Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 55509 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Mama-L
Levende Tuin

« Reply #240 on: 06 March, 2008,; 12:33 »

Tja de laatste paar dagen hebben we wel een aantal nieuwe leden gekregen, maar sommigen zien hun activiatie-emails blijkbaar niet oid Sad

Maak je maar geen zorgen daarover ... als ze willen bijdragen zullen ze dat vanzelf wel een keer doen Cheesy

Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #241 on: 06 March, 2008,; 13:25 »

Aan alle nieuwe leden: welkom! Hopelijk voelen jullie je hier snel thuis.

Vrede en alle goeds,

Alina.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #242 on: 06 March, 2008,; 13:52 »

Welkom! Goh, we worden echt overspoeld momenteel... misschien moeten we de inschrijving maar tijdje sluiten totdat we iedereen een beetje hebben leren kennen Wink

No day without a night, no night without a day.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #243 on: 06 March, 2008,; 14:27 »

Welkom Cheesy

We beginnen ook oud te worden trouwens, als iedereen nou eens een stuk Jong Grut aandraagt? Smiley

Mama-L, ik vind je bijdragen tot nu geweldig Smiley En ook fijn dat je de "manier van met elkaar omgaan" hier kunt waarderen... daar zijn we een beetje om begonnen. (En iedereen die niet lief is slaan we in elkaar.)

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #244 on: 06 March, 2008,; 15:21 »

Welkom! Goh, we worden echt overspoeld momenteel... misschien moeten we de inschrijving maar tijdje sluiten totdat we iedereen een beetje hebben leren kennen Wink

LOL

(En iedereen die niet lief is slaan we in elkaar.)

Helemaal.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #245 on: 06 March, 2008,; 15:21 »

LIEKE Cheesy Welkom!

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #246 on: 06 March, 2008,; 18:21 »

Hallo Lieke welkom  Cheesy

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Niels
Lopende Piusalmanac
Levende Tuin

hi
« Reply #247 on: 07 March, 2008,; 16:30 »

Mijn Naam is Niels j.H.G.M. Hofkens
Ik ben woonachtig in Zutphen ( geboren in Roermond)

Ik heb een tijdje op het seminarie in den Bosch gestudeerd, daarna de MBO opleiding beveiliger Niv III gedaan.
Ik werk nu op het Kadaster in Apeldoorn.

Na mijn tijd op het seminarie, ben ik 5 jaar lang niet R.K. maar, lid van een volle Evangeliegemeente geweest.

Op de sterfdag van JPII ben ik met een generale biecht terug opgenomen in de R.K.
Ik ben als Organist en Cantor verbonden aan de St. Joannes de Doper-Emmanuelparochie in Zutphen, en sinds kort ook als organist-cantor verbonden aan de Heilig Hart van Jezusparochie in Deventer, (voor de trdentijnse H.H.Missen).

Ik heb een voorliefde voor de klassieke liturgie, en heb een liturgie tick, omdat ik er heel veel van weet en het erg interresant vindt.

Vragen??? mail mail me maar nielshofkens@hotmail.com angel Grin Grin
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #248 on: 07 March, 2008,; 16:33 »

Hoi Niels!
Goed om je hier te zien, wees welkom Smiley

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #249 on: 07 March, 2008,; 16:34 »

Hoi Niels Smiley

Je ben niet de enige Tridentijnse fan hier, dus hopelijk voel je je meteen thuis Smiley Welkom!

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #250 on: 07 March, 2008,; 17:06 »

Niels, van harte welkom!

Idd, het aantal fans van de Buitengewone Ritus groeit hier gestaag.
Maar ach, wat geeft dat?
Hoe meer (tridentijnse)zielen, hoe meer vreugd!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Matthijs
Stevig Anker
**

In Eo Vivimus

« Reply #251 on: 07 March, 2008,; 19:35 »

Voor de mensen die mij (nog) niet kennen; ik ben Matthijs Meeuwsen, 26 jaar en ik ben seminarist van het bisdom 's-Hertogenbosch aan het Sint-Janscentrum (wonderwel genoeg ook in 's-Hertogenbosch).

Een aantal jaren geleden (weet niet meer precies de datum) ben ik door het Sacrament van het H. Vormsel opgenomen in de RKK als resultaat van een zoektocht naar méér vanuit het protestantisme (van Siebelink naar protestant charismatisch). Daarin ben ik veel dank verschuldigd aan (de boeken van) Antoine Bodar en de geschriften van Thomas Merton. Voor de onderscheiding van mijn huidige levensweg ben ik - nogal - schatplichtig aan de religieuzen contemplatieven in het bisdom Groningen-Leeuwarden. Hoewel ik geen Noordeling en geen Zuiderling ben voel ik mij als een vis in het Brabantse water (hik).

Men noemt mij een neo-traditionalist omdat ik probeer vanuit/in/door de moderniteit mijn christen en katholiek zijn handen en voeten te geven. Traditioneel en orthodox zijn is voor mij een humble standing on the shoulders of the giants. Mijn interesses gaan uit naar pastoraal theologie, katechese, liturgie, fenemenologische theologie en (de moderne-) filosofie. Daarnaast blijf ik mij geboeid weten door communicatietechnieken, film, (klassieke-) muziek, theather, toneel, dans en ICT.

Mijn levensmotto is "in eo vivimus" (in Hem leven wij) en daarin komt ook mijn studie/hobby naar panentheïsme sterk naar voren. Eerst getuigen van God die mensen liefheeft, met ons begaan is en daarna zal de Geest zelf aan het werk gaan en mensen veranderen (dat werkte bij mij tenminste zo)!

De rest, plus mijn dagboek, kun je vinden op mijn website http://www.matthijsmeeuwsen.nl of natuurlijk te weten komen via het contactformulier aldaar - of de PM hier.

beste dames moderatoren; ik doe mijn best om snel in de nieuwe categorie van leden te komen  angel

Christ said: the Truth will set you free.
Niels
Lopende Piusalmanac
Levende Tuin

« Reply #252 on: 07 March, 2008,; 19:43 »

Mijn quote nr. I  is : Omnia ipso in constat, opportet illum regnare, Alles bestaat in Hem Hij moet heersen.

Mijn quote nr II is ( ok hij is gejat van loesje ) : Voer geen oorlog, maar eentjes.

Hier de vertaling in mijn beste engels : Make no war, feed ducks  Grin
diak2b
Lurker

« Reply #253 on: 08 March, 2008,; 15:44 »

Ah, dus hier zitten alle roraters  Roll Eyes

Mijn nick geeft het al aan: ik ben in opleiding om (permanent) diaken te worden. Inmiddels opgenomen onder de wijdingskandidaten, zal ik als God en de bisschop het willen, in september gewijd worden.

Vwb mijn geloof: ik geloof vrij orthodox, hou van de liturgie van Vaticanum II, maar wel "goed volgens het boekje" en bij voorkeur in het Latijn, ik dank God voor Benedictus XVI, en ik geloof dat Bernardus inderdaad gelijk had en Abelardus niet  angel
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #254 on: 08 March, 2008,; 16:07 »

Hallo diak2b!

Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: