Pages: [1] 2 3 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 56945 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« on: 22 October, 2006,; 00:39 »

Tja, als een van de huidige twee leden (hopelijk wordt dat snel iets meer Wink ) heb ik denk ik de twijfelachtige eer om te beginnen...

Ik ben VA.

Dat was het!

Niet goed genoeg? Okee.

Ik ben VA, ik ben nog net 21 jaar oud, en ik studeer natuurkunde, waar ik helemaal wild gelukkig mee ben. Ik kom uit bisdom Haarlem/Rotterdam (eerste van vroeger, tweede sinds ik op kamers ben) en ben regelmatig in de OLV ten Hemelopneming  / St. Joseph in Leiden of de kathedraal van Haarlem te vinden. Zeg maar elke zondag (in een van de twee, dan).

Ik probeer er achter te komen of ik non moet worden, een leuke man vinden, of iets anders... best lastig, en zo.

Oh, bijna vergeten te zeggen: ik ben een admin, dus als er iets is wat niet lukt of fout is of WAT DAN OOK - dan kun je me PM'en. Schroomt niet Smiley
« Last Edit: 21 May, 2007,; 07:10 by puellapaschalis » Logged

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 22 October, 2006,; 00:52 »

*tapstaps* Is this thing on?

Hello, I'm puella and I'm a Roman Catholic.

Hello, puella!

No, no, being Catholic is nothing to be ashamed of. Absolutely not! Just so that's clear.

Hm...what, about me? Ok. I'm puella and I live in Groningen (er gaat niets boven...!). My English is better than my Dutch, and I'm the main reason why both languages are toegestaan on here. Each weekend I'm at Mass at the Cathedral of St. Joseph in Groningen. I like so many different things, hopefully all of them good, that I daren't take up space here by listing them all. But in general (and because I can't resist it), I love God, His Church, the Mass, the Sacraments, the Saints, the Rosary...you get the picture.

Yes, I'm also an admin, so if you have questions or comments or suggestions or wat dan ook, feel free to drop me a PM. I don't bite unless I haven't eaten in a really long time  Cheesy

Love and prayers,

puella

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 22 October, 2006,; 00:57 »

Welkom, puella! Ik hoop dat je het hier gezellig hebt, en wat fijn dat je er bent!

Zeg het eens, heb je laatst nog onschuldige admins gedelete?

(Kuch, sorry, insiders joke).

Dit is eigenlijk om te laten zien wat de bedoeling is van deze thread... dus voorstellen en hallo naar iedereen roepen en zo Smiley

--Pope John Paul II
Habemus ad Dominum
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #3 on: 22 October, 2006,; 02:00 »

Hoi Allemaal,

Ik had net een hele mooie tekst getikt om me voor te stellen helaas viel me pc uit. Tja en dan kun je dus nu weer opnieuw beginnen. Toch ga ik het nu niet te lang maken aangezien het laat is en morgen roept onze lieve heer weer vroeg. Daarom ga ik alleen zeggen dat mijn normale naam
Henk van Hamersveld is. Deze draag ik al 25 jaar en 4 maanden en wat dagen. Jullie snappen het al ik zit momenteel in me 26ste levensjaar Smiley. Ik kom uit het mooie Hooglanderveen. Na ja wat er nog mooi aan is. Wat mijn naam betekend en waarom zal ik morgen (lees later vandaag) nog wel uitgaan leggen. Nu weten jullie in iedergeval me naam, leeftijd en woongebied. Rest volgt later zullen we maar zeggen.

Dus ik hou de spanning er verder nog even in. Wens jullie een gezegende zondag toe en Godsliefde.

Jullie kleine broeder in Christo

Henk

Vertrouw op God, Hij is uw gids, beschermer en verlosser.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 22 October, 2006,; 09:40 »

Hoi Henk,

Joepie, een nieuw lid! Wat ontzettend leuk! Ik hoop dat je het hier fijn zult hebben... En spam vooral ook iedereen die je kent, en zo Smiley

~VA

--Pope John Paul II
jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #5 on: 22 October, 2006,; 13:59 »

Hai,

Ik ben Jan-Willem, 22 jaar en woon in Voorschoten. Naast 4e jaars student Natuurkunde, ben ik ook (iets) te actief in 't Katholieke wereldje. Ik ben voorzitter van de leukste RK Jongerengroep van het hele land: De RKJ Leiden. En sinds de zomer zit ik ook in het jongerenteam van de Gemeenschap Emmanuel.. Daarnaast zijn er ook van die kleine andere dingetjes die je altijd wel bezig houden.

Ik heb zelf niet echt 1 kerk waar ik heen ga: zondag's ben ik meestal te vinden in de St. Lodewijkkerk, maar soms ook wel in OLV ten Hemelopneming en St. Jozef (beiden in Leiden). Door de week ga ik (als 't allemaal lukt) op dinsdag en vrijdag naar de Lodewijkkerk (en heeeeeeel erg soms naar de St. Petrus) en woensdagavond naar de St. Jozef. Maar als ik in Nijmegen ben ga ik naar de beroemde en beruchte Maria ten Hemelopneming.

