Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 55510 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Melanius
taong
*

« Reply #270 on: 14 March, 2008,; 22:51 »

Ik heb wat moeten zoeken naar de voorsteldraad.

Ik ben meteen met de deur in huis gevallen zonder mij voor te stellen, omdat ik toevallig via een andere webstek naar hier kwam gesurfd en plots zag dat er over de FSSPX werd gediscussieerd. Ik heb een prachtige tekst die de problematiek helde en klaar samenvat gepost, maar de moderatrissen hebben dat blijkbaar niet goed kunnen verteren, de plavei was te groot, blijkbaar...ik ben plaveien gewoon, andere mensen blijkbaar niet.. Roll Eyes

Ik ben priester van de FSSPX,  Antwerpenaar, geboren op 07/07/52 (motu proprio vqn 07/07 was dus een leuk verjaardagskado vanwege de paus  Wink  ).

Ik heb een opleiding in latijns-griekse humaniora, kandidatuur rechten (maar filosofie ben ik gestopt omwille van de onzin die men tegenwoordig verkondigt), in België gezocht naar een goede priester-opleiding, en heb ze pas laat gevonden op mijn 37e leefjaar in ..Ecône (van Mgr Lefebvre).

Daarna heb ik 5 jaar in Nederland gewerkt als quasi-pastoor,  1 jaar in Quiévrain als aalmoezenier van een nonnenklooster (Carmel), 2 jaar als missionaris in Polen en 1 jaar in Litouwen om een priorij op te starten.  Enorm veel ervaring mogen opdoen, talen kunnen leren.

Nu ben ik onderpastoor in Antwerpen om wat krachten op te doen. Maar hier is ook veel werk.

Ik ben filosoof van inborst, ga dus graag naar de kern van de zaak, hou niet van rond de pot draaien. Wil de diepte van de zaken doorgronden. Met verstand en geloof komen we al een heel eind.

Zalige Goede week en paasweek !

(nb vergeet jullie paasbiecht niet aub!)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #271 on: 15 March, 2008,; 00:09 »

Nogmaals welkom Smiley

Ja, ik heb al geboekt, ik zit keurig op witte donderdag VOOR de mis in de biechtstoel Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #272 on: 15 March, 2008,; 09:45 »

Welkom  Smiley

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #273 on: 15 March, 2008,; 13:16 »

Welkom!

Ik heb een pastoor van een andere parochie dan mijn eigen (maar wel ik wel een hoop te vinden ben) me al de Biecht laten afnemen.....

Was goed idee, daar ik de tijd dat mijn pastoor biecht hoort werk en ik nu nog ziek, zwak en misselijk ben.

Hopelijk bevalt het je hier!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #274 on: 15 March, 2008,; 16:05 »

Wees daar maar niet bang voor: mijn biechtvader herinnert mij er tot irriterens aan toe aan. "Ik spreek je maandagavond wel." "Uh?" ('Dreigend' op me afkomend) "Je wilt me toch niet vertellen dat je hebt vergeten dat het dan biechten is in de kathedraal?" "Eh... neuh!"  Roll Eyes
HELLLLLLLUP!!!

Lieve Credimussers,
Help mijn "lijst" aan te vullen... (Ohhh dit gaat nog "leuk" worden...)

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Mama-L
Levende Tuin

« Reply #275 on: 17 March, 2008,; 17:35 »

Welkom Melanius ... en jah ook ik heb al mogen biechten gisteren Smiley ... neemt niet weg dat de bezinning gewoon doorgaat en mocht het nodig blijken, zal ik uiteraard andermaal de gang naar een biechtvader maken  Undecided

Vitalia ... gelukkig herinnert m'n biechtvader me er niet aan ... misschien omdat ik 'm niet zo vaak zie. Maar áls ik 'm zie en spreek dan is het wel zo intens, dat ik zo ongeveer niet meer weg dúrf zonder te biechten  Shocked

Mama-L / Lieke

Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
Bischof von Galen
taong
*

Sola unitas in veritate

« Reply #276 on: 17 March, 2008,; 23:33 »

Pax huic domui.

Even voorstellen:

Man, jong, student, heropgeleefde Rooms-Katholiek, zgn. traditionalist, kritisch, onafhankelijk denkend, eigenzinnig, joviaal, Bourgondisch, germanofiel, philosemiet, referentiefreak.

Hekel aan: veroordelingen zonder motivatie en referentie.

Houdt van: sport, lekker eten, discussiëren (monologeren.... Afro .....), lezen, internetten, wandelen, buitenleven, dieren.

Beschikbaar voor: allerhande informatie over de zgn. traditionalisten, de verschillende schakeringen; Europese geschiedenis, Kerk.

Politieke oriëntatie: sociaal, reactionair, links, rechts, monarchistisch, restauratief, Christelijk, pro-life, solidair, corporatistisch, subsidiaristisch, anti-liberaal, anti-marxistisch, anti-revolutionair, anti-death.

Ik hoop dat ik hier (ondanks tijdgebrek) misvattingen kan bijstellen m.b.t. de Rooms-Katholieke Traditiebeweging in al haar schakeringen en bij mensen enig kritisch vermogen kan opwekken, zonder dat hierover persoonlijke wrevel ontstaat. angel

„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #277 on: 17 March, 2008,; 23:57 »

Oftewel: zo te horen precies wat we nodig hebben Smiley

Welkom!

