Doktor.Avalanche
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #525 on: 03 March, 2009,; 15:30 » |
|
Overigens kan ik wel uitleggen waarom ik katholiek wil worden,heel veel gebruiken en rituelen in protestantse kerken zijn niet meer terug te herleiden naar de vroege Kerk, dus je leest eens wat, je onderzoekt eens wat, en dan kom je tot een conclusie..ik heb er op mijn weblog, ontwaak.loggy.nl een stuk over geschreven....daarnaast heb ik sterk het gevoel dat Maria me naar de Kerk heeft geleid en ben ik erg op zoek naar wat mijn roeping is(ook al zou dat een gewone baan en een huwelijk zijn, al denk ik soms dat mijn roeping in het celibaat ligt, maar dat weet ik nog niet zeker, eerst maar eens katholiek worden)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktor.Avalanche
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #526 on: 03 March, 2009,; 15:31 » |
|
ik ben biseksueel en heb heel ver weg wat Joods bloed 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #527 on: 03 March, 2009,; 15:32 » |
|
Overigens kan ik wel uitleggen waarom ik katholiek wil worden,heel veel gebruiken en rituelen in protestantse kerken zijn niet meer terug te herleiden naar de vroege Kerk, dus je leest eens wat, je onderzoekt eens wat, en dan kom je tot een conclusie..ik heb er op mijn weblog, ontwaak.loggy.nl een stuk over geschreven....daarnaast heb ik sterk het gevoel dat Maria me naar de Kerk heeft geleid en ben ik erg op zoek naar wat mijn roeping is(ook al zou dat een gewone baan en een huwelijk zijn, al denk ik soms dat mijn roeping in het celibaat ligt, maar dat weet ik nog niet zeker, eerst maar eens katholiek worden)
Dat klinkt allemaal wel erggggggg koel zeg  Is deze dan jouw kerk? 
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #528 on: 03 March, 2009,; 15:33 » |
|
ik ben biseksueel en heb heel ver weg wat Joods bloed  Ok. Maar haar ben je niet...denk ik. Anders heeft de Heer echt de trofee gewonnen met die wonder 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #529 on: 03 March, 2009,; 15:34 » |
|
Wat is Federatie Levend Water???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktor.Avalanche
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #530 on: 03 March, 2009,; 16:09 » |
|
Nee, ik kerk in Gouda. Federatie Levend Water is een samenwerkingsverband tussen kerken in de regio Gouda/Groene Hart.De nieuwe katholieken worden overigens dit jaar in Bodegraven gedoopt en/of gevormd, en volgend jaar in een andere parochie binnen het samenwekringsverband Levend Water.
Binnen onze cathechesegroep zitten van oorsprong klassiek protestanten, maar ook ex-evangelischen en katholieken die alleen gedoopt, maar nooit gevormd zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #531 on: 03 March, 2009,; 16:10 » |
|
Check 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #532 on: 03 March, 2009,; 17:22 » |
|
Welkom!
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #533 on: 03 March, 2009,; 18:07 » |
|
Ik word gedoopt en gevormd in Bodegraven om 9.30, 31 mei  Ver en vroeg. Misschien toch maar niet 
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #534 on: 03 March, 2009,; 19:24 » |
|
Welkom! Gaaf dat je gedoopt en gevormd gaat worden. (ehm was je nog niet gedoopt dan? je bent al christelijk toch) Het is een super ervaring  (ben gevormd, eerste biecht en en eerste H Communie in 2007.. het was super!)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktor.Avalanche
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #535 on: 03 March, 2009,; 20:04 » |
|
IK kom uit een baptistennest, die dopen pas op volwassen leeftijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #536 on: 03 March, 2009,; 20:44 » |
|
Welkom  Enne....ik hoop dat je wel welkom bent en blijft in je "Baptistennest"? Nu jij hebt besloten katholiek te worden. Familie is en blijft immers heel belangrijk.
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #537 on: 03 March, 2009,; 21:06 » |
|
IK kom uit een baptistennest, die dopen pas op volwassen leeftijd.
Ok  Gaaf dat je nu voor de hele mikmak gaat!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 juli
Lurker
|
 |
« Reply #538 on: 03 March, 2009,; 21:25 » |
|
Welkom, welkom  En alvast van harte gefeliciteerd zeg 
|
|
|
|
|
|
"Here is a test to find whether your mission on earth is finished : If you're alive , it isn't ".
( Richard Bach )
|
|
|
Doktor.Avalanche
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #539 on: 03 March, 2009,; 21:42 » |
|
Welkom  Enne....ik hoop dat je wel welkom bent en blijft in je "Baptistennest"? Nu jij hebt besloten katholiek te worden. Familie is en blijft immers heel belangrijk. Nou ja onze oude kerk bestaat niet meer. Mn moeder is vrij evangelisch(de naam klinkt verwarrend, maar het lijkt meer op hervormd dan op evangelisch/pinkster), mn zus is evangelisch en mn vader doet nergens aan... maar iedereen accepteert het wel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|