Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 47   Go Down
  Print  
Author Topic: Voorstel-topic  (Read 56945 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #30 on: 22 December, 2006,; 11:39 »

Hoi Geerte,

Welkom! Ik hoop dat je je hier thuisvoelt, ook al is het nog niet zo druk Smiley

Ik ken je taalprobleem - als ik 's zomers of tussendoor naar huis ga, naar mijn moeder die bij Albi woont, ben ik ook een verwoed missaaltjesbladeraar. De gebeden etc. lukken prima, de lezingen zijn wat lastiger, maar de preken volg ik echt nauwlijks. Ik ga toch maar weer eens een cursus doen...

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #31 on: 22 December, 2006,; 12:52 »

Hey Geerte,

welkom! Ik ken dat taalgevoel ook, want ik woon in Nederland maar m'n moedertaal is Engels. Het internet is deze dagen zeer belangrijk om steun te vinden in ons geloof (en ook om elkaar te steunen natuurlijk Smiley).

Veel zegen in je huwelijk! En ook in je reis naar de Kerk Grin

Met gebed en liefde,

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #32 on: 03 January, 2007,; 09:55 »

Probeer deze eens te begrijpen:

1+1=1+1+1=1+1+1+1+1

Ehm.... heeft iemand voor mij de oplossing?
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #33 on: 05 January, 2007,; 18:16 »

Waar twee in Mijn naam tezamen zijn... etc.
En dan 1 = 1+1+1

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #34 on: 05 January, 2007,; 20:19 »

Merci  Cheesy

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #35 on: 05 February, 2007,; 15:17 »

Hoi luitjes..

Ik ben Guido, jongste uit een gezin van 10 (heb 6 broers, 3 zussen, 3 neefjes, 3 nichtjes en een achterneefje. Ik ben blij m´n ouders nog te hebben (Pa 85, Ma net 76), hoewel die echt niet altijd even goed meewerken hoor.. . Heb bijna 35 jaar op de teller staan en hoop die teller nog vaak te mogen ophogen.

Ga al een hele tijd (> 30 jaar) in Amsterdam in de Krijtberg ter Kerke en heb reeds lang geleden daar m´n vaste stek gevonden bij de Latijnse Mis van 11.00u.. de ene keer als acolyth meedienende de andere keer als bezoeker aanwezig.
Ben daarnaast zoveel als mogelijk actief als acolyth in den lande en heb daar dan ook > 26 jaar ervaring in. Je kan me elke 1ste zondag van de maand vinden in de St Agneskerk in Amsterdam Oud Zuid bij de Latijnse H.Mis van 10.00u (erg vroeg hoor.. ). Zo af en toe pak ik dan ook nog (samen met m´n vriendin, broer en m´n ouders) de H.Mis volgens de zeer devote Tridentijnse Ritus van 12.00u mee, die gecelebreerd wordt door een enorm sympathieke, jonge (31 jaar) Deense priester van de FSSP.  De kans wordt met de dag groter dat ik ook bij de Tridentijnse Ritus mee ga dienen, wanneer weet ik nog niet helemaal, maar zeker in de eerste helft van 2007. Verders ben ik elke 2de zondag van de maand ´verdwaald´ in de St Catherinakathedraal in Utrecht bij de Latijnse H.Mis van 17.30u.. En zo bij tijd en wijlen ben ik ook weleens elders de boel onveilig aan het maken..  Ik ben een voorstander van zo ongeveer alles wat te maken heeft met de Latijnse Liturgie in het gros van z´n facetten en zal daar dus nog weleens reclame voor maken ook.. en ben dan dus ook lid van de VvLL (Vereniging voor Latijnse Liturgie). ** Heb nog even een leestip: ´De geest van de liturgie´ van Paus Benedictus XVI, eventueel te bestellen via de site van de VvLL [www.latijnseliturgie.nl] **

Naast interesse in en het nodige aan bezigheden binnen de RK-Kerk heb ik ook nog een baan naar het schijnt.. Da´s netwerkbeheerder bij een gemeente... Het stereotype beeld van de slapende ambtenaar kan je bij ons bij de ICT club wel op je buik schrijven.. , daar is het veel en veel te druk voor.

Verders.. Ach wat anders kan een ICT-er dan (teveel) uren spenderen aan die PC die hij/zij heeft staan.. en 9/10 keer de PC's van familie en de betere vriend(inn)en?
Tracht af en toe te darten maar kan dat momenteel niet meer doen in de eigen kamer daar de privébaan een soort steeple chase is nu..

En wat betreft de andere vrije uurtjes.. Die vul ik graag in het gezelschap van familie/vriendin en/of andere (goeie) vriend(inn)en.. Maar zoals elk mens slaap ik ook weleens.., zij het wat weinig..

Gr,
Guido, aka Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #36 on: 05 February, 2007,; 16:25 »

Welkom, Minollie!

