|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #225 on: 03 March, 2008,; 23:37 » |
|
Hallo renew  leuk om je hier te zien, wees welkom!
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #226 on: 04 March, 2008,; 15:24 » |
|
Welkom, welkom.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #227 on: 04 March, 2008,; 18:35 » |
|
Hi Rerew groetjes van Geerhe voorheen Chinyere 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henny Kaptijn-Verzijlberg
Lurker
|
 |
« Reply #228 on: 04 March, 2008,; 21:56 » |
|
Ik ben Henny Kaptijn-Verzijlbergh en sinds vandaag pas lid. Ik woon in het bisdom Rotterdam en komvan origine uit het Bisdom Haarlem. Ben een huisvrouw en studeer.
Henny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #229 on: 04 March, 2008,; 21:58 » |
|
Hallo Henny! Jij hebt misschien de langste naam op dit forum 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #230 on: 04 March, 2008,; 23:01 » |
|
Hallo Henny, Leuk je hier te zien 
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #231 on: 04 March, 2008,; 23:16 » |
|
Hoi Henny  Joepie, nog een Haarlem/Rotterdam-er! Ik ben gedoopt/gevormd/etcetera in de Kathedraal St. Bavo en woon nu in Leiden omdat ik daar studeer, dus ik ben min of meer van bisdom geswitcht. Ik hoop dat je het leuk hebt hier, veel plezier!
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #232 on: 05 March, 2008,; 22:52 » |
|
Welkom!
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
Henny Kaptijn-Verzijlberg
Lurker
|
 |
« Reply #233 on: 05 March, 2008,; 23:14 » |
|
Ik ben geswitch naar het bisdom Rotterdam omdat mijn man in Hillegom werkte en we daar toen zijn gaan wonen.
Ik ben gedoopt in de Sint Josephkerk in Haarlem, 1 e communie, hernieuwing van de doopbelofte en gehuwd allemaal in de Sint Josephkerk aan de Jansstraat. Het vormsel heb ik ontvangen in de Spaarnekerk, dat ging toe in die tijd klassiekaal.
Maar ik kan wel verklappen dat ik aan de Tilteberg studeer. Dus ik vond het leuk om daar dingen van het weekend over te lezen.
Henny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #234 on: 06 March, 2008,; 00:13 » |
|
Oh, vanaf Hillegom kan je op de fiets naar de Tiltenberg... ik ben jaloers (maar niet afgunstig  ). Doe je de cathechistenopleiding? Ik ben wel een aantal keer in de Joseph geweest, het is een prachtige kerk 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Mama-L
|
 |
« Reply #235 on: 06 March, 2008,; 11:58 » |
|
Hallo allemaal, Het heeft effe geduurd, maar hier ben ik dan toch  M'n nickname (Mama-L) is weer terug naar m'n begintijd op het internet. Velen kennen me van elders op het www, sommigen ook uit het reallife. Wat zal ik zeggen? M'n echte naam is Lieke. Getrouwd, 2 kids, 1 baan en van alles en nog wat aan vrijwilligerswerk. oh jah ... studie Duc in Altum. Uiteraard (!) RK. Als ik m'n geloofsbeleving zou mogen omschrijven zou het iets zijn in de trant van "vrij zinnig orthodox charismaat". Vrij zinnig niet in de zin van vrijheid blijheid, maar omdat het in m'n leven vrij zinnig blijkt te zijn om die Ene Weg te bewandelen (smal en breed tegelijkertijd). Orthodox, omdat ik - voor mezelf - het belangrijk vindt toch minstens kennis te nemen van de Leer en die in geloof aan te nemen ... zelfs al lukt het (lang) niet om daar constant naar te leven. Charismatisch ... omdat ik eens een wijs man (Cantalamessa) heb horen zeggen dat de RK Kerk, het RK geloof, alleen maar charismatisch kán zijn ... de Kerk op aarde wordt immers geleid door Gods H. Geest. 'k Heb geen idee óf ik veel hier zal zijn ... maar 'k heb ff rondgekeken en eerlijk gezegd: de wijze van omgaan met elkaar vind ik wel prettig Mama-L / a.k.a. Lieke
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #236 on: 06 March, 2008,; 12:05 » |
|
Lieke welkom! Rorate loopt nu echt leeg ;)of lijkt het maar zo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #237 on: 06 March, 2008,; 12:06 » |
|
Halloooooo! Oeh, Fr. Cantalamessa...hihi  Afgelopen zomer zat ik in een klooster en ik samen met de postulanten en novicemeesterin zat een video van hem te kijken. Het was echt gaaf, hij kan geweldig spreken (daarna hadden we een flinke discussie over liturgie, maar dat ter zijde  ). Welkom!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #238 on: 06 March, 2008,; 12:07 » |
|
Lieke welkom! Rorate loopt nu echt leeg ;)of lijkt het maar zo Tja de laatste paar dagen hebben we wel een aantal nieuwe leden gekregen, maar sommigen zien hun activiatie-emails blijkbaar niet oid 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mama-L
|
 |
« Reply #239 on: 06 March, 2008,; 12:32 » |
|
Lieke welkom! Rorate loopt nu echt leeg ;)of lijkt het maar zo Nou, nee ... ik ben niet van plan daar écht weg te lopen ... maar 'k trek me ff terug uit het forum daar. 'k Ben vooral niet van plan om Rorate te verlaten, omdat ik weet dat velen min of meer afhankelijk zijn van die site: - vanwege verzameld kerkelijk nieuws
- vanwege contacten met de buitenwereld / mede-katholieken
Juist die mensen van beide categorieën gun ik een - an sich - goede site als Rorate. Maarrrr ... bedankt voor het welkom!
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|