@ DD: Het is inderdaad vreselijk als je basis (in de vorm van je moeder) weg valt en dan de 2e basis, nl. de Kerk, ook nog eens belegerd wordt! In je gevoel dat je verweest bent, ben je niet de enige.
Het geloof is zo persoonlijk en eigen. Als dit aangevallen word, voelt het als een persoonlijke aanval. Het ellende is dat je nu geen krant kan openslaan of geen tvprogamma kan aanzetten of... ja hoor, daar is die weer...!

Het jachtseizoen is inderdaad geopend!
Maar goed, gelukkig bestaat de Kerk al 2000 jaar! En het vuur is het al vaker op de schenen gezet. Ik probeer uit alle macht de eer aan mijzelf en aan de Kerk te houden. Laat maar, over een jaar zijn we er nog en voel ik mij nog steeds gesterkt in mijn geloof. Terug trappen heeft dus geen zin.
Tot die tijd zap ik daarom maar weg als er weer wat voor komt, of sla ik de bladzijde om van de krant. Ik focus op wat echt belangrijk is; de Kerk en het Geloof!
Daarom is het zo prettig om elkaar op dit forum te hebben. Je staat als katholiek niet alleen. Deze storm zal over waaien. Houd moed!
@ DD: Mocht je steun willen hebben, je weet ons te vinden.