Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 29 mei: Priesterwijdingendag  (Read 527 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« on: 28 April, 2010,; 15:36 »

Dat lijkt me wel een leuke nieuwe feestdag: priesterwijdingendag.

Enniewee: op 29 mei worden er in Nederland weer verse priesters gewijd: twee in Utrecht en vier in Den Bosch (en mogelijk elders ook nog, maar daar weet ik nog niks van). Ik ben van plan om die dag in 't Utrechtse te zijn, mede omdat de aankomende priesters daar mij niet geheel onbekend zijn, en mede (ja, nog een 'mede') omdat TT daar ook heengaat en het aandurft mij naast zich te hebben in de auto.

Gaan we nog wat Credimusjes zien daar, of gaan anderen elkaar zien in Den Bosch?

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 28 April, 2010,; 16:07 »

Ik ben er dus ook  Grin 1 van de wijdelingen beschouw ik als een goede vriend, dus extra speciaal!

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 28 April, 2010,; 18:01 »

Hmm nee, ik heb de aankomende tijd al genoeg uitstapjes, heb m'n weekenden ook nodig voor bijkomen/vriendin/studie.

No day without a night, no night without a day.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #3 on: 28 April, 2010,; 18:36 »

Ik ben in 's-Hertogenbosch. a) Omdat ik ben utgenodigd en b) omdat ik moet helpen kosteren.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 28 April, 2010,; 18:37 »

Oeps Grin ; iets te snel met "verzenden". Ik moet bovendien 's middags om half vier de rozenkrans voorbidden.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 28 April, 2010,; 21:07 »

Ik denk dat ik 29 mei in Utrecht ben. Gezien ik doorgaans in Utrecht ben Wink Ik heb geen plannen om naar de priesterwijding te gaan.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Vox Clamantis
Stevig Anker
**

Christus Vincit!

« Reply #6 on: 29 April, 2010,; 20:58 »

Yay voor kersverse Clerici!
Ik ben blij voor mijn geliefde noorderburen. Wink
Maar eh.. vergeten jullie niet te bidden voor België? Wij kunnen er ook wel wat gebruiken.

Missa ad orientem, Gregorian chant, the smell of incense... I must be in Abraham's Bosom.
Marq
Credimaster

« Reply #7 on: 31 May, 2010,; 08:54 »

Ik ben zaterdag met TT naar Utrecht geweest voor de twee priesterwijdingen daar. Mooie Mis! En wat is dat kathedrale koor daar goed.

Na afloop nog met redelijk wat mensen gekletst in de Nicolaaskerk, waar de receptie was, onder andere met bijna-ex-Arienskonvikters, de aartsbisschop, Fr. Roderick... De dag vloog ook voorbij, maar het was echt de moeite waard.

Hoe was het bij de andere wijdingen, voor zover daar Credimussers bij waren?

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #8 on: 31 May, 2010,; 09:27 »

Broertje en ik waren in 's-Hertogenbosch bij de wijding van Jacques, Hans, Theo en Francis.

De Sint Jan was tot de laatste plek bezet: een kleine 1000 mensen waarvan een aantal een staanplaats had. Het was een hele mooie Mis waarbij ook de emeriti-bisschoppen Bluyssen en Lescrauwaet aanwezig waren.

In het bisdom Haarlem-Amsterdam werden er ook vier mannen gewijd en in het bisdom Roermond waren het er twee.

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #9 on: 31 May, 2010,; 17:14 »

Ik ben zaterdag met TT naar Utrecht geweest voor de twee priesterwijdingen daar. Mooie Mis! En wat is dat kathedrale koor daar goed.

Na afloop nog met redelijk wat mensen gekletst in de Nicolaaskerk, waar de receptie was, onder andere met bijna-ex-Arienskonvikters, de aartsbisschop, Fr. Roderick... De dag vloog ook voorbij, maar het was echt de moeite waard.

Hoe was het bij de andere wijdingen, voor zover daar Credimussers bij waren?

Hier sluit ik me bij aan Cheesy Kijk er met veel plezier op terug Smiley

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #10 on: 31 May, 2010,; 17:58 »

Schijnbaar was het in Haarlem ook stampvol en erg mooi. De KRO heeft opnames gemaakt, die waren iig voor de mis van afgelopen zondag te zien, weet niet wat ze er nog meer mee doen?

--Pope John Paul II
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #11 on: 31 May, 2010,; 17:59 »

O ja, en de oudste wijdeling was 80. Hij was twee maanden geleden diaken gewijd. Tijdens de Litanie van Alle Heiligen mocht hij blijven zitten en voor de wijdingshandelingen kwam de bisschop naar hem toe, wat schijnbaar erg ontroerend was. De bisschop preekte ook over dat het priesterambt meer is dan een baan.

--Pope John Paul II
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: