Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #90 on: 12 June, 2010,; 22:52 » |
|
Ik mis één ding: een pechtige H. Mis voor het Vaderland vooraf. 
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #91 on: 13 June, 2010,; 06:44 » |
|
Die is zo vanzelfsprekend, dat Oogje de Mis vergeten heeft te noemen.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #92 on: 13 June, 2010,; 10:17 » |
|
De Mis vooraf is uiteraard net zo natuurlijk als het blijven ademen tijdens het hele gebeuren. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #93 on: 13 June, 2010,; 22:21 » |
|
De Mis vooraf is uiteraard net zo natuurlijk als het blijven ademen tijdens het hele gebeuren.  Met hetzelfde argument kunnen processie etc. ook ongenoemd blijven en zijn de vier bovestaande bijdragen geheel overbodig. 
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #94 on: 14 June, 2010,; 06:23 » |
|
Klopt, maar de topic blijft zo wel onder de aandacht. 
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #95 on: 14 June, 2010,; 12:00 » |
|
Ik mis één ding: een pechtige H. Mis voor het Vaderland vooraf. Overigens zou ik wel een pléchtige Mis doen en geen "péchtige H. Mis," Noorman. Want pech, dat moeten we dan weer net niet hebben. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #96 on: 14 June, 2010,; 16:51 » |
|
Als je dan toch bezig bent om zout op slakken te leggen: de tranen van allen die schreiden tijdens de processie lijkt me ook niet erg prima, tenzij het natuurlijk vreugdetranen zijn. Voor de rest zie ik die processie graag voort schrijden..... 
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #97 on: 14 June, 2010,; 17:21 » |
|
Als je dan toch bezig bent om zout op slakken te leggen: de tranen van allen die schreiden tijdens de processie lijkt me ook niet erg prima, tenzij het natuurlijk vreugdetranen zijn. Voor de rest zie ik die processie graag voort schrijden.....  eh....voor alle duidelijkheid ..... voortschrijden.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #98 on: 14 June, 2010,; 18:07 » |
|
Ach, is het tóch weer met de lange ij hè...? Maar ach, tranen plengen om het leed dat in dit land geschiedt is ook niet verkeerd, toch? Een taalfoutje, maar met een zo diepe betekenis... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #99 on: 14 June, 2010,; 20:06 » |
|
@Oogje, SR: voor jullie allebei een kilo zout, bij mij af te halen. Voor slakken mogen jullie zelf zorgen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #100 on: 15 June, 2010,; 10:14 » |
|
Wij zijn al het zout ter wereld, of zijn in elk geval druk bezig het te zijn, dus bedankt voor het aanbod.  (mocht iemand het idee hebben dat dit topic feitelijk nergens meer over gaat: dat klopt  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #101 on: 15 June, 2010,; 12:10 » |
|
Klopt. VA/PP m.i. kan dit worden verplaatst naar de "kinderafdeling" (als gij niet wordt als kinderen...) Spelletjes en Onzin. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #102 on: 15 June, 2010,; 14:24 » |
|
Ja, de meligheid slaat toe in deze draad (dus we hebben meel en zout, basisingrediënten voor brood  ). Wellicht een reactie van ons onderbewuste op de toch redelijk krankzinnige verkiezingsuitslag? (Om maar weer on topic te gaan.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #103 on: 15 June, 2010,; 14:36 » |
|
Om maar weer helemaal on topic te gaan: de definitieve verkiezingsuitslag wijkt niet af van de voorlopige. Zie www.kiesraad.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #104 on: 15 June, 2010,; 17:04 » |
|
OK, dan kan dit land nu verder en proberen om een goede coalitie/kabinet/regering te smeden. Problemen om op te lossen zijn er volgens mij genoeg.  Als wij werkelijk "zout" zijn kunnen we daar toch voor bidden?  In ieder geval ga ik eens kijken of ik slakken kan vinden  Vind ik altijd mooie beestjes, vooral die met een huisje op hun rug 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|