Ik heb besloten dat ik zolang ik niet gehinderd word door enige kennis van een onderwerp ik m'n grote mond zal (proberen) te houden. En alleen maar heel veel vragen stellen Smiley

--Pope John Paul II
Bischof von Galen
taong
*

Sola unitas in veritate

« Reply #278 on: 18 March, 2008,; 00:13 »

Oftewel: zo te horen precies wat we nodig hebben Smiley

Welkom!

Ik heb besloten dat ik zolang ik niet gehinderd word door enige kennis van een onderwerp ik m'n grote mond zal (proberen) te houden. En alleen maar heel veel vragen stellen Smiley

Mulier tacet in ecclesiis....

angel Grin Grin Grin Grin Shocked Kiss

„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
Bischof von Galen
taong
*

Sola unitas in veritate

« Reply #279 on: 18 March, 2008,; 00:19 »

Ik heb wat moeten zoeken naar de voorsteldraad.

Ik ben meteen met de deur in huis gevallen zonder mij voor te stellen, omdat ik toevallig via een andere webstek naar hier kwam gesurfd en plots zag dat er over de FSSPX werd gediscussieerd. Ik heb een prachtige tekst die de problematiek helde en klaar samenvat gepost, maar de moderatrissen hebben dat blijkbaar niet goed kunnen verteren, de plavei was te groot, blijkbaar...ik ben plaveien gewoon, andere mensen blijkbaar niet.. Roll Eyes

Ik ben priester van de FSSPX,  Antwerpenaar, geboren op 07/07/52 (motu proprio vqn 07/07 was dus een leuk verjaardagskado vanwege de paus  Wink  ).

Ik heb een opleiding in latijns-griekse humaniora, kandidatuur rechten (maar filosofie ben ik gestopt omwille van de onzin die men tegenwoordig verkondigt), in België gezocht naar een goede priester-opleiding, en heb ze pas laat gevonden op mijn 37e leefjaar in ..Ecône (van Mgr Lefebvre).

Daarna heb ik 5 jaar in Nederland gewerkt als quasi-pastoor,  1 jaar in Quiévrain als aalmoezenier van een nonnenklooster (Carmel), 2 jaar als missionaris in Polen en 1 jaar in Litouwen om een priorij op te starten.  Enorm veel ervaring mogen opdoen, talen kunnen leren.

Nu ben ik onderpastoor in Antwerpen om wat krachten op te doen. Maar hier is ook veel werk.

Ik ben filosoof van inborst, ga dus graag naar de kern van de zaak, hou niet van rond de pot draaien. Wil de diepte van de zaken doorgronden. Met verstand en geloof komen we al een heel eind.

Zalige Goede week en paasweek !

Mon père,

Comment était le steak au restaurant Nachtuil à Louvain, ce samedi, après le baptême?

Grin

De wereld is klein, niet, eerwaarde? In elk geval blij u hier te treffen. Mogen de intellectuele uitwisseling en de uiteindelijke overwinning van Christus-Koning en Zijn ene, heilige, apostolische, Katholieke én Roomse Kerk ons doel blijven!

Mama-L
Levende Tuin

« Reply #280 on: 18 March, 2008,; 00:31 »

Cheesy

PROOST ('t kèn nog net wel ... of net niet meer? in deze week)

En anders alvast voor op eerste Paasdag: Dan gaat een goede dubbele of zelfs tripple Koning of Leffe d'r wel in Wink
Maar het mag van mij ook een goede rode wijn zijn  Cool

Lieke

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #281 on: 18 March, 2008,; 00:36 »

Deze week niet zou ik zeggen, maar hij heeft het over afgelopen zaterdag, dan mocht het nog net wel Smiley
Het is buiten Aswoensdag en Goede Vrijdag (en de "gewone" vrijdagen wat betreft vlees) niet verplicht om te vasten volgens mij. Je een beetje gedragen tijdens de hele Goede Week is een teken van prudentie.

--Pope John Paul II
Mama-L
Levende Tuin

« Reply #282 on: 18 March, 2008,; 01:07 »

Smiley  je een beetje gedragen in de Goede Week is een beetje prudentie Smiley

'me een beetje gedragen' is voor mij buiten de Goede Week prudentie. Tijdens de Goede Week vind ik dat (voor mezelf) ónvoldoende.  angel

Lieke

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #283 on: 18 March, 2008,; 01:17 »

Oei, ik sprak te Gronings.

CREDIMUSSERS! Als ik ook maar een glimps opvang van minder dan exceptioneel gedrag tijdens de komende Goede Week, wat jullie dienen te vertonen uit eerbied en liefde voor de Heer die voor ons onzalige, onwaardige zondaars doodgemarteld en verrezen is en niet wegens deze sancties, worden jullie een week geblokkeerd om een penitentiele geest te bevorderen!

Zo beter Mama? Grin

--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #284 on: 18 March, 2008,; 01:22 »

Well, my Lord, I suppose you'd like us to kneel and kiss your ring?
I'm being cynical, but before typing this I read some of the posts you'd already made...to be honest I hope you don't think that you're here just to educate us about what we've missed over the past howevermanyyears. Maybe - just maybe - you might have something to learn from Credimus too.

Oh, and if you're SSPX, do let me know, then I can label you Smiley

My suspicions about you aside, welcome.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: