Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 56945 times)
0 Members and 5 Guests are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #45 on: 14 March, 2007,; 16:04 »

Hoi Catharina, fijn dat je hier bent. Welkom!

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #46 on: 14 March, 2007,; 16:09 »

Hoi Catharina, wat superleuk! Nu hebben we twee natuurkundigen, een wiskundige en een civiel-er, het wordt steeds gezelliger Wink

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Catherina da Siena
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #47 on: 14 March, 2007,; 18:13 »

vergeet David niet, die is ook civieler Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #48 on: 14 March, 2007,; 22:37 »

Er was een liedje over bouwko's en civielers... erg amusant Smiley
(Nu word ik geacht als natuurkundige (en nog erger: leidse kip) zo mijn mening over Duften te hebben, maar dat vind ik ook weer zo afgezaagd... Wink )

--Pope John Paul II
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #49 on: 12 April, 2007,; 13:22 »

Wat is de overtreffende trap van civieler?
broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« Reply #50 on: 12 April, 2007,; 17:14 »

Wat is de overtreffende trap van civieler?
Civielster

Providebit!
vicmortelmans
Lurker

« Reply #51 on: 22 August, 2007,; 16:09 »

Hallo,

Ik heb me net aangemeld als lid, omdat ik op zoek ben naar een katholiek discussieforum. Sedert enkele weken nam ik deel aan de discussies op rorate.com, maar het forum werd vandaag gesloten wegens een overvloed aan shockerende bijdragen, die de moderatoren niet meer baas konden. Spijtig, want er vonden  diepgaande en verrijkende discussies plaats!

In het voorstel-topic van van credimus merk ik alvast op dat het een Nederlands onderonsje lijkt (ik ben Vlaming), klopt dat?

Wat me ook opvalt is dat heel wat leden zich profileren met hun standpunt tegenover tridentijse ritus... Dat thema kwam op rorate ook vaak tersprake, zeker na de motu proprio van onze paus. Hoewel het de meeste mensen koud lijkt te laten, ben ik ook van mening dat de betekenis van de erkenning van de 'buitengewone vorm van de Romeinse ligurgie' niet te onderschatten is.

Groeten,
Vic
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #52 on: 22 August, 2007,; 16:25 »

Hoi Vic,

Welkom op het forum!

Je bent inderdaad onze eerste Vlaming (hopelijk niet de laatste). Tot nu toe zijn volgens mij alle leden via andere leden hier terecht gekomen, wat het onderonsje-gevoel nogal kan versterken. Ik hoop dat we snel een breder ledenbestand krijgen, maar tot nu toe is het ook al gezellig.

De Tridentijnse ritus biedt een hoop discussie-mogelijkheden, en er zal ook in de toekomst nog wel over gesproken worden denk ik... nu we allen met spanning uitkijken naar de effecten op het "dagelijkse" geloofsleven en de reacties van groeperingen als de SSPX.

Het is jammer om te horen dat Rorate het board heeft moeten sluiten. Hopelijk kan het als alle gemoederen wat bedaard zijn weer open.

--Pope John Paul II
Marie
Gebedsleidster
Tent van Abraham

« Reply #53 on: 23 August, 2007,; 14:06 »

Beste mensen ,

Ik ben een 45-jarige huisvrouw , gehuwd , 4 kinderen ,

Ik was vroeger heel dikwijls aanwezig op de draden van het Rorateforum . Nu heeft men echter de draden van het Rorateforum gesloten en daardoor mis ik het sociale contact dat ik vroeger had op de draden van het Rorateforum heel veel . Ik heb dan op de computer onder de rubriek Katholiek forum gezocht en zo heb ik dit forum gevonden .

Ik ben overtuigd en praktiserend Rooms-Katholiek . Ik hoop dat ik hier welkom ben .

Met vriendelijke groeten ,

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #54 on: 23 August, 2007,; 14:12 »

Hoi Marie,

Weest welkom op dit forum.
Er zijn hier meer mensen terecht gekomen die ook op Rorate actief zijn/waren.

Ikzelf ben de laatste tijd zo druk bezig, oa actief als acolyth in een 3-tal kerken en druk op m'n werk, dat ik nog maar zelden genoeg tijd vrij weet te maken voor een reactie op welk forum dan ook. Ik volgde de draden etc nog wel regelmatig maar nog maar zelden voelde ik me geroepen te reageren.

Helaas heeft men het nodig geacht Rorate op slot te doen, wat ik persoonlijk geen wijs besluit vind maar dat terzijde.

Ik zou zo zeggen: veel plezier op dit forum en tot spreeks.

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #55 on: 23 August, 2007,; 14:17 »

Hoi Marie,

Je bent hier zeer zeker welkom.

Ik denk (maar weet niet zeker) dat je onze eerste moeder bent - we zullen je perspectief dan ook goed kunnen gebruiken!

Tot spreeks Smiley

--Pope John Paul II
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #56 on: 23 August, 2007,; 14:21 »

Pssst VA  ik ben ook aal jaaaren mama al zou je dat misschien niet denken  Smiley de oudste wordt 9 in november... time flies. (om nog even op die muggen terug te komen snap je)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #57 on: 23 August, 2007,; 14:24 »

Oh! Dat wist ik! Wat erg Sad

--Pope John Paul II
Marie
Gebedsleidster
Tent van Abraham

« Reply #58 on: 23 August, 2007,; 18:09 »

Beste Vic ,

Ik heb mij vandaag aangemeld bij Credimus . Ik ben ook  Vlaams ! Leuk jou hier ook weer
 terug aan te treffen !  Ik kom namelijk ook van Rorate ! Ik ben blij dat wij hier opgevangen  worden . Het deed inderdaad toch erg raar dat de reactiemogelijkheden bij Rorate ineens beëindigd werden . Ik voelde mij verweesd achtergelaten .

Ik zou het heel aangenaam vinden en het heel veel op prijs stellen als je op Credimus veel bijdragen zou posten .

Mvg

Marie

Agnes
Lurker

« Reply #59 on: 29 September, 2007,; 21:03 »

Hallo Iedereen,

Mijn naam is Agnes, kom het het hoge noorden, Groningen  Smiley, ben 26 jaar, heb een broer die een jaar ouder is. Ik werk hier in een optiek zaak en daarnaast studeer, zo blijf je bezig . Ik woon hier sinds 7 jaar. Daarvoor heb ik in Veendam gewoond tot mijn 18e.

Ik ben met het katholieke geloof opgevoedt door mijn ouders. Sinds mijn pubertijd daar niet veel meer aan gedaan tot 3 jaar geleden. Ik had sterk weer de behoefte om wat met mijn geloof te doen en ben toen naar kerkdiensten in de St.Jozefkathedraal gegaan en voelde me daar direct thuis.

In mijn vrije tijd ben ik een echte boekenwurm Smiley ik lees alles wat los en vast zit. En houdt van vele genres.  Voor de rest vind ik het leuk om met vrienden/innen te eten, film kijken, af en toe naar de kroeg(kan ook niet anders in Groningen Wink) en wandelen in de natuur.

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: