12 January, 2010,; 15:41 » |
|
Zoals jullie weten gaat de KRO nu elke week een Mis ergens vanuit een bisdom live uitzenden. Op zondag 14 februari is Leeuwarden aan de beurt namens het bisdom Groningen-Leeuwarden. We willen met heeeel veeeel jonge mensen en mensen die jong van hart zijn hier aanwezig zijn, zodat NL kan zien dat de kerk in het noorden leeft! De mis begint om 10 in de Bonifatiuskerk en komt allen! Na de mis verzorgt het Jongerenplatform een gezellige lunch. Voor wie dan nog interesse heeft ontvouwt zich een jongerenprogramma. Meer info hieronder: How deep is your love? Op zondag 14 februari gaan we Valentijnsdag vieren en vooruit blikken op de vastentijd. Dit doen we met dans en karaoke. Verder gaan we ontdekken wat Valentijnsdag en vasten met elkaar te maken hebben en hoe je je goed kunt voorbereiden in de vastentijd. De bijeenkomst begint om 13.30 uur in het Titus Brandsma Huis, Bonifatiusplein 21 in Leeuwarden. Het Titus Brandsma Huis staat naast de Bonifatiuskerk. Deze kerk is op loopafstand van het Centraal Station. Alle jongeren tussen de 15 en 30 jaar zijn van harte welkom. Een leuke bijzonderheid is dat er op deze dag van 10.00 uur tot 11.00 uur in de Bonifatiuskerk in Leeuwarden een Eucharistieviering plaats vindt die live op TV wordt uitgezonden. Het zou mooi zijn als veel jongeren hierbij aanwezig zijn. Als je wil, ben je welkom deze viering mee te maken. Na de viering zal het Jongerenplatform een eenvoudige lunch aanbieden, waarna we ons in de middag aansluiten bij het jongerenprogramma van de dag. Het belooft weer een super gezellige dag te worden, dus geef je snel op! De kosten voor deze dag bedragen € 5,- p.p. en kun je op de dag zelf betalen. Opgave (vóór 8 februari) kan door te mailen of te bellen naar: 0504065888 of h.tran@bisdomgroningenleeuwarden.nl . Wil je ’s ochtends bij de Eucharistieviering aanwezig zijn, geef dit dan even door i.v.m. de lunch. Misschien een leuke dag voor een Credimus meetup? KOMEN 
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #1 on: 12 January, 2010,; 18:36 » |
|
't Klinkt goed 
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #2 on: 12 January, 2010,; 19:39 » |
|
Goed idee, maar... even heel eerlijk, hoe is de liturgie daar over het algemeen? Als ik op zondagochtend vroeg ergens naartoe reis, wil ik niet gefrustreerd in de kerkbanken zitten.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #3 on: 12 January, 2010,; 20:45 » |
|
Gewoon volgens het boekje  Niet de frequentie latijn zoals jullie die in Groningen geweest zijn, maar geen rare toestanden oid. Ik kerk er in de weekenden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Reply #4 on: 13 January, 2010,; 09:12 » |
|
Hartelijk dank voor de interessante informatie Totus Tuus
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #5 on: 13 January, 2010,; 15:19 » |
|
Kan ik me ook via TT aanmelden? Zo ja, bij deze dan!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #6 on: 13 January, 2010,; 18:11 » |
|
Leuk, Valentijnsdag  Volgens mij kan ik wel komen.
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #7 on: 13 January, 2010,; 18:53 » |
|
Leuk, Valentijnsdag  Volgens mij kan ik wel komen. LEUK! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #8 on: 15 January, 2010,; 11:16 » |
|
Ja, ik ben er ook  Ik ben wel benieuwd hoe ze die tv-missen tegenwoordig doen. En het is ook leuk om even wat bekenden te zien natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #9 on: 06 February, 2010,; 22:55 » |
|
Ik ben wel benieuwd hoe ze die tv-missen tegenwoordig doen. En het is ook leuk om even wat bekenden te zien natuurlijk.
Een hoop poeha en trammelant eromheen én een hoop kerk'toeristen'. (Volgens mij niet zo zeer met de bedoeling een H. Mis te bezoeken (is wel een aardige bijkomstigheid), maar meer met de bedoeling om op de televisie te komen.) Ergens hoop ik dat ik op 7 maart (dan zijn "ze" in de St. Janskathedraal) 'dienst' heb als hulpkoster; kan ik mooi buiten beeld blijven. Mocht dat niet zo zijn, als jullie een malloot zien met een zwarte mantilla op: negenennegentig van de honderd kans dat ik dat ben.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #10 on: 07 February, 2010,; 19:55 » |
|
Wie kan ik op de lijst zetten?
Ingrid? Marq? Lathund?
Ivm de boodschappies?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #11 on: 08 February, 2010,; 08:43 » |
|
Ik kom iig naar de Mis ja.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #12 on: 08 February, 2010,; 12:28 » |
|
Ja hoor, zet me maar op de lijst voor de Mis. Ik ga in de loop van de middag weer terug naar Groningen voor de studentenmis, dus ik zal het einde van het programma niet meemaken.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #13 on: 08 February, 2010,; 14:17 » |
|
Ik heb toestemming van Hao en ben er de hele tijd bij. Gezellie!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #14 on: 13 February, 2010,; 21:21 » |
|
Ik ben er niet bij morgen  Herstellende van een buikgriepje. Heb weinig energie en heb bovendien een enorme partij werk liggen waar ik afgelopen 2 dagen niet aan toegekomen ben. Morgen de hele dag sociaal doen trek ik even niet, vrees ik. Vind 't jammer, was er graag bij geweest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|