Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 56945 times)
0 Members and 5 Guests are viewing this topic.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #90 on: 05 November, 2007,; 13:29 »

Puella, ik bedoel niet de Peper van nu hoor.

Ik bedoel het Michael legioen van de heer Sodenkamp c.s.
c.q. de (voorloper van de ) ver. latijnse liturgie die indertijd (70er/80er jaren)
in een kerk van de hugenoten kerkten.
Zij zijn later naar de Sint Jozef gegaan.

Dit even om eventuele verwarring te voorkomen.

Niet meer actief op het forum.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #91 on: 05 November, 2007,; 15:54 »

Ah, check. Thanks for the clearing-up Smiley

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
logiclane
Levende Tuin

« Reply #92 on: 19 November, 2007,; 12:18 »

Nou ff voorstellen dan maar...

Ik ben Jan-Jaap ; een paar maanden van mijn dertigste verjaardag verwijderd  Undecided , woon in Schotland, waar ik als wetenschappelijk onderzoeker werk , maar kom uit NL (duh). Ik ga de meeste zondagen naar mijn lelijke parochiekerk waar de Mis van Paulus VI wordt mishandeld met elektrische gitaren en synthesizers ; af en toe ga ik er op zondag heeel vroeg uit om naar de Tridentijner in Glasgow te gaan.
Verder ben ik druk bezig met de vraag wat ik ga worden als ik later groot ben ; en ben steeds serieuzer te denken aan het priesterschap.  Ik ga waarschijnlijk op termijn terug naar Nederland.

groetjes,

JJ 

Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #93 on: 19 November, 2007,; 12:29 »

Welkom JJ (ik ben lyssiae, ter informatie)!

Ik wist helemaal niet dat er een TLM in Glasgow was (maar tegenwoordig ken ik al te weinig over de Kerk in Engeland). Ken je de Sisters of the Gospel of Life?

logiclane
Levende Tuin

« Reply #94 on: 19 November, 2007,; 12:37 »

tut tut tut, is geen Engeland, is Schotland (vinden ze hier heeeel belangrijk) ; mgr. Boyle celebreert elke zondag in Glasgow de bijzondere rite ; maar het is nogal moeilijk te bereiken vanuit waar ik woon (ook omdat de eerste trein op zondag vrij laat vertrekt) dus ik moet meerijden met mensen en er dan heel vroeg uit  en omdat de zondag mijn enige vrije dag is (zaterdag is voor meer proefschriftschrijftijd en vrijwilligerswerk) wil ik er niet om half acht uit.
Het Petrusbroederschap heeft een eigen priester in Edinburgh ; en een vrij grote LM-gemeenschap ; maar dat is te ver reizen voor zondag :-( 

Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #95 on: 19 November, 2007,; 12:49 »

Och, ik ben hier te lang - tuurlijk is het Schotland en geen Engeland :S

Ja en ik ken het gevoel. Amsterdam is de dichste bij TLM (ik kom uit Het Hoge Noorden); ik was er gisteren (eerste keer!) en dat alleen omdat ik in Leiden was dit weekend. Gelukkig hebben we hier een echt super liturgie*, waaronder een latijnse Mis (NO) elke zondag.

*en toch kan ik er soms van huilen, en niet op een goede manier.

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #96 on: 19 November, 2007,; 13:05 »

Ik had gister een aantal Goede Gesprekken met mijn vader (terwijl we het achtdamesraadsel en nog enkele wereldproblemen oplosten) over dat ik Alles Wil Weten (Dominicaanse gevoelens, hier Wink ) en hij Te Veel Weet Om Soms Gewoon Mis Te Kunnen Vieren. Omdat sommige gebruiken hier zo erg zijn, en hij er niets aan kan doen. Maar mensen die te veel weten hebben een belangrijke functie, namelijk als er een nieuw misbruik gebruik dreigt te worden meteen aan de bel trekken. En de rest offer je maar op voor de zielen in het vagevuur! Tongue

Welkom, Logiclane! Het is fijn om er weer iemand bij te hebben die ook bezig is met Later Als Hij Groot Is Smiley Waar promoveer je op?

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
logiclane
Levende Tuin

« Reply #97 on: 19 November, 2007,; 13:20 »

Ik heb ook een beetje een dominicanentic ; ik speel nog een beetje met het idee om eens bij de Britse dominicanen binnen te lopen ; de NL domicanen oefenen jammer genoeg geen enkele aantrekkingskracht op me uit  Undecided
Ik ben aan het promoveren in de onderwijskunde op hoe bepaalde ideeen binnen de deugdethiek consequenties hebben voor concepten als 'liberal education'  wat eigenlijk wel redelijk leuk is ; maar ook wel eens vermoeiend wordt (vooral omdat ik mezelf dwing om elke dag minstens een pagina te schrijven, en dat betekent dat ik wel eens de hele dag moet wringen om een 400-woorden aan piepend en krakend proza te produceren... )

logiclane
Levende Tuin

« Reply #98 on: 19 November, 2007,; 13:37 »

Och, ik ben hier te lang - tuurlijk is het Schotland en geen Engeland :S

Ja en ik ken het gevoel. Amsterdam is de dichste bij TLM (ik kom uit Het Hoge Noorden); ik was er gisteren (eerste keer!) en dat alleen omdat ik in Leiden was dit weekend. Gelukkig hebben we hier een echt super liturgie*, waaronder een latijnse Mis (NO) elke zondag.

*en toch kan ik er soms van huilen, en niet op een goede manier.

Ik mis de Catharinakathedraal in Utrecht :-(

Maar ik moet zeggen wat ik hier ben tegengekomen aan liturgische onzin heb ik in NL nooit meegemaakt, geklap tijdens het Gloria (brrr....) , tienjarige meisjes die de Evangelielezing doen , liedteksten die Huub Oosterhuis te heterodox zou vinden .....  you name it.. Ik ben zeker geen 'mad traddie' maar.... ik zou het zo fijn vinden als op zijn minst mensen hun best zouden doen om een beetje binnen de perken te blijven.
Kijk ik snap dat je -ondanks de instructies- de extraordinary minister of holy communion (wat is dat in het NLs?) de kelk met geconsacreerde wijn die overblijft  leeg laat drinken - als je drie keer moet celebreren op zondag en `s middags op huisbezoek - ziekenbezoek moet ; kun je niet met een halve fles wijn achter het stuur ... maar niets praktisch dwingt je om te gaan klappen tijdens het gloria (brr....) 

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #99 on: 19 November, 2007,; 14:11 »

Haha dat Gloria ken ik goed - het was erg populair toen ik in het koor (muziekgroep eigenlijk) was in m'n oud-parochie.

*zucht*

Maar ik heb hier (ook in Utrecht hoor Wink) een paar "interessante" dingen meegemaakt, maar was idd vergeten van hoe het daar ook kon - denk dat ik in t algemeen geluk heb gehad hoor.
Heh, laten we nou niet zo negatief zijn;)

logiclane
Levende Tuin

« Reply #100 on: 19 November, 2007,; 15:10 »

Ik heb idd. nog wel eens de neiging om te grommen  Lips Sealed ; dat komt ook omdat ik het eigenlijk niet zo verschrikkelijk naar mijn zin  heb waar ik woon...

BM
Lurker

« Reply #101 on: 22 November, 2007,; 17:51 »

Hoi allemaal,

Was laatst bij de meet-up in de H. Agneskerk. Normaal ga ik naar de H. Lodewijk in Leiden. Heb niet te veel verwachtingen, want ik ben niet zo'n poster(boy).

Ciao
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #102 on: 22 November, 2007,; 18:49 »

BM: wij kennen vast en zeker dezelfde mensen Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
sozo
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #103 on: 26 November, 2007,; 11:39 »

Hallo allemaal
Ik ben sozo ( niet echte naam natuurlijk) 25 jaar en denk erover om katholiek te worden.
Heb wel een hele bagage van christelijk geloof achter me, kom ik misschien later nog op terug. Jullie horen wel van me
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #104 on: 26 November, 2007,; 11:45 »

Hallo allemaal
Ik ben sozo ( niet echte naam natuurlijk) 25 jaar en denk erover om katholiek te worden.
Heb wel een hele bagage van christelijk geloof achter me, kom ik misschien later nog op terug. Jullie horen wel van me

Hoi sozo! Je bent hier van harte welkom. Bagage hebben we allemaal, dus je bent zeker niet alleen in je reis. Als je vragen voor ons hebt, stel ze dan gerust, we zullen ons best doen - en we hebben ook een priester of twee die hier rondlopen die gegarendeerd Alles Weten Wink Daarnaast kun je hier gewoon kletsen en dingen kwijt (doe ik al vaak geneog Wink).

Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: