|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #435 on: 12 September, 2008,; 13:16 » |
|
Gregoriaans... pfff... doe mij maar Gordon.
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #436 on: 12 September, 2008,; 13:19 » |
|
Welkom  !
|
|
|
|
« Last Edit: 12 September, 2008,; 13:24 by VeniteAdoremus »
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #437 on: 12 September, 2008,; 14:22 » |
|
Welkom, welkom.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #438 on: 12 September, 2008,; 14:52 » |
|
Welkom! We kunnen hier nooit genoeg geestelijken hebben.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #439 on: 12 September, 2008,; 14:52 » |
|
welkom welkom (lathund, je jat m'n tekst )
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
16 juli
Lurker
|
 |
« Reply #440 on: 12 September, 2008,; 22:12 » |
|
Welkom Wim 
|
|
|
|
|
|
"Here is a test to find whether your mission on earth is finished : If you're alive , it isn't ".
( Richard Bach )
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #441 on: 13 September, 2008,; 16:40 » |
|
Goed dat je gekomen bent! bienvenue!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #442 on: 15 September, 2008,; 07:30 » |
|
Eerwaarde,
zeer welkom op dit forum. The more (priests), the merrier.
En iedereen die ik nog niet persoonlijk welkom heb geheten, ook welkom, vrede en alle goeds.
Alina.
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #443 on: 15 September, 2008,; 10:09 » |
|
Welkom Wim  Ah, jullie kennen elkaar? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #444 on: 15 September, 2008,; 10:58 » |
|
Ah, jullie kennen elkaar?  Blijkbaar, ik ben van niets wetende... Maria Ommeganck in Dadizele was een succes: veel volk en mooi weer  Er was zelfs een speciale wagen naar aanleiding van 150 jaar Lourdes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #445 on: 15 September, 2008,; 16:11 » |
|
Blijkbaar, ik ben van niets wetende... Maria Ommeganck in Dadizele was een succes: veel volk en mooi weer  Er was zelfs een speciale wagen naar aanleiding van 150 jaar Lourdes  Vraagje: waar ligt Dadizele (globaal gezien, we zijn Groningers, geen Belgen) en wat houd die ommgeganck in? En zou u het volgend jaar aan PP kunnen mailen voor de agenda?
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #446 on: 15 September, 2008,; 16:46 » |
|
Vraagje: waar ligt Dadizele (globaal gezien, we zijn Groningers, geen Belgen) en wat houd die ommgeganck in? En zou u het volgend jaar aan PP kunnen mailen voor de agenda?
Dadizele ligt in België (uiteraard), in de provincie West-Vlaanderen (bisdom Brugge), tussen Menen, Wevelgem en Moorslede. De Ommeghanck is een Mariale gebedstocht (vroeger was het een heuse processie, maar de tijd vergt zijn tol): het begint met een korte gebedsstonde in de basiliek, daarna kan iedereen op het podium de praalwagens zien voorbijgaan, daarna komt een zanggroep en een gebedsgroep en alle aanwezigen sluiten daarbij aan, op het einde volgt het beeld van OLV van Dadizele en de priesters (allé, de pastoor van Dadizele en mijzelven - het is moeilijk om mijn confraters voor zoiets warm te krijgen). We doen de kleine ommeghanck, biddend en zingend, door de straten van Dadizele. We komen onder klokkegelui terug aan in de basiliek gevolgd door Eucharistie. check: http://www.dadizele.be/basiliek/basiliek.html (let vooral op de vele Missen tijdens de meimaand). Normaliter ga ik voor in alle avonddiensten. Er is nog een (sobere) ommeghanck met OLV van Dadizele net voor mei volgend jaar, maar ik houd je wel op de hoogte 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #447 on: 15 September, 2008,; 17:11 » |
|
Dadizele ligt in België (uiteraard), in de provincie West-Vlaanderen (bisdom Brugge), tussen Menen, Wevelgem en Moorslede. Waar?!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #448 on: 15 September, 2008,; 18:21 » |
|
Waar?!!  HAHA  In het zuiden van de provincie West-Vlaanderen, niet zo ver van Kortrijk, aan de Franse grens (op een goed half uur van Rijsel), hopelijk doet dit een belleken rinkelen? hehe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|