|
Mama-L
|
 |
« Reply #285 on: 18 March, 2008,; 01:23 » |
|
Oei, ik sprak te Gronings. laat ik nou Grunnigse zijn van geboorte  Zo beter Mama?  Prachtig! ... (wat voor 'trix' staat er ook weer voor je naam?  ) Welterusten! 
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #286 on: 18 March, 2008,; 01:23 » |
|
Welterusten 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
logiclane
|
 |
« Reply #287 on: 18 March, 2008,; 11:40 » |
|
Pax huic domui.
Politieke oriëntatie: sociaal, reactionair, links, rechts, monarchistisch, restauratief, Christelijk, pro-life, solidair, corporatistisch, subsidiaristisch, anti-liberaal, anti-marxistisch, anti-revolutionair, anti-death.
YAY voor troon & altaar :-D , (baal er nog steeds van dat de Stuarts zijn uitgestorven), *poetst button van de Society of King Charles the Martyr)*
|
|
|
|
|
|
Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #288 on: 18 March, 2008,; 11:58 » |
|
YAY voor troon & altaar :-D , (baal er nog steeds van dat de Stuarts zijn uitgestorven), *poetst button van de Society of King Charles the Martyr)* Dude, ik heb letterlijk gisteren een stuk over de "Glorieuze Revolutie" geschreven! Bestaat toeval?  Anyway, dit is het voorsteltopic, en ik ben weer iedereen off-topic aan het halen, misschien moeten we ergens anders een "kwijl over Britse monarchen in volkomen verwerping van Nederland-georienteerde geschiedenisboekjes"-thread beginnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
logiclane
|
 |
« Reply #289 on: 18 March, 2008,; 12:06 » |
|
Doen we !  (NA de Paasweek!!  )
|
|
|
|
|
|
Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #290 on: 18 March, 2008,; 12:09 » |
|
Argh, nu ben ik weer off-topic... logiclane, je bent lief  (weet je zeker dat je geen roeping bij de Dominicanen hebt? Toe?  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #291 on: 18 March, 2008,; 12:09 » |
|
In dat geval stichten we gewoon een leesgroep op met The Realm als leesvoer, toch? 
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
logiclane
|
 |
« Reply #292 on: 18 March, 2008,; 12:35 » |
|
In dat geval stichten we gewoon een leesgroep op met The Realm als leesvoer, toch?  Ik moet `m nog kopen, ik houd wel van de Britse OP's ... maar NL diocesaan is prakkieser... ok, ik hou met offtopic zijn en ga naar Brugge. (Winkelen!)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #293 on: 18 March, 2008,; 12:44 » |
|
Nee nee nee, verkeerde kant op!
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Matt
|
 |
« Reply #294 on: 18 March, 2008,; 13:29 » |
|
Nee nee nee, verkeerde kant op!
Niks mis met Brugge! Fijne Michelangelo, Heilige Bloed Basiliek en Begijnhof met veel boeken, nice!
|
|
|
|
|
|
"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
|
|
|
Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #295 on: 18 March, 2008,; 15:00 » |
|
Well, my Lord, I suppose you'd like us to kneel and kiss your ring? I'm being cynical, but before typing this I read some of the posts you'd already made...to be honest I hope you don't think that you're here just to educate us about what we've missed over the past howevermanyyears. Maybe - just maybe - you might have something to learn from Credimus too. Oh, and if you're SSPX, do let me know, then I can label you  My suspicions about you aside, welcome. I am not SSPX, nor anything else, I am a simple Roman Catholic layman trying to humbly cope with the current Crisis in the earthly Church of Jesus Christ.
|
|
|
|
|
|
„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
|
|
|
Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #296 on: 18 March, 2008,; 15:05 » |
|
Deze week niet zou ik zeggen, maar hij heeft het over afgelopen zaterdag, dan mocht het nog net wel  Het is buiten Aswoensdag en Goede Vrijdag (en de "gewone" vrijdagen wat betreft vlees) niet verplicht om te vasten volgens mij. Je een beetje gedragen tijdens de hele Goede Week is een teken van prudentie. Je mag volgens de oude voorschriften (Jone, 1936) in Nederland op zaterdag de vleesonthoudingsplicht vervangen door het bidden van Zeven Onze Vaders en Wees Gegroeten, maar in België geldt onder de oude voorschriften gewoon de vleesonthouding. Maar eerwaarde was aan andermans tafel, op reis voor apostolaat, en dan is men ontslagen van de onthoudingsplicht en zelfs de vastenplicht voor zover billijk. Ook vroeger al. De Jezuïeten waren vroeger goed in het vinden van uitzonderingen, haha. En elke vrijdag een lekkere verse forel. Natuurlijk ga je dan uiteindelijk wel aan de eigenlijke spirituele bedoeling van de vasten- en onthoudingsplicht gedurende het jaar voorbij. Overigens blijft veertig dagen vasten ook onder CIC 1983 en de Nederlandse bisschoppenconferentie aanbevolen, evenals de vleesdervingsplicht, die echter in Nederland slechts nog op Aswoensdag en Goede Vrijdag verplicht gesteld is (door kardinaal Alfrink t.z.t.). In de ogen van onze afgescheiden Oosterse broeders is de huidige Latijnse vastenplicht een lachertje (zeker als je het met de Russisch-Byzantijnse voorschriften vergelijkt, waarin zelfs vis en eieren niet mogen, behalve op Zondagen), en ongeloofwaardig. De opheffing van zovele plichten onder Paulus VI en de CIC 1983 heeft bovendien bij sommige gelovigen ertoe geleid dat zij menen dat Vasten niet nuttig is en zelfs "afgeschaft".
|
|
|
|
|
|
„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
|
|
|
Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #297 on: 18 March, 2008,; 15:06 » |
|
Ik kan wa plat. Grönnings nich, maar wa aans plat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #298 on: 18 March, 2008,; 15:42 » |
|
Okee, jongens, ik vind het echt leuke posts allemaal (echt, echt, echt), maar...
BACK ON TOPIC!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #299 on: 18 March, 2008,; 19:25 » |
|
Bischof welkom!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|