Dat was 't ongeveer wel 'n beetje geloof ik,

Groetjes Jan-Willem

Ps. bijna vergeten, ik heb een blauwe tandenborstel.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 22 October, 2006,; 15:34 »

Blauwe tandborstels rule!

En nachten van aanbidding ook trouwens Wink

Nou ja, welkom Jan-Willem, het is mooi dat je er bent. Is die kerk in Nijmegen de grote midden in 't centrum? Ik denk dat ik er maar een keer geweest ben, een paar jaren geleden.

Met gebed en liefde,

puella

Marq
Credimaster

« Reply #7 on: 22 October, 2006,; 16:03 »

Taa-daa! Hello. It's me. Some of you may know me, but for the vast majority of the world's population who doesn't, I'll introduce myself.

My name's Mark (my username being a clever variation on that), and I'm a wannabe catholic (meaning that I'm not (yet) baptised). I live in Groningen, where I am currently endeavouring to find work (anyone need a translator?). And there's something of a Ba in English to finish up as well. Next to that I enjoy theatre, films and the usual standard options that people list in these cases.

Catholicly speaking, I make an attempt to attend Sunday Mass at the Cathedral of Saint Joseph here in Groningen, and if that's not possible, there is a tiny chance you'll find me at Saint Paul's church in Emmen. I am somewhat involved with St. Boniface, the youth group of our diocese, whose website I translate into English.

Well, that is me in a nutshell (...case, more likely)

Oh, as you may have noticed, I write in English, because I am far more comfortable writing in that language, and I'm less prone to make embarrassing spelling mistakes.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #8 on: 22 October, 2006,; 16:05 »

Ha ha ha! I knew you'd find your way here! Hello! Cheesy

Love and prayers,

puella

Marq
Credimaster

« Reply #9 on: 22 October, 2006,; 16:10 »

Yes, I just stumbled across your announcement, so why not, eh?

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Ismael
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #10 on: 22 October, 2006,; 16:54 »

Hallo,

mijn naam is Francesco, ik ben 27 jaar, ik woon in Groningen en ik ben nu AIO bij de Rijksuniversiteit Groningen. Ik kom oorspronkelijk uit Italië maa ik woon al 11 jaar in Nederland.

Ik ben altijd Katholiek geweest en daar ben ik ook trots op.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #11 on: 22 October, 2006,; 17:40 »

Hallo iedereen!

Mijn naam is Alina, ik ben 32 en werk op de HRM/finance afdeling van Alescon. De ofs erachter staat voor Orde van Franciscaanse Seculieren. Ook bekend als de Franciscaanse Lekenorde. Ik heb veel met Franciscus en Clara en ben op zoek naar een manier om hun spiritualiteit in het dagelijks leven te implementeren. Ik doe dat voorlopig in Hoogeveen, waar ik woon en in Assen, waar de OFS haar maandelijkse bijeenkomst houd. In de (nabije?) toekomst wellicht in Thuine (D) of Eindhoven. Als Franciscanes of Arme Claris. In het klooster dus. Maar zover ben ik nog niet.  Grin

Ik ben verder niet in een hokje te duwen: ben trots op Vaticanum II, maar Latijn en Tridentijnse Ritus is ook niet te versmaden. Hoe meer verschillende riten er in een bisdom (of liever: kerk cq kathedraal) NAAST elkaar worden toegestaan, des te beter is mijn mening.

Ik ben veel onderweg, en je kunt me overal en nergens tegenkomen. Als ik niet in een of ander klooster mijn Weg overdenk, ben ik bij de H. Mis in Hoogeveen. Wanneer daar echter een WoCo (Woord- en Communieviering) of DOLP (dienst onder leiding van parochianen) is, wijk ik uit naar een plek met een echte Mis. Een DOLP of WoCo stilt mijn honger naar de Heer nl niet voldoende. En waarom met een snack genoegen nemen, als je ook een volwaardige maaltijd kunt krijgen?

Dat uitwijken vind plaats of in de Jozef Kathedraal, of in de Willibrordus in Utrecht of in de Agneskerk in Amsterdam. Zware, maar voedzame kost. En ik vind het heerlijk...

Dat is zo'n beetje wie ik ben en wat ik doe....En verder houd ik jullie op de hoogte!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #12 on: 22 October, 2006,; 17:58 »

Welkom Ismael en Alina!

Met gebed en liefde,

puella

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #13 on: 22 October, 2006,; 18:40 »

Welkom allemaal \o/

Jan-Willem, kijk eens hoeveel Groningers er al zijn... daar moeten we wel tegen op gaan promoten denk ik Smiley (zodra ik niet hoef te zingen op vrijdag kom ik langs, maar dat zou ik sowieso al doen!)

--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #14 on: 22 October, 2006,; 18:46 »

Hey now! Er is helemaal niets mis met Groningers! Wij komen uit het allerbeste bisdom in 't land hoor!

Love and prayers (no really Wink)

puella

Pages: [1] 2 3 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: