Poll
Question: Op welke partijen ga je persé NIET stemmen?  (Voting closed: 08 June, 2010,; 21:54)
CDA - 2 (3.8%)
PvdA - 7 (13.5%)
SP - 1 (1.9%)
VVD - 0 (0%)
PVV - 13 (25%)
GroenLinks - 8 (15.4%)
Christenunie - 1 (1.9%)
D66 - 8 (15.4%)
SGP - 2 (3.8%)
Partij voor de Dieren - 5 (9.6%)
TON - 5 (9.6%)
Total Voters: 17

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8   Go Down
  Print  
Author Topic: Tweede Kamerverkiezingen  (Read 3091 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Matt
Troostende Fluit

« Reply #15 on: 22 April, 2010,; 11:18 »

Tja sommige partijen... Mijn club stuur ook vanalles ;-)

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #16 on: 22 April, 2010,; 11:35 »

Wat ik trouwens wel grappig vind is de sterke anti-PVV-neiging (woei), terwijl 'ie het volgens de polls onder katholieken goed doet.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #17 on: 22 April, 2010,; 12:16 »

Ik krijg ook zeer regelmatig tomaatrode post in de bus.....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #18 on: 22 April, 2010,; 13:40 »

Grappig, als we de stemmen omdraaien (door te kijken waar niet op gestemd is) kunnen we zeggen dat Credimussers zeer waarschijnlijk SP of VVD stemmen (hoezo tegenstelling?), nog voordat ze kiezen voor ChristenUnie, CDA of zelfs SGP.

Ben benieuwd of dat straks in het echt ook zo is. Smiley

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #19 on: 22 April, 2010,; 13:48 »

Ben benieuwd of dat straks in het echt ook zo is. Smiley

Ik durf er geld op te zetten dat dat niet zo zal zijn. Smiley

--Pope John Paul II
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #20 on: 22 April, 2010,; 22:31 »

Nou Marq; voordat ík SP of VVD stem, ben ik niet meer handelingsbekwaam te noemen. (Hoewel Marijnissen natuurlijk bij me in de buurt woont en Onno Hoes voor de provincie wel veel werk probeert te verzetten. Landelijk gezien moet ik niks van die partijen hebben. Viet en SP/VVD stemmen is net zoiets als Pechtholt (D66) die op Van der Vlies (SGP) stemt.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Marq
Credimaster

« Reply #21 on: 23 April, 2010,; 08:20 »

Het was gewoon iets wat in me opkwam toen ik de resultaten van de poll zag.

Zelf weet ik nog steeds niet op welke partij ik ga stemmen, maar gelukkig is het nog geen juni.

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Primo
Levende Tuin

« Reply #22 on: 23 April, 2010,; 10:42 »

Er zijn drie partijen waarop je als katholiek niet kunt stemmen:

-GroenLinks
-D66
-PvdA

Op die partijen stemmen is hetzelfde als een Turk die op de PVV stemt.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #23 on: 23 April, 2010,; 10:52 »

Er zijn drie partijen waarop je als katholiek niet kunt stemmen:

-GroenLinks
-D66
-PvdA

Op die partijen stemmen is hetzelfde als een Turk die op de PVV stemt.

Dat is leuk, dat komt aardig uit de poll Smiley

--Pope John Paul II
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #24 on: 23 April, 2010,; 13:58 »

Ik ben katholiek. Ik heb ooit op GroenLinks gestemd. Ik heb ook ooit op de PvdA gestemd. Ik vrees dat het weldegelijk kan, Primo.

Misschien bedoel je dat jij het absoluut niet vindt kunnen, maar zeg dat dan alsjeblieft.

No day without a night, no night without a day.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #25 on: 23 April, 2010,; 14:01 »

Ik ben katholiek. Ik heb ooit op GroenLinks gestemd. Ik heb ook ooit op de PvdA gestemd. Ik vrees dat het weldegelijk kan, Primo.

Misschien bedoel je dat jij het absoluut niet vindt kunnen, maar zeg dat dan alsjeblieft.
Heb een vermoeden dat je er vooral bij kunt zetten: praktiserend katholiek.

Snap wat Primo bedoelt, maar tis natuurlijk ieders eigen keuze.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #26 on: 24 April, 2010,; 00:21 »

Vooropgesteld: ik heb geen zin in politieke ruzies, maar dit hoeft niet perse om partijen te gaan.

Wat ik wel zou willen weten: wat maakt een partij katholiek-fahig? Om maar wat te noemen, we hebben net een CDA-CD regering gehad. Christelijker gaan we het niet krijgen. Maar aan abortus, euthanasie en homohuwelijk is niets veranderd. Ik zou bijna stellen dat deze punten onveranderbaar zijn, en dus in de politieke praktijk niet relevant. Wat vinden jullie daarvan, en wat blijven er voor belangrijke onderwerpen over?

--Pope John Paul II
Marq
Credimaster

« Reply #27 on: 24 April, 2010,; 09:42 »

Ik denk dat zaken als abortus en euthanasie wel degelijk politiek relevant blijven, omdat ze voor ons persoonlijk relevant zijn. Dat de politieke praktijk ze negeert doet daar niets aan af. Toegegeven, dat betekent wel dat er in de nabije toekomst bar weinig zal veranderen, maar dat is voor mij geen vrijbrief om zulke onderwerpen niet te betrekken in de beslissing op wie ik wel of niet ga stemmen,

Maar je moet je er ook niet op blindstaren, of ze als enig geldig onderwerp beschouwen. Wat ik zelf probeer te doen is een totaalbeeld te krijgen van de politieke partij die me aantrekt. CDA en Christenunie zijn niet ideaal, maar, zoals VA zegt, wel de meest christelijke optie die we hebben. Dat is voor mij reden om ze in principe te verkiezen boven de meeste linkse partijen (bijvoorbeeld).

Wat er aan belangrijke onderwerpen overblijft? De bovengenoemde 'zware' onderwerpen kun je binnen het kader van de waardigheid van het leven vatten. Het is een stukje minder specifiek, maar wel belangrijk, en een aantal partijen hebben daar het één en ander of te melden.

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #28 on: 24 April, 2010,; 09:43 »

Ik merk de laatste jaren een duidelijke tendens waarin religie in het algemeen meer en meer in het verdomhoekje wordt geduwd. En dit terwijl religie juist bedoeld is om mensen uit het 'verdomhoekje' te houden maar dit terzijde.
De scheiding van Kerk en Staat komt steeds vaker onder druk te staan maar dan vanaf de zijde van 'de Staat' door politici die zich bij herhaling bemoeien met interne geloofsaangelegenheden.
Als mikpunt lijkt de islam hierbij van de eerste plaats verdrongen te zijn door het katholicisme vanwege de 'hostierel' en het misbruikschandaal maar ook de orthodoxe protestant moet het ontgelden. Zie hiervoor de recente uitspraak van de Hoge Raad ten aanzien van het toelaten van vrouwen tot het passief kiesrecht door de SGP.

Ik ga nu even op de Wouter Bos tour met de vraag: kunnen jullie drie katholieke politici noemen die het bij de 'hostierel' opnamen voor de vrijheid van de Katholieke Kerk om hun regels toe te passen?
Nee?
Kunnen jullie dan misschien twee van deze politici opnoemen?
Ook niet?
Nou eentje dan...? Huh

Nee ik ook niet. De katholieke CDA-er Pieter van Geel was het bij deze kwestie van harte eens met D66-leider Pechthold die pastoor Buyens op één lijn stelde met een 'achterlijke imaam'. Ik zou niet eens drie katholieke CDA-ers kunnen opnoemen vrees ik laat staat drie praktiserende katholieke CDA-politici.

Als geen andere partij onderschrijft de  SGP de Heidelbergse Catechismus waarin de aanbidding van de H. Hostie als 'vervloekte afgoderij' wordt beschouwd.
Maar notabene is het juist diezelfde SGP die bij de 'hostierel' als enige partij actie ondernam door kamervragen te stellen omtrent het verstoren van de eucharistieviering door homo's en hun sympathisanten in de St. Jan.

Ik weet zeker dat een SGP bij de vraag wel of geen regeringsdeelname de grens daar zou trekken waar de beschermwaardigheid van het menselijk leven vanaf de conceptie tot de natuurlijke dood in het geding zou zijn. VA merkte al terecht op dat hiervan bij het meest christelijke kabinet in de afgelopen decennia bitter weinig terecht is gekomen.

Bovendien, als het op de waarden en normen van fatsoen bij het politieke debat in de Tweede Kamer aankomt, dan is er geen partij te noemen die dit hoger in het vaandel heeft staan dan de SGP. Zie hiervoor het recente crisisdebat waarbij Agnes Kant er direct met gestrekt been inging en waarin Rita Verdonk nauwelijks het niveau van een viswijf ontsteeg, maar waarbij Bas van der Vlies (ook weer als enige) het bijzonder lage niveau van dit debat onder de aandacht bracht.

Ziezo, nu weten jullie meteen welk vakje ik rood ga kleuren... Wink

Laetetur cor quarentium Dominum
Marq
Credimaster

« Reply #29 on: 24 April, 2010,; 09:49 »

Het fatsoen en de verdediging van het geloof wat de SGP voorstaat spreekt mij ook erg aan. Niet alleen in de politiek, maar ook in het dagelijks leven en zeker de media. En ik heb simpelweg respect voor Bas van der Vlies als ervaren politicus die zich ook nog eens normaal weet te gedragen, en dat al jarenlang.

Maar het anti-katholicisme, theoretisch of praktisch, blijft een struikelblok. Dat heb ik ook met de ChristenUnie. Ik weet dat er veel mensen zijn, ook hier, die het daarin niet me eens zijn, maar toch blijf ik er over struikelen. Wie weet kom ik er nog wel overheen, hoor.

Ziezo, nu weten jullie meteen welk vakje ik rood ga kleuren... Wink

Rita Verdonk? Tongue

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8   Go Up
  Print  

Jump to: