Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: Jubileum.. Minollie (06-06-2010, De Krijtberg, 11.00u)  (Read 1410 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #15 on: 31 May, 2010,; 14:44 »

Aansluitend, toch?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #16 on: 31 May, 2010,; 20:16 »

Heb dit nog steeds op m'n planning staan, maar een vraagje: hoe zit het met de sacramentsprocessie?

Programma:

11.15 Plechtige Eucharistieviering in de kerk;
12.45 Start Sacramentsprocessie over de grachten;
13.30 Afsluitend plechtig Lof in de kerk.

Ik vermoed dat de H.Mis in de Krijt van 11.00u zo rond 1220u wel afgelopen zal zijn (plus of min een beetje), voorzover ik weet kan men redelijk makkelijk inhaken in de processie als deze voorbij komt en dat schijnt weer niet zo heel ver weg te zijn van de Krijt vandaan.

Dat lijkt me genoeg info zo toch?

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #17 on: 31 May, 2010,; 20:29 »

Yep, precies wat ik wilde weten. Lopen jullie mee?

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #18 on: 31 May, 2010,; 22:41 »

Ikke niet, verwacht nml nog wat vrienden die speciaal van heinde en verre komen en ik vind het niet bijster sociaal juist dan na de H.Mis in de Krijt aan m'n stutten te trekken en met de processie mee te lopen.

M'n broer en een van de andere acolythen lopen wel mee, dat staat hun natuurlijk vrij, maar ik doe het dus niet. Smiley

Gr,
Minollie

“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #19 on: 01 June, 2010,; 06:04 »

Hm ja, kijk, dan zet je me in een dilemma. Kom nml ook voor jou naar A'dam, maar had het idee ook de processie mee te pikken (die hebben we nml in het noorden niet)..Naja..hier moet ik nog maar even over nadenken..

Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #20 on: 01 June, 2010,; 08:44 »

Minollie,
alvast van harte gefeliciteerd met je jubileum.
Maak er een heel fijne dag van!

Groetjes van
SR

Niet meer actief op het forum.
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #21 on: 01 June, 2010,; 11:07 »

Hm ja, kijk, dan zet je me in een dilemma. Kom nml ook voor jou naar A'dam, maar had het idee ook de processie mee te pikken (die hebben we nml in het noorden niet)..Naja..hier moet ik nog maar even over nadenken..

OK, er kan sprake zijn van een dilemma, maar geen al te grote.. Wink

Laat ik even heel egoïstisch zijn.. (mag het ook eens een keer?)

Mijn/ons jubileum is dit jaar 30 jaar en niet volgend jaar of nog verder daarna..
De processie is een, tot op heden, terugkerend fenomeen gebleken en is hooguit iets anders, drukker ofzo maar iig (nog) niet aan een getal te koppelen.

Misschien dat dit de keuze wat makkelijker maakt (naast het feit natuurlijk dat het gewoon ontzettend leuk is om elkaar sowieso weer eens te zien, maar dat even terzijde)..

Hoe dan, hartelijke groeten!!
Minollie

Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #22 on: 01 June, 2010,; 12:06 »

Nou ja, om eerlijk te zijn wilde ik afreizen naar A'dam voor én jouw jubileum én de sacramentsprocessie. Heb nml qua trein ook nog eens problemen naar/van L'warden en Sneek, dus m'n treinreis gaat dit weekend langer worden dan eerst gedacht.

Tis niet om lullig te doen, ik weeg momenteel dingen vrij zorgvuldig af om te zorgen dat het me niet allemaal te veel wordt Wink

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #23 on: 02 June, 2010,; 11:31 »

Nou ja, om eerlijk te zijn wilde ik afreizen naar A'dam voor én jouw jubileum én de sacramentsprocessie. Heb nml qua trein ook nog eens problemen naar/van L'warden en Sneek, dus m'n treinreis gaat dit weekend langer worden dan eerst gedacht.

Tis niet om lullig te doen, ik weeg momenteel dingen vrij zorgvuldig af om te zorgen dat het me niet allemaal te veel wordt Wink

't Zijn ook altijd onze vrienden van Niet Sporen die het er lastiger op maken he?

Ik snap prima dat je wil voorkomen dat je teveel hooi op de vork hebt en daardoor zorgvuldig afwegingen maakt wat te doen en daarnaast snap ik ook wel dat het niet lullig bedoeld is.. (don't worry Wink).
Voor mij is een van de redenen waarom ikzelf niet mee loop met de processie, hoe mooi die ook is, dat m'n lijf en leden niet helemaal willen meewerken en dan is een jubileum vieren met alle emotionele aspecten en heftigheid van zichzelf al heavy genoeg, een processie erbij is dan niet zo'n goed idee.

Ik hoop echt van ganser harte je as zondag te mogen verwelkomen in de Krijt, wel zo gezellig..

Gr,
Minollie

Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #24 on: 04 June, 2010,; 15:54 »

Gaat die Sacramentsprocessie uit van één kerk in Amsterdam
en dat is niet de Krijtberg?

Noorman
Stevig Anker
**

« Reply #25 on: 04 June, 2010,; 23:40 »

Gaat die Sacramentsprocessie uit van één kerk in Amsterdam
en dat is niet de Krijtberg?

Nee, het startpunt is de Onze Lieve Vrouwe aan de Keizersgracht (vlakbij de Westermarkt).

Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem.
Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem.
Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae.
Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #26 on: 06 June, 2010,; 07:37 »

Minollie,

vandaag is de grote dag!
Hartelijk gefeliciteerd en
geniet er van!

Cheesy Cool  angel

Pages: 1 [2]   Go Up
  Print