Poll
Question: Op welke partijen ga je persé NIET stemmen?  (Voting closed: 08 June, 2010,; 21:54)
CDA - 2 (3.8%)
PvdA - 7 (13.5%)
SP - 1 (1.9%)
VVD - 0 (0%)
PVV - 13 (25%)
GroenLinks - 8 (15.4%)
Christenunie - 1 (1.9%)
D66 - 8 (15.4%)
SGP - 2 (3.8%)
Partij voor de Dieren - 5 (9.6%)
TON - 5 (9.6%)
Total Voters: 17

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Go Down
  Print  
Author Topic: Tweede Kamerverkiezingen  (Read 3088 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« Reply #60 on: 03 June, 2010,; 09:42 »

Zeer waarschijnlijk ga ik CU stemmen. Ik neem mijn geloof wel mee in mijn beslissing. Ook al is de keuze niet de meeste ideale, CU is naar mijn mening toch ruim het minste kwaad.

Maar toch, ik blijf wantrouwend tegen politiek in het algemeen, dus ik verwacht niet te veel.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #61 on: 03 June, 2010,; 10:05 »

Ik neem m'n geloof ook zeker mee - oa omdat ik later als arts nog wel iets wil hebben als gewetensvrijheid, wat steeds verder aan banden gelegd dreigt te worden.

Zal nog wel even kijken dit weekend naar bepaalde standpunten bij andere partijen, maar toch, denk dat ik mijn keus al gemaakt heb.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #62 on: 03 June, 2010,; 10:34 »

Ik ookkal denkik

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Matt
Troostende Fluit

« Reply #63 on: 03 June, 2010,; 11:33 »

Ik stem op een protestantse Vrouw bij 't CDA

Grin

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Marq
Credimaster

« Reply #64 on: 03 June, 2010,; 15:32 »

Afvallige! Tongue Wink

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Matt
Troostende Fluit

« Reply #65 on: 03 June, 2010,; 16:01 »

Afvallige! Tongue Wink

Ze is wel Theologe/Predikante, misschien wordt ze ook op haar 80e nog priester gewijd in de RKK, wie weet ;-)

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Marq
Credimaster

« Reply #66 on: 03 June, 2010,; 17:38 »

Haha, precies.  Grin

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #67 on: 03 June, 2010,; 19:45 »

Ik neem AL mijn overtuigingen mee met het stemmen, en ik heb liever een samenleving naar solidair model dan eentje met christenen aan de macht, als ik mag kiezen. En dat is precies wat er nu gebeurt.

Serieus, wat hebben het CDA en de CU in hemelsnaam (letterlijk) bereikt de afgelopen -wat was het?- drie jaar? We hadden op papier het meest christelijke kabinet sinds ik leef, misschien wel het meest christelijke dat we ooit nog gaan hebben, met twee "C"-partijen waarvan eentje sterk geprofileerd en een de leverancier van de premier.

Is de jeugdzorg verbeterd? Hoop mooie plannen, maar nee. Is de participatie van allochtonen toegenomen? Betere integratie? Je hoort van alle kanten dat de polarisatie nog nooit zo sterk is geweest als nu.

En is er iets aan euthanasie of abortus gebeurd? Nee. Twee christelijke partijen in het kabinet - oorverdovende stilte. Ja, want we moeten concessies doen in een coalitie. Met andere woorden: op deze gebieden gaat niks veranderen, of je nou pro-life stemt of niet. Dan liever zonder die hypocrisie. Over hypo gesproken: de hypotheekrenteaftrek is "een breekpunt" maar het menselijk leven dus niet. Echt hoor, ik heb het gehad met het CDA, en de ChristenUnie... tsja.

Dan liever een partij die volgens het CPB met een steengoed programma komt (op alle punten in de top-drie), het meest effectief investeert in onderwijs en streeft naar een samenleving die zowel economisch als sociaal gezond is. Dan mag de Kerk ondertussen de theologie van het lichaam uitleggen.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #68 on: 03 June, 2010,; 20:29 »

Marktwering in de zorg..ja, daar gaan we echt beter van worden. En sociaal wil tegenwoordig steeds vaker zeggen dat geloof buiten de deur gehouden wordt, wat ik ook steeds vaker merk in de praktijk.

Serieus, waarom is het in vredesnaam allemaal zo lastig?! 19 partijen, een aantal groten. Als normale burger die weinig van politiek weet zie ik door de bomen het bos niet meer. En dan heb ik nog een redelijk stel hersens. Vervolgens zit je ook nog met programma's die half hetzelfde zijn, iedereen die "verstand van zaken heeft" zegt wat anders, elke burger heeft andere belangen, en vervolgens zit je nog met pijnlijke punten. Oh, en dan moeten er nog concessies gedaan worden, waardoor er van al die standpunten bar weinig terecht komt.

Bah, politiek.

(oh, en deze reactie aub niet persoonlijk opvatten, ik word gewoon lichtelijk ziek van de politiek, al weet ik dat het niet beter kan, maar af en toe frustraties uiten is wel even prettig. Politici doen zeker hard hun best om te zorgen dat ze het volgens hen het goede doen en dan word je ook nog eens van allerlei kanten aangevallen.)

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #69 on: 03 June, 2010,; 20:51 »

Oi, ik hoop dat je mijn passionele respons ook niet persoonlijk opvatte Ingrid - ik snap heel goed hoe je je voelt, en ik bedoelde het ook absoluut niet tegen jou, andere Credimussers, CDA-stemmers, CU-lijstduwers, komkommertelers of wie dan ook.

Okee, een beetje naar onze minister-president die ik momenteel echt even niet kan luchten Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Marq
Credimaster

« Reply #70 on: 03 June, 2010,; 22:23 »

Aan compromissen ontkom je helaas niet in de Nederlandse politiek. Het is wel heel jammer dat sommige partijen die compromissen al lijken te verwerken in het verkiezingsprogramma (en ja, dan kijken ik ook naar de CU).

Op zekere hoogte is mijn keuze een negatieve: veel, nee, alle partijen hebben elementen die ik niet kan waarderen, en nu maak ik een keuze gebasseerd op wie daar het minste ver in is gegaan. Geen ideale manier van kiezen, maar ja...

Net als Ingrid word ik ook niet echt blij van de politiek. Ik heb ook in geen enkele partij of politicus echt vol vertrouwen, merk ik.

Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #71 on: 04 June, 2010,; 06:57 »

Voor mij is de zorg het belangrijkste thema. En zover ik heb kunnen nagaan, is er maar 1 partij die zowel voor, tijdens en na de verkiezingen zich hard (heeft ge-)maakt tegen marktwerking in de zorg en da's de SP.  Ik stem Roemer. Ook bij mij een kwestie van: niet het beste, maar beter is er helaas niet....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #72 on: 04 June, 2010,; 19:45 »

SP is daar inderdaad erg uitgesproken over. Moet zeggen dat ik die partij niet eens bij voorbaat uitgesloten heb. Marktwering in de zorg, telkens de geneesmiddelen met de laagste prijzen moeten voorschrijven (ik heb bij de huisartspraktijk daar de ellende van gezien, elke maand een nieuwe lijst, onrust en frustraties bij arts en patiënt, en de goedkoopste middelen zijn ook niet altijd beter lijkt het), zorgverzekeraars die steeds meer macht krijgen en voor de arts gaan besluiten wat die moet doen. Alina, ik kan me helemaal je zorg voorstellen, die leeft bij mij ook zeker.

Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #73 on: 04 June, 2010,; 20:11 »

euhm, marktwerking natuurlijk, die k lijken m'n vingers niet te willen typen Tongue

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #74 on: 05 June, 2010,; 06:49 »

Ik stem op de SGP en wel hierom:

1. Omdat er geen 'SKP" is... dus bij gebrek aan beter;
2. Omdat ik altijd al veel waardering had voor Bas van der Vlies vanwege zijn grote kennis van het staatsrecht en de gebruiken in de Tweede Kamer. Zo las ik laatst dat kamervoorzitter Verbeet hem af en toe aankijkt als zij een beslissing neemt waarvan ze niet 100% zeker is of die procedureel wel juist is. Bovendien ken ik persoonlijk een van de stenografen en die vertelde mij dat hij altijd debatten goed voorbereidt. Een vakman politicus dus. Maar helaas, hij gaat het parlement verlaten. Nou ja...hij heeft aan Kees van der Staaij een goede opvolger.
3. Omdat ik vind dat het fatsoen in het debat weer terug moet keren. Wie denkt aan het recent gehouden Uruzgandebat weet wat ik bedoel. Aan het slot hiervan wees Bas van der Vlies zijn collega's erop dat het al met al ver beneden niveau was en terecht want de honden lusten er geen brood van.
4. Omdat ik ook veel waardering heb voor de standvastigheid van deze partij als het op de vraagstukken van leven en dood aankomt.
5. Omdat ik mij werkelijk zorgen maak over de almaar oprukkende secularisatie in en buiten de politiek. Neem de actie van het Clara WIchmanfonds dat bij de Hoge Raad af wist te dwingen dat de SGP vrouwen moet toelaten tot het passief kiesrecht. Mag een partij a.u.b. zelf haar regels bepalen?

O ja, ff tussendoor... wie nog niet zijn/haar handtekening geplaatst heeft op http://www.zijmaaktherverschil.nu kan dat nog steeds doen.

Of neem de steun van PvdA, SP, Groen Links aan het met veel bombarie gebrachte wetsvoorstel door D66 waarbij de zogeheten 'enkele feitconstructie' uit de Wet Gelijke Behandeling wordt geschrapt. Hierin is bepaald dat bijzondere scholen een leerkracht niet mogen ontslaan vanwege het enkele feit dat hij homoseksueel is en samenwoont met zijn vriend (dat zijn inderdaad twee feiten) maar alleen bij 'bijkomende bijzondere omstandigheden' wat die dan ook mogen zijn. Dat wil men er dus uit hebben zodat er voor het bijzonder onderwijs geen enkele mogelijkheid meer is om een dergelijke leerkracht te ontslaan. Het aantal Reformatorische Scholen (want daar gaat het in feite over) is gering. Het aantal homoseksuele leerkrachten aldaar werkzaam nog geringer maar het schijnt dan toch een heus probleem te zijn. Ik heb trouwens mijn SP-lidmaatschap vanwege de beloofde steun aan dit wetsvoorstel opgezegd.
Dus al met al ook een beetje een proteststem.

Maar... het zou mij een lief ding waard zijn als de Christenunie nu eens een christelijke partij zou worden voor alle christenen dus ook voor de katholieke en zolang men de zogeheten Drie formulieren van Enigheid onderschrijft vormt dat toch een belemmering.
De SGP doet dat ook maar dat kun je ook verwachten van een Staatkundig Gereformeerde Partij. De naam 'Christenunie' is wat dat betreft enigszins misleidend.

Tot slot...
Ik kan mij voorstellen dat sommige van jullie denken: 'Maar waarde Guppie, is het jou dan ontgaan dat dit land met de ernstigste economische crisis sinds de jaren '30 te maken heeft?'
Dat is mij uiteraard niet ontgaan maar ja, de mens leeft nu eenmaal niet van brood alleen. toch? Roll Eyes

Laetetur cor quarentium Dominum
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Go Up
  Print  

Jump to: