Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Jubileum.. Minollie (06-06-2010, De Krijtberg, 11.00u)  (Read 1415 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Minollie
Troostende Fluit

« on: 20 February, 2010,; 02:21 »

Hoi luitjes,

Jaja.. mooi dat ik jullie nu even met een mooi probleem ga opzadelen.. Smiley

Zondag 06 juni 2010 zullen mijn broer en ik ons 30-jarig acolythen jubileum vieren.
Wij gaan dit in stijl doen.. en wel met een volledig Latijnse H.Mis (de lezingen daargelaten) om 11.00u in de Krijtberg [Singel 448, Amsterdam].
Dit is mijn 'thuiskerk' sinds m'n 4-de jaar.. (te weten 1976), alwaar ik op 1 juni 1980 een kleine week na m'n eerste H.Communie m'n eerste H.Mis heb mogen dienen. De bezielende begeleiding van de koster, een aantal oudere acolythen en zeker ook de priesters van die tijd hebben ervoor gezorgd dat ik het dienen nog steeds met veel liefde doe.

Hoofdcelebrant: EH H. Fonck pr
Concelebrant: EH Tj. Jansen SJ (rector van de Krijtberg, indien mogelijk)
Diaken: fr J. Goossens (bekend van de VvLL-dag in Groningen.. Wink, afhankelijk van gezondheid)

Zij zullen op het priesterkoor geassisteerd worden door 7 acolythen uit de harde kern van het acolythencollege van de jaren 1980-99, m'n broer en ik inbegrepen.

Ik hoop enkelen van jullie die dag te mogen begroeten bij de standaard koffie/thee na afloop..

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #1 on: 20 February, 2010,; 12:21 »

Minollie's jublieum en de Sacramentsprocessie... dat moet toch te combineren zijn?

Ik ben nog nooit in de Krijtberg geweest, dus als ik kan wil ik er best bij zijn Smiley

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 20 February, 2010,; 14:05 »

Weet nog niet of ik kom, maar het staat iig in mijn agenda!

No day without a night, no night without a day.
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #3 on: 21 February, 2010,; 21:09 »

Hoi hoi hoi hoi hoi!!
 Grin  Grin  Grin  Grin  Grin Ik kom natuurlijk!!  Grin  Grin  Grin  Grin
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #4 on: 22 February, 2010,; 17:40 »

Heb het ergens in m'n geheugen staan, als in iets dat op de planning staat.

Lijkt me mooi..de Krijtberg zien, Sacramentsprocessie en dan ook nog Minollie's jubileum..nah, dat moet toch goed komen Cheesy

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #5 on: 22 February, 2010,; 18:43 »

*kijkt even in de agende*....Zondag 6 juni WAS nog leeg....hoe laat ontmoeten alle C'musjes elkaar voor CS?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #6 on: 22 February, 2010,; 21:38 »

Heb helaas iets anders in mijn agenda staan. (Samen met een flink stel Poolse vrienden proberen iets mee te krijgen van de zaligverklaring van de Poolse priester Popielusko (of zoiets; ik heb iets met Poolse namen; die van mijn vrienden schrijf ik ook negen van de tien keer verkeerd).

Maar ik wens jullie nu al een gedenkwaardig samenzijn met Minol al het stralend middelpunt.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Noorman
Stevig Anker
**

« Reply #7 on: 29 March, 2010,; 11:27 »

Ja, natuurlijk ben ik erbij! Net als de vorige keer.

Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem.
Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem.
Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae.
Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #8 on: 30 May, 2010,; 23:43 »

Dames/heren,

Mag ik vragen wie wij (als in Amanda77, Noorman en mezelf) volgende week in de Krijtberg kunnen verwachten? 't Is altijd prettig op voorhand een idee te hebben hoeveel bekenden je mogelijk te zien gaat krijgen.

Voor wat betreft de bezetting op het priesterkoor:
(con-)Celebrant EH H. Fonck pr of EH T. Jansen SJ, dat is aan hun.
Frater Goossens uit Vaals moet helaas vanwege gezondheidsproblemen verstek laten gaan, dat is zonder meer bijzonder jammer te noemen.
Verders zijn er 7 acolythen aanwezig die allemaal al een lange tijd samen dienen, dus dat moet goed gaan komen denk ik.. Wink

Na afloop van de H.Mis is er in de pastorie gelegenheid om een kopje koffie/thee te drinken en elkaar te ontmoeten, met wat mazzel wordt er ook nog iets van cake geregeld. (dat laatste geen garantie.)

Wie weet tot volgende week, werk en/of studeer ze deze week en tot later!

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #9 on: 31 May, 2010,; 06:20 »

Minollie, wat is erop tegen als iemand zélf een cake gaat bakken?

Ik had het anders met alle liefde en plezier gedaan, maar zoals eerder gemeld, heb ik al iets in mijn agenda staan.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Marq
Credimaster

« Reply #10 on: 31 May, 2010,; 08:50 »

Ik ben bang dat het voor mij niet haalbaar is om volgende week Amsterdamwaarts te komen. Helaas... Sad

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Noorman
Stevig Anker
**

« Reply #11 on: 31 May, 2010,; 10:40 »

Praktisch iedereen die we kunnen verwachten zijn ofwel Krijtbergers ofwel credimusjes. Dus als de laatstgenoemden even bericht geven als ze willen komen, hebben we het plaatje wel redelijk compleet, denk ik zo.

@Vitalia: bijna goed, het is Popieluszko.

Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem.
Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem.
Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae.
Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #12 on: 31 May, 2010,; 10:42 »

Ik zit met vervoer.....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #13 on: 31 May, 2010,; 12:06 »

Alina, mét of (juist) zonder vervoer?

Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #14 on: 31 May, 2010,; 12:16 »

Heb dit nog steeds op m'n planning staan, maar een vraagje: hoe zit het met de sacramentsprocessie?

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: