Misschien een wat rare vraag, maar ik lees op hun nieuwe website dat er volop gebiecht kan worden. Gebeurt dat dan ook volgens de buitengewone ritus in het Latijn, of gaat dat wel volgens de gewone ritus? En hoe bidden de priester er de getijden eigenlijk? Mij lijkt het dat je die dan ook op zijn buitengewoons moet bidden, omdat de gewone getijden juist aansluiten op de gewone ritus. Wie weet er meer van?
Wat het biechten betreft gebeurt dit in het Latijn voorzover het de gebeden uitgesproken door de biechtvader betreft.
Wat de getijden betreft neem ik aan dat deze inderdaad ook in het Latijn worden gebeden maar zeker weten doe ik het niet. Ik zal het komende zondag voor je navragen.
Overigens, strak plan om eens richting Agneskerk te komen. Ik vind het leuk en boeiend mensen te ontmoeten die ik niet verder ken dan hun nick en hun bijdragen op dit forum.
Als je dan trouwens voor de aanvang van de H. Mis op het priesterkoor een menneke, strak in het pak, achter een stropdas en voorzien en van witte handschoenen druk heen en weer ziet lopen met ampullen gevuld met wijn en water, een vat met wijwater, kwast, kazuifel en wat dies meer zij dan ben ik dat