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #37 on: 05 February, 2007,; 17:53 »

Ey grote G, jij ook al hier  Wink Nou spreek je ongetwijfeld wel weer, hopelijk snel we moeten nodig bijkleppen

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #38 on: 18 February, 2007,; 18:19 »

Hallo allemaal!  Cheesy

Na aanraden van David en mijn vriend Guido (Minollie) sluit ik me met enthousiasme aan bij dit clubje.

Ik ben Amanda. Geboren en getogen in de stad Groningen. 3 maand geleden ben ik voor werk en vriend naar Haarlem verhuist.

Zo`n 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met mijn zoektocht om te ontdekken of het Geloof en de Rooms Katholieke Kerk iets voor mij waren. Sinds 10 maanden gaat deze zoektocht erg snel en heb ik mijn plek(jes) gevonden.
Ik hou van het Latijn, de traditie, symboliek en mystiek. Dit heb ik terug gevonden in de 11 uur Mis van de Krijtberg te Amsterdam. Na 8 maanden voel ik me erg thuis.
In september is daar een nieuwe plek bij gekomen. Toen ik voor het eerst de Tridentijnse Mis in de Agnes Kerk (Amsterdam) zag, was ik helemaal verkocht!!!! Grin
Daarnaast ga ik 1 keer per maand met mijn vriend Guido naar de Catherina Katherdraal in Utrecht. Een bijzondere Kerk, waar de Mis op een mooie manier opgedragen word.

Na al die maanden (jaren) ben ik nu overtuigd dat het Rooms Katholieke iets voor mij is. Daarom hoop ik met Pinksteren mijn Vormsel en 1e Communie te mogen doen!!  Grin

Kortom.... Ik hoop veel plezier en inspiratie op te doen bij deze site!
Tot snel!!
Amanda
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #39 on: 18 February, 2007,; 22:11 »

Welkom Amanda Smiley

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #40 on: 18 February, 2007,; 22:50 »

Hoi Amanda! Veel plezier hier.

--Pope John Paul II
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #41 on: 19 February, 2007,; 14:11 »

Hoi Amanda77,

Welkom hier lieverd. Dat je je maar vaak hier mag laten zien en van je mag laten horen.. Cheesy

Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Sergius
Guest
« Reply #42 on: 11 March, 2007,; 19:47 »

Goedenavond iedereen!

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Léon, 25 jaar en woon in Leiden. In het dagelijks leven werk ik in Rotterdam bij een project dat archiefachterstanden van de verschillende ministeries wegwerkt (oud spul dat al dan niet bewaard wordt en naar het Nationaal Archief gaat).  Hiervoor heb ik in Leiden Indonesisch gestudeerd (taal, geschiedenis, cultuur) en ben er ook al een paar keer geweest. Het een heeft natuurlijk weinig met het ander te maken, dus ben ik begonnen om werk te zoeken dat meer met mijn Indonesië te maken heeft.

Ik ben ook katholiek, vandaag precies drie jaar. Mijn bekering is weer een ander verhaal. Als ik niet in Brabant ben, ga ik naar de Josephkerk in Leiden waar ik in het jongerenkoor zing (Léon doet eindelijk eens wat voor de kerk! Grin). Verder ben ik lid van een KCV-gebedsgroep in Den Haag. Hierdoor en omdat ik ook veel protestanten zie, vragen sommigen zich af of ik zelf niet een beetje protestant word. Dat valt gelukkig wel mee.

In mijn vrije tijd doe ik aan fitness, volg het nieuws en lees af en toe een echt boek en onderhoud ik contact met mijn Indonesische vrienden (dit laatste klinkt indrukwekkender dan dat het is).

Tot ziens, Sergius
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #43 on: 12 March, 2007,; 23:54 »

Welkom Sergius Smiley

Jee, wat leuk, nog iemand uit Leiden! Misschien komen we elkaar wel eens tegen, dat zou grappig zijn Cheesy

--Pope John Paul II
Catherina da Siena
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #44 on: 14 March, 2007,; 15:14 »

Hallo allemaal,

Ik ben Catharina, ben 22 jaar. In augustus ben ik getrouwd en woon sindsdien in Den Haag. Ben al van jongs af aan Rooms-Katholiek. Net als mijn broer David ben ik opgegroeid met de Tridentijnse Ritus.

Momenteel studeer ik Civiele Techniek aan de TU Delft. Ik zit nu in het 3e jaar en heb het enorm naar mijn zin. Hiervoor heb ik 2 jaar psychologie gestudeerd, maar dat vond ik allemaal een beetje te vaag geklets. Naast mijn studie werk ik als  oproepkracht bejaardenhelpende in een Woonzorgcetrum in Delft. In de weinige vrije tijd die ik dan nog over heb, speel ik viool en teken ik vaak.

Kiss Tot spreeks,
Catharina.
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 47   Go Up
  Print  

Jump to: