Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: St Jansprocessie & Sacramentsprocessie Laren 2010  (Read 200 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Minollie
Troostende Fluit

« on: 02 June, 2010,; 11:40 »

Voor in de agenda's...:
De St Jansprocessie en Sacramentprocessie te Laren (NH) zal plaatsvinden op zondag 27 juni 2010 as.

Voor meer info etc zie onderstaande link:
http://www.belkerken.nl/sintjan/processie_2010.html

Voor mij persoonlijk laat ik nog even in het midden of ik daar dan ben.
Desalniettemin wilde ik jullie dit niet onthouden..

Groetjes,
Minollie

==

Zondag 27 juni:
 7.00 uur: Eucharistieviering op het Sint Janskerkhof. Celebrant is emeritus pastoor J. Willems.

9.00 uur: Plechtige Hoogmis in de Basiliek met gezangen in het Latijn. Celebrant is Mgr. J.G.M. van Burgsteden. Het koor staat o.l.v. Hans Rikkert de Koe.

11.00 uur: DE SINT JANSPROCESSIE
De processie vertrekt vanuit de Basiliek en gaat via de Brink, Sint Janstraat en de Hilversumseweg naar het Sint Janskerkhof.

12.00 uur: Eucharistieviering op het kerkhof.
Hoofdcelebrant is Mgr. J.M. Punt, bisschop van Haarlem-Amsterdam.

13.00 uur: Vertrek van de sacramentsprocessie vanaf het kerkhof, deze gaat via de Vredelaan, Zevenenderdrift, Zevenend en de Brink naar de Basiliek.

14.15 uur: Afsluiting van de processie in de Basiliek met het Te Deum, Tantum Ergo en na de Zegen het bekende Larense Sint Janslied.

==